Ostatnie sprawdziany nowego pojazdu na Sardynii przeprowadzili Petter Solberg, Chris Atkinson i Pasi Hagstrom. Solberg, który na poprzedniej wersji WRC2004 niedawno wygrał Rajd Szwecji, bardzo dobrze wypowiadał się o testowanym modelu.Projekt nadwozia Subaru Imprezy WRC2005 powstał w SWRT w Wielkiej Brytanii natomiast koncern Fuji Heavy Industries odpowiadał za badania w tunelu aerodynamicznym. Całością prac kierował inżynier Andreas Zapatinas z biura projektowego FHI. Nową Imprezę poszerzono o 30 mm, zwiększając przy tym rozstaw kół. Obniżony i szerszy pojazd ma się lepiej zachowywać na trasach asfaltowych rajdów. Nadwozie pojazdu jest lżejsze i sztywniejsze. Silnik, przygotowany przez firmę STI, wyposażono w nową turbosprężarkę IHI. Zastosowano także zmienione układy wtrysku wody i paliwa, a także lżejsze koło zamachowe. Sterowana elektrohydraulicznie, sześcioprzełożeniowa skrzynia biegów otrzymała nowe elementy w systemie hydraulicznym. Przekonstruowano również zawieszenie, zwracając uwagę na możliwość szybszego regulowania go podczas serwisu.Po raz pierwszy Subaru Impreza pojawiło się na rajdowych trasach w roku 1993. Łącznie ten samochód sześć razy wywalczył tytuły mistrzów świata i tryumfował w 44 rajdach. Ekipa SWRT spodziewa się po tym modelu kontynuacji sukcesów, a szef zespołu David Lapworth uważa, że przed nową Imprezą WRC 2005rysuje się bardzo jasna przyszłość.