inżynierii Street and Racing Technology- "Mając 600 koni , o 90 więcej niż poprzednio oraz osiągając setkę w około 4 sekundy, Viper SRT10 2008 to nowy wzorzec sportowego supersamochodu Ameryki.Dodge Viper SRT10 model 2008 pojawi się w amerykańskich salonach sprzedaży latem2007 roku. Nabywców ucieszą nowe opcje indywidualizacji pojazdu - m.in. pięć nowych kolorów nadwozia, cztery wersje kolorystyczne wnętrza oraz nowe wzory obręczy. Więcej jadu Vipera SRT 10 to niewątpliwie lepsze niż dotąd osiągi ale również zgodność z surowymi normami emisji spalin. Współpracując ze specjalistami McLaren Performance Technologies i Ricardo Incorporated, konstruktorzy SRT przyjęli od początku znaną wyścigową formułę na zwiększenie mocy: zwiększyć pojemność skokową, usprawnić przepływy w silniku oraz podwyższyć jego prędkość obrotową. Średnicę cylindrów we wzmocnionym aluminiowym kadłubie rozwiercono o 1 mm, zwiększając pojemność skokową z 8,3 do 8,4 litra, pogrubiając odpowiednio płaszcz wodny by polepszyć chłodzenie. Wciskane, żeliwne tuleje cylindrowe oraz śrubowane krzyżowo łożyska główne wału korbowego podnoszą dodatkowo trwałość silnika. Silnik 8.4L Vipera SRT10 wyposaźono w nowe głowice cylindrowe z komorami spalania obrabianymi numerycznie oraz powiększonej średnicy zawory ze zmiennymi fazami rozrządu VVT. System ten poprawia skuteczność przewietrzania silnika optymalizując otwarcie zaworów wydechowych w zależności od prędkości obrotowej i chwilowego obciążenia. Powietrze dolotowe płynie przez polerowane przewody i górną komorę kolektora ssącego do niskooporowego filtra - a stamtąd poprzez dwie elektronicznie sterowane przepustnice - do kanału wlotowego silnika. Mieszankę paliwową zapalają platynowe świece zapłonowe zasilane indywidualnymi cewkami w pokrywach głowic cylindrowych. Dla podwyższenia odporności na obciążenie tłoki otrzymały pływające sworznie o zwiększonej średnicy, a pierścienie oporowe o podwyższonej wytrzymałości zmęczeniowej zapożyczono z technologii lotniczej. W układzie smarowania zastosowano pompę o większej wydajności oraz ruchomy smok olejowy z silnika wyczynowego Vipera. Ma to poprawić stałość ciśnienia oleju przy najwyższych obrotach i w warunkach występowania znacznych sił odśrodkowych podczas jazdy po ciasnych łukach. Spaliny odprowadzane są przez skrócone rury kolektora, które oprócz polepszenia przepływu umożliwiają szybsze osiągnięcie temperatury roboczej katalizatorów. Osłony kolektorów pełnią funkcję ekranów termicznych dla przewodów układu wydechowego. Oba te elementy wykonano ze stali nierdzewnej. Dalsze zmiany dotyczą przenoszenia zwiększonej mocy i momentu obrotowego 8,4-litrowego V-10 przy jednoczesnej poprawie własności trakcyjnych, jezdnych oraz trwałości zespołu napędowego. Zastosowano nowe sprzęgło dwutarczowe o zmniejszonej średnicy (w porównaniu z poprzednim sprzęgłem jednotarczowym), czego efektem jest redukcja bezwładności masowej o 18 procent, zmniejszony nacisk na pedał oraz lepsze wyczucie pracy sprzęgła. Skrzynia biegów stanowi najnowszą wersję przekładni sześciostopniowej Tremec T56 i oznaczona jest symbolem TR6060. Ma nowy układ sterowania, dzięki czemu skrócono skok dźwigni selektora. Przewidziano także możliwość dobudowy zewnętrznej chłodnicy, co ucieszy entuzjastów zorganizowanej na torze.