Fiat ze zmiennym szczęściem istniał w tym segmencie. Model Ritmo zaprojektowany przez Bertone w ciągu 10 lat sprzedany został w liczbie 1,8 mln egzemplarzy. Pomiędzy Ritmo a Bravo pojawił się cieszący się powodzeniem Tipo, ale juz mniejsze sukcesy odnosił duet Bravo/Brava, a zdecydowaną porażką było Stilo. Obecna wersja Bravo planowana była na 180 tys. rocznie, ale w ciągu ostatnich czterech lat sprzedaż spadła z 95 tys. do 45 tys. egz., co zdecydowanie jest już nieopłacalne dla producenta.

Najnowsze Bravo z miesiąca na miesiąc traci pozycję na rynku, a obecnie przegrywa nie tylko z zachodnią konkurencją, ale także z modelami południowokoreańskiego duetu Hyundai-Kia. Fiat już poszukuje optymalnych rozwiązań dla następcy, który nie będzie już kompaktowym hatchbackiem, ale crossoverem wielkością zbliżonym do Nissana Qashqai.

Taki model może pojawić się jednak dopiero w 2013 roku.

Najlepiej sprzedające się modele klasy niższej średniej wg. JATO

Poz. Model 1-12/2010 zmiana 2009-2010
1. VW Golf 501.671 -13,4 %
2. Opel Astra 303.957 +7,6 %
3. Ford Focus 288.524 -11,6 %
4. Renault Mégane 264.690 +5,1 %
5. Nissan Qashqai 216.091 +15,4 %
6. Škoda Octavia 188.073 +0,0 %
7. Peugeot 308 165.822 -21,3 %
8. Hyundai i30 118.644 +16,8 %
9. Peugeot 3008 117.417 -
10. Kia Cee'd 96.848 -9,1 %