Fiat ze zmiennym szczęściem istniał w tym segmencie. Model Ritmo zaprojektowany przez Bertone w ciągu 10 lat sprzedany został w liczbie 1,8 mln egzemplarzy. Pomiędzy Ritmo a Bravo pojawił się cieszący się powodzeniem Tipo, ale juz mniejsze sukcesy odnosił duet Bravo/Brava, a zdecydowaną porażką było Stilo. Obecna wersja Bravo planowana była na 180 tys. rocznie, ale w ciągu ostatnich czterech lat sprzedaż spadła z 95 tys. do 45 tys. egz., co zdecydowanie jest już nieopłacalne dla producenta.
Najnowsze Bravo z miesiąca na miesiąc traci pozycję na rynku, a obecnie przegrywa nie tylko z zachodnią konkurencją, ale także z modelami południowokoreańskiego duetu Hyundai-Kia. Fiat już poszukuje optymalnych rozwiązań dla następcy, który nie będzie już kompaktowym hatchbackiem, ale crossoverem wielkością zbliżonym do Nissana Qashqai.
Taki model może pojawić się jednak dopiero w 2013 roku.
Najlepiej sprzedające się modele klasy niższej średniej wg. JATO
Poz. | Model | 1-12/2010 | zmiana 2009-2010 |
1. | VW Golf | 501.671 | -13,4 % |
2. | Opel Astra | 303.957 | +7,6 % |
3. | Ford Focus | 288.524 | -11,6 % |
4. | Renault Mégane | 264.690 | +5,1 % |
5. | Nissan Qashqai | 216.091 | +15,4 % |
6. | Škoda Octavia | 188.073 | +0,0 % |
7. | Peugeot 308 | 165.822 | -21,3 % |
8. | Hyundai i30 | 118.644 | +16,8 % |
9. | Peugeot 3008 | 117.417 | - |
10. | Kia Cee'd | 96.848 | -9,1 % |