W każdym salonie oceniamy trzy duże kategorie: organizacja salonu, jakość obsługi i jazda próbna. Są one rozpisane na kilkadziesiąt szczegółowych podpunktów. Chodzi o to, żeby jak najdokładniej i obiektywnie ocenić działalność danego punktu sprzedaży samochodów.

Tuż po przeprowadzeniu badania nasi ankieterzy wypełniają 5-stronicowy protokół, w którym drobiazgowo oceniają i salon, i sprzedawców. Maksymalna ocena, jaką może uzyskać salon, to 200 pkt. Jak ją zdobyć? Recepta jest dość prosta, ale wykonanie trudniejsze: trzeba mieć ładny salon, a w nim odpowiednio wyeksponowane samochody oraz materiały informacyjne, dobrze wyszkolonych, kompetentnych i miłych sprzedawców.

Trzeba także umożliwić klientowi odbycie jazdy próbnej wybranym przez niego modelem auta. Proste? Proste, ale nie dla wszystkich.

Od kilku lat maksymalną ocenę 200 pkt uzyskuje ok. 10 proc. badanych salonów. W tym roku mamy 25 prymusów – to 11,5 proc. wszystkich zbadanych. Gratulujemy!

Z roku na rok zauważamy także coraz wyższą jakość obsługi w salonach samochodowych. Bez fałszywej skromności to po części zasługa „Auto Świata” i efekt naszych corocznych testów.

A oto najlepsi z najlepszych – salony, które uzyskały maksymalną liczbę 200 punktów. Pełne wyniki testu w 31 numerze „Auto Świata", który ukazał się z datą 27 lipca 2015 r.

Foto: auto świat / Auto Świat