Niebieski kolor, białe pasy, grill z czterema okrągłymi światłami bezpośrednio kojarzą się z tym modelem, zajmującym ważne miejsce w sportowej tradycji Renault.

Za kilka miesięcy nowe wersje Gordini, stanowiące uzupełnienie gamy Renault Sport, poszerzą ofertę marki w segmencie sportowych samochodów kompaktowych. Samochody sygnowane Gordini zachowają ekskluzywny i sportowy charakter, właściwy pierwszym autom noszącym tę nazwę. Wersje Gordini opracowane na bazie sportowych modeli, których osiągi są powszechnie uznawane za jedne z najlepszych, są adresowane do amatorów sportowych doznań i wybitnie sportowego designu.

Premiera Twingo Gordini R.S. odbędzie się podczas wystawy planowanej na 25 listopada, w Atelier Renault na Polach Elizejskich. Samochód pojawi się w sprzedaży wiosną przyszłego roku. Kilka miesięcy później na rynek, zostanie wprowadzone Clio Gordini R.S.

GORDINI - SPORTOWE DZIEDZICTWO MARKI RENAULT

Amédée Gordini zapisał jedną z najpiękniejszych stron w sportowej historii marki, projektując wiele modeli samochodów, sprzedawanych bez przerwy przez 20 lat.

Amédée Gordini urodził się w 1899 roku, w rok po wprowadzeniu do sprzedaży pierwszego samochodu Renault. Wykazał się talentem konstruktora mechanika bolidów. Jego cztery R8 Gordini zajęły pierwsze, trzecie, czwarte i piąte miejsce w Tour de Corse w 1964 roku. W roku 1966 zorganizowano Puchar Gordini z udziałem wersji 1300 - R8 Gordini przez dziesięć lat dostarczyło wielu sportowych emocji amatorom tego sportu.

Ten pierwszy francuski sportowy samochód pojawił się również w kinie u boku takich gwiazd jak Romy Schneider, Alain Delon czy Lino Ventura. Cieszył się również uznaniem młodych kierowców, co było widoczne na francuskich ulicach. Zrodził się fenomen społeczny, Gordini stało się dla tego pokolenia symbolem sukcesu i nowego nastawienia do życia. Symbolem Francji, która potrafi zwyciężać i dzielić się swymi sukcesami z innymi.

GORDINI - SPORTOWY MODEL Z KLASĄ W GAMIE RENAULT SPORT

Wersja Gordini wyróżnia się eleganckim wykończeniem i charakterystycznym, mocnym designem. Wykorzystano w niej powszechnie cenione doświadczenie Renault Sport, odwołując się jednocześnie do wartości kojarzonych z tych modelem.

W celu reaktywacji legendy Gordini marka Renault oparła się na doświadczeniu Renault Sport Technologies (RST). Ta - wyspecjalizowana w sportowych samochodach - spółka zależna Renault z powodzeniem kontynuuje tradycje Gordini na dwóch polach, na których cieszy się zasłużonych uznaniem: zawodach samochodowych oraz projektowaniu sportowych samochodów. RST jest największym organizatorem zawodów motoryzacyjnych na świecie: World Series by Renault zgromadziły od 2005 roku niemal 3 miliony fanów, a wyścigi Megane Trophy, Clio Cup oraz dni organizowane z myślą o pasjonatach sportów samochodowych, zbudowały mocną pozycję RST w tym sektorze.

Zarówno w zawodach, jak i w przypadku produkcji wielkoseryjnej, sportowe modele takie jak Megane R.S., Clio R.S. i Twingo R.S., opracowane przez Renault Sport Technologies, są uznawane za jedne z najlepszych samochodów pod względem uzyskiwanych osiągów.