Logo

Wiemy już jaki będzie następca Fiata Bravo

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Fiat ze zmiennym szczęściem istniał w tym segmencie. Model Ritmo zaprojektowany przez Bertone w ciągu 10 lat sprzedany został w liczbie 1,8 mln egzemplarzy. Pomiędzy Ritmo a Bravo pojawił się cieszący się powodzeniem Tipo, ale juz mniejsze sukcesy odnosił duet Bravo/Brava, a zdecydowaną porażką było Stilo. Obecna wersja Bravo planowana była na 180 tys. rocznie, ale w ciągu ostatnich czterech lat sprzedaż spadła z 95 tys. do 45 tys. egz., co zdecydowanie jest już nieopłacalne dla producenta.

Najnowsze Bravo z miesiąca na miesiąc traci pozycję na rynku, a obecnie przegrywa nie tylko z zachodnią konkurencją, ale także z modelami południowokoreańskiego duetu Hyundai-Kia. Fiat już poszukuje optymalnych rozwiązań dla następcy, który nie będzie już kompaktowym hatchbackiem, ale crossoverem wielkością zbliżonym do Nissana Qashqai.

Taki model może pojawić się jednak dopiero w 2013 roku.

Najlepiej sprzedające się modele klasy niższej średniej wg. JATO

Poz.Model1-12/2010zmiana 2009-2010
1.VW Golf501.671-13,4 %
2.Opel Astra303.957+7,6 %
3.Ford Focus288.524-11,6 %
4.Renault Mégane264.690+5,1 %
5.Nissan Qashqai216.091+15,4 %
6.Škoda Octavia188.073+0,0 %
7.Peugeot 308165.822-21,3 %
8.Hyundai i30118.644+16,8 %
9.Peugeot 3008117.417-
10.Kia Cee'd96.848-9,1 %
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: hatchback Wiadomości
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu