Jedno jest pewne - Audi nie będzie już samochodem kanclerza. Jeśli zwycięży Schröder, przesiądzie się na Phaetona, konserwatywny Stoiber wybierze raczej rodzime BMW. Tak czy inaczej Audi A8 nie wchodzi w rachubę - a szkoda, bo pod koniec tego roku w sprzedaży pojawi się nowa generacja tego auta. Samochodu, o którym można śmiało powiedzieć, że jest jedną z niewielu sportowych superlimuzyn. Czym Audi chce przekonać do siebie prezesów dużych firm i bogatych biznesmenów? Ingolstadt stawia nadal na aluminiowe, znacznie lżejsze niż u konkurentów nadwozie. Dla porównania ważące zaledwie (jeśli wziąć pod uwagę wymiary) 1780 kg A8 jest lżejsze od VW Phaetona o ponad 600 kg. Mierzący ponad 5 metrów pojazd kształtem tylnej części nadwozia delikatnie przypomina auta typu coupé. Boczna linia okien podnosi się ku tyłowi, drogę oświetlają ksenonowe reflektory umieszczone pod wykonaną z gładkiego szkła osłoną. Dwa chromowane wloty powietrza do chłodnicy (nad i pod zderzakiem) zdają się mówić obserwatorowi: "Uwaga, jestem mocny i zły!". Do napędu posłużą dwa ośmiocylindrowe silniki: 3,7 i 4,2 litra (odpowiednio 280 i 335 KM). Obydwa mogłyby z pewnością rozpędzić auta do znacznie większych prędkości, ale fabryka ograniczyła ją do 250 km/h. Większy silnik potrzebuje na rozpędzenie tego kolosa do "setki" zaledwie 6,3 sekundy - godne zauważenia, jeśli wziąć pod uwagę kaliber samochodu. W przyszłym roku do palety silników dołączy także V8 TDI, V6, później oczywiście także wersja S8 i V12. Od samego początku samochód otrzyma nowy, 6-stopniowy automat. Wszystkie odmiany będą miały napęd na obie osie. Nad komfortem jazdy czuwa pneumatyczne zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia nierówności, które analizuje prędkość oraz stan nawierzchni i dostosowuje jego twardość do panujących warunków. Kierowca może do tego wybierać spośród czterech fabrycznych nastawów. Nowością są umieszczone z przodu dodatkowe reflektory szerokokątne, które przy skręcie automatycznie włączają się. Z tyłu zamiast klasycznych żarówek zastosowano diody LED. Wewnątrz najlepsze materiały i bardzo przejrzysty design deski rozdzielczej.
Galeria zdjęć
Waga półciężka?
Waga półciężka?
Waga półciężka?