W czwartek, 17 maja, odbędą się treningi bez pomiaru czasu oraz badania techniczne samochodów. Rywalizacja rozpocznie się następnego dnia treningami z pomiarem czasu, od których zależy, kto i jakie miejsce zajmie na polach startowych.

Po pierwszej rundzie Kia Lotos Cup liderem jest Igor Gregorczyk, zaledwie po 8 punktów tracą do niego Kamil Raczkowski i Maciej Steinhof. W ścisłej czołówce są również Wojciech Herban (58 pkt.), Mariusz Sikora (54 pkt.), Bartłomiej Bakalarz (53 pkt.), Maciej Ostoja Czyżyński (52 pkt.) i Rafał Grzesiński (51 pkt.). Najwyżej sklasyfikowana kobieta, Klaudia Podkalicka zajmuje piętnaste miejsce i traci do lidera 29 punktów.

Znacznie poniżej oczekiwań i możliwości ukończył pierwszą rundę Zbigniew Łacisz, który po znakomitej sesji treningowej do wyścigu ruszał z czwartego pola startowego. Uczestniczył w kolizji z Łukaszem Błaszkowskim, po wypadku spadł do drugiej dziesiątki, a błędnie (jak się po analizie materiałów fotograficznych i telewizyjnych okazało) nałożona przez sędziów kara „stop&go” zrzuciła kierowcę na koniec stawki. Jest sklasyfikowany na siedemnastym miejscu i ma 42 punkty straty do prowadzącego.

Kierowcy zajmujący czołowe miejsca w klasyfikacji uczynią wszystko, aby utrzymać swoje lokaty, pozostali będą chcieli poprawić swe miejsca. Należy więc spodziewać się emocjonującej walki już w czasie sesji treningowej, która zapewni 27 zawodniczkom i zawodnikom miejsca na polach startowych w wyścigu finału A drugiej rundy Kia Lotos Cup.

Dla tych, którym nie uda się uzyskać czasów gwarantujących start w sobotnim wyścigu odbędzie się finał B, zwany treningiem ostatniej szansy. Pięcioro najlepszych z tego wyścigu uzupełni stawkę finału A, dla pozostałych zawody się skończą bez punktów.

Prognoza pogody zapowiada, iż w czasie wyścigów na poznańskim torze jest prawdopodobny deszcz. Nawierzchnia będzie więc śliska, co stanowić może spore utrudnienie dla zawodniczek i zawodników Kia Lotos Cup. Inaczej będzie trzeba ustawiać zawieszenia samochodów, bardzo ważny będzie stan ogumienia, a w wyścigach najważniejsza będzie precyzja jazdy.

Harmonogram zawodów

Czwartek 17 maja:Treningi płatne bez pomiaru czasu09.00-09.45: formuła E2000 i DIV 4Interseria;10.00-10.45: samochody turystyczne;10.55-11.40: Kia Lotos Cup numery nieparzyste;11.55-12.40: Kia Lotos Cup numery parzyste;12.55-13.40: samochody turystyczne;13.55-14.40: formuła E2000 i DIV 4 Interseria;14.55-15.40: Kia Lotos Cup numery nieparzyste;15.55-16.40O Kia Lotos Cup numery parzyste;12.00-18.00: Badanie kontrolne19.00 pierwsze posiedzenie ZSS.

Piątek 18 maja:Treningi obowiązkowe z pomiarem czasu09.00-09.20: Grand Prix Polski plus grupa Narodowa;09.30-09.50: Formuła E2000 i Interseria;10.00-10.30: Kia Lotos Cup numery parzyste;10.40-11.10: Kia Lotos Cup numery nieparzyste;12.00-12.20: Grand Prix Polski i Grupa Narodowa;12.30-12.50: Formuła E2000 i Interseria;13.00-13.15: Kia Lotos Cup pierwsza 15-tka;13.25-14.15: DSMP;15.00: wyścig E2000 i Interseria - 15 okrążeń;16.00: finał B Kia Lotos Cup - 5 okrążeń.

Sobota 19 maja:Rozgrzewka (warm up)08.30-08.40: Grand Prix Polski i Grupa Narodowa;08.45-08.55: Formuła E2000 i Interseria;09.00-09.10: Kia Lotos Cup;09.30: uroczyste otwarcie zawodów;10.00: dwa wysćigi Grand Prix Polski i Grupa Narodowa:11.40: wyścig Formuła E2000 i Interseria - 15 okrążeń'12.30: dwawyścigi Kia Lotos Cup - po 10 okrążeń;14.00: wyścig DSMP - 3 godziny.