Obecnie Volvo posiada kilka pojazdówtestowych, opracowanych w ramach projektu CAMP, które są w stanie komunikowaćsię ze sobą.Ważnym ośrodkiemwspierającym prace Volvo jest otworzone w 2003 r. w Tajlandii centrumbadań nad wypadkami drogowym. Początkowo celem było wyposażenie tajskich władzw wiedzę niezbędną do podejmowania najlepszych decyzji odnośnie sytuacjidrogowej w Tajlandii. Okazało się to także korzystne dla Volvo. Firma zyskałabowiem dzięki temu lepszy przegląd warunków drogowych na rynkach wschodzących,co zostanie wykorzystane podczas prac nad przyszłymi modelami samochodów.Niedawno podpisano także umowę o uruchomieniu podobnego centrum w Chinach.}źródło: Volvo
W 2020 roku Volvo wyprodukuje auto które nigdy się nie rozbije!
Volvo Cars wzmacnia działania na rzecz podniesienia bezpieczeństwana drodze. Obecnie nie istnieje jeszcze technologia pozwalająca całkowiciewyeliminować zderzenia, ale specjaliści ds. bezpieczeństwa w Volvo intensywnie nad nią pracują. W tym celu rozpatrują cały przejazd samochodu, od uruchomienia samochodu do sytuacji po kolizji, analizują zachowanie kierowcy w czasie jazdy(oraz historyczne wypadki), prowadzą działania prowadzące do wprowadzeniakomunikacji między pojazdami. Intensywne prace realizowane są między innymi w specjalnych centrach badań nad wypadkami drogowymi Volvo w Tajlandii i Chinach. Wykorzystując w badaniach wiedzę z rzeczywistych sytuacji drogowych,Volvo nauczyło się, jak projektować samochody oferujące bardzo wysoki poziombezpieczeństwa podczas kolizji. Firma traktuje to źródło jako ważną bazęwiedzy, poszukując zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które pozwoliłybycałkowicie uniknąć lub znacząco ograniczyć skutki wypadków. Chcąc pójść o krokdalej, zespół ds. analiz bada nie tylko historyczne wypadki, ale analizujeobecnie także scenariusze występujące na drodze, w tym zachowania kierowcy. Ma to doprowadzić do lepszego zrozumienia czynników, jakie mogą doprowadzić dowystąpienia niebezpiecznych sytuacji drogowych. Do osiągnięcia bezkolizyjnejwizji przyszłości, przyczynić się ma także działający w Volvo Cars zespół. ds.analiz wypadków drogowych. Bada on tego typu zdarzenia od 1970 r. i obecniedysponuje bazą danych o ponad 36 tys. incydentach. Cały czas najważniejszy jest kierowca Volvo kieruje się zasadą, że w centrum dowodzenia powinien byćkierowca. Systemy bezpieczeństwa w samochodzie mają jedynie wspierać kierowcę,np. monitorując poziom senności lub dekoncentracji czy ostrzegając o zbyt małej odległości do innych pojazdów. Założeniem jest jednak, że samochód przejmuje stery dopiero wtedy, gdy kierowca nie zareaguje i kolizja stanie się bardzo prawdopodobna lub nieunikniona. Mniejsza prędkość w chwiliwypadku zmniejszy siłę zderzenia. To z kolei poprawi skuteczność innychsystemów ochronnych samochodu, takich jak pasy bezpieczeństwa, poduszkipowietrzne czy strefy kontrolowanego zgniotu.Nowością w zakresie systemówbezpieczeństwa, jakie Volvo planuje wprowadzić w niedalekiej przyszłości sątechnologie zabezpieczające. Wykrywają one i automatycznie hamują samochódprzed pieszymi, a nawet pozwalają mu zjechać z toru jazdy innych pojazdówjadących na zderzenie czołowe.Prezentując nową wizję, Volvo Cars stawiawyzwanie nie tylko przed sobą, ale także przed branżą motoryzacyjną i rządami.Do wyeliminowania kolizji w przyszłości nie wystarczą bowiem jedynie działaniaszwedzkiego producenta. W działania mające zagwarantować bezpieczeństwo nadrogach zaangażować się muszą producenci samochodów, kierowcy i odpowiedniewładze. Współpraca pomiędzy nimi jest ważna z perspektywy budowy rozwiązań,które będą miały naprawdę dużą skuteczność.Komunikacja międzysamochodami.Samochody utrzymujące stałą łączność z otaczającym je ruchemulicznym, przyczynią się zwiększeniubezpieczeństwa kierowców izmniejszenia liczby wypadków. Aby umożliwić łączność między pojazdami,konieczne jest stworzenie standardowego języka za pomocą któregosamochody mogłyby porozumiewać się ze sobą, bez względu na markę danego auta.Obecnie prowadzone są międzynarodowe prace nad kilkoma projektami mającymi nacelu stworzenie takiego programu.Liczni producenci samochodów uczestniczą wamerykańskim projekcie CAMP (Collision Avoidance Metric Partnership) orazprojekcie PReVENT, finansowanym ze środków Komisji Europejskiej. Rolą Volvo Car Corporation w powyższych projektach jest ocena potencjału łączności międzysamochodami, dzięki której możliwe będą następujące funkcje wymianyinformacji:Wczesne ostrzeganie o awaryjnymhamowaniu pojazdu poprzedzającego,Informacjao korkach.Informacja o zbliżającej siękolizji.Potencjalna możliwość jazdy wkonwoju w którym łączność między pojazdami pozwoliłaby im jechać bardzoblisko siebie na autostradzie w celu zapewnienia odpowiedniego przepływusamochodów oraz redukcji zużycia paliwa.