Francuz ukończył wyścigi na ulicznym Circuito da Guia odpowiednio na trzeciej i drugiej pozycji i zdetronizował jedynego do tej pory czempiona WTCC (3-krotnego) Andy'ego Priaulx. W klasyfikacji konstruktorów zdecydowanie zwyciężył Seat.

Pochodzący z Alzacji Yvan ma na swoim koncie 10 tytułów mistrzowskich w Trophée Andros, a także zwycięstwo w końcowej punktacji BTCC w 2003 roku (Vauxhall).

W pierwszym wyścigu ani na chwilę prowadzenia nie oddał startujący z pole position Alain Menu, dla którego było to trzecie zwycięstwo w sezonie. Na drugim kółku doszło do incydentu pomiędzy goniącym Szwajcara Priaulx i Robertem Huffem. Popularny Huffy podjął próbę ataku na zakręcie Lisboa jednak Andy nie dał za wygraną i Chevrolet z numerem 7 niegroźnie uderzył w barierę. Po tej przygodzie Rob spadł z trzeciej na piątą pozycję, wyprzedzony przez Rydella i Mullera. Dwa okrążenia później lider punktacji mistrzostw awansował na trzecią pozycję po odpadnięciu z wyścigu jadącego przed nim Leona TDI (awaria silnika). Aż do mety Francuz musiał jednak bronić pozycji przed naciskami Farfusa i Huffa. Tarquini ukończył wyścig na siódmej pozycji tracąc tym samym szanse na tytuł.

Po starcie drugiego wyścigu na prowadzeniu usadowił się ruszający z pierwszego pola James Thompson. Nicola Larini przesunął się z dziewiątej na trzecią pozycję, jednak sędziowie orzekli, że Włoch popełnił falstart i nałożyli na niego karę drive through. Lidera wyścigu naciskać próbowali Augusto Farfus i Gabriele Tarquini. Prawdziwy dramat zaczął się na ósmym okrążeniu gdy spotkanie z bandą na Solitude Esses wyeliminowało z walki Thompsona. Wówczas na prowadzenie wysunął się Farfus, jednak i on chwilę później musiał skapitulować po urwaniu koła. Następnym pechowcem okazał się Tarquini, który uszkodził auto na leżących na torze częściach z BMW Brazylijczyka, a zaraz potem po spotkaniu z barierą na Moorish Hill odpadł Alain Menu. Ostatecznie jako pierwszy linię mety przeciął Robert Huff kompletując dublet Chevroleta na ulicach Makau.

Wśród kierowców niezależnych w pierwszym wyścigu triumfował Sergio Hernandez, zaś w drugim najlepszy okazał się Franz Engstler (obaj BMW). W końcowej punktacji Yokohama Independents' Trophy zwyciężył Hernandez przed Engstlerem i Stefano d'Aste.

"Dokładnie rok temu było mi tu bardzo smutno. Tym razem jestem najlepszy na świecie!" - cieszył się po wyścigu Yvan Muller. "Kiedy przegrywasz, ten moment przypomina ci się często. Kiedy wygrywasz, zapominasz o tym dość szybko, jednak myślę, że te chwile zapamiętam na długo. Musisz robić wszystko co w Twojej mocy żeby zdobyć tytuł, musisz też mieć doskonały zespół. Seat dał mi możliwość walki o najwyższe trofea."

"To zaszczyt oddać tytuł mistrzowski w ręce tak dobrego kierowcy. Czuję się dobrze i już myślę o walce o odzyskanie tytułu w przyszłym roku. Jestem dumny z tego, że ponownie jestem najszybszym kierowcą startującym BMW." - przyznał ustępujący mistrz świata, Andy Priaulx.

"Yvan zaliczył wspaniały sezon i miałem małe szanse by go pokonać." - komplementował zespołowego kolegę Gabriele Tarquini. "W zbyt wielu wyścigach nie udało mi się zdobyć punktów by myśleć o tytule - czasami miałem pecha, czasami popełniałem błędy. Trzeba punktować regularnie."

Kolejny sezon WTCC startuje 8 marca 2009 w Brazylii na Autódromo Internacional de Curitiba.

Fot. FIA WTCC

WYŚCIG 1 (9 okrążeń)

1. Alain Menu (CH) Chevrolet Lacetti 23.10,203

2. Andy Priaulx (GB) BMW 320si +0,523

3. Yvan Muller (F) SEAT Leon TDI +8,581

4. Augusto Farfus (BR) BMW 320si +9,335

5. Robert Huff (GB) Chevrolet Lacetti +9,871

6. Jordi Gene (E) SEAT Leon TDI +10,692

7. Gabriele Tarquini (I) SEAT Leon TDI +11,218

8. James Thompson (GB) Honda Accord Euro R +12,080

9. Nicola Larini (I) Chevrolet Lacetti +12,909

10. Jörg Müller (D) BMW 320si +14,225

WYŚCIG 2 (9 okrążeń)

1. Robert Huff (GB) Chevrolet Lacetti 23.23,216

2. Yvan Muller (F) SEAT Leon TDI +7,253

3. Andy Priaulx (GB) BMW 320si +7,957

4. Rickard Rydell (S) SEAT Leon TDI +18,120

5. Alessandro Zanardi (I) BMW 320si +51,727

6. Franz Engstler (D) BMW 320si +52,963

7. Manabu Orido (J) Chevrolet Lacetti +58,314

8. Matthew Marsh (HK) BMW 320si +1.02,623

9. Andriej Romanow (RUS) BMW 320si +1.16,353

10. Ibrahim Okyay (TR) BMW 320si +1.33,541

KOŃCOWA PUNKTACJA WTCC

1. Muller 114, 2. Tarquini 88, 3. Huff 87, 4. Priaulx 81, 5. Rydel 77, 6. Farfus 63, 7. Müller 60, 8. Gene 56, 9. Menu 54, 10. Porteiro 51.