Finałowy wyścig odbędzie się 22 listopada w Makao. Zespół Seata i jego pięciu kierowców są liderami klasyfikacji w przededniu ostatniego wyścigu sezonu, który trzeba uznać za jeden z najbardziej emocjonujących w historii WTCC.

Gabriele Tarquini, Yvan Muller i Augusto Farfus będą walczyć o tytuł mistrza w kategorii Kierowców. Różnica między zawodnikami wynosi 13 punktów, zaś do podziału w ostatnim spotkaniu pozostało 20 punktów.

Seat wyprzedza BMW o 3 punkty, a maksymalna punktacja w kategorii producentów wynosi 36 punktów.

Seat jeszcze nigdy nie wygrał wyścigu w Makao, ale to właśnie tam hiszpańska marka i reprezentujący ją kierowca Yvan Muller wywalczyli w ubiegłym roku tytuły Mistrzów Świata.

Najważniejszym celem zespołu jest utrzymanie tego trendu, czyli nie tylko wygranie wyścigu, ale także zachowanie obydwu tytułów mistrzowskich zdobytych w 2008 roku.

Na początku sezonu Seat przymierzał się do zwycięstwa przynajmniej w jednej kategorii, ale teraz wszyscy członkowie zespołu są zdeterminowani do walki o obydwa trofea...

Miejsce, w którym zostaną rozegrane wyścigi nie ułatwia tego zadania. Tor miejski w Makao składa się z bardzo szybkich prostych, wolnych łuków i bardzo ciasnych zakrętów. Wyprzedzanie jest niezwykle trudne, a bliskość band nie pozwala kierowcom na popełnienie najmniejszego błędu.

Dlatego tak ogromne znaczenie będą miały kwalifikacje – faza, na której zespół bardzo silnie koncentruje wysiłki w końcowych spotkaniach sezonu. Trzy pole positions wywalczone kolejno w Oschersleben, Imola i Okayama to wynik przyjętej strategii, dzięki której pięciu kierowców może uczestniczyć w drugiej rundzie kwalifikacji przed ostatnimi dwoma wyścigami – co ma zasadnicze znaczenie dla startu w pierwszym wyścigu z gwarancją sukcesu.

Finałowy wyścig WTCC zacznie się już na tym etapie. Zgodnie z tradycją rundy kwalifikacyjne na torze w Makao zaplanowano na piątek, a wyścigi – na niedzielę.

Jaime Puig, Dyrektor Seat Sport: Nigdy nie udało nam się wygrać w Makao, więc mamy doskonałą okazję, aby zrobić to po raz pierwszy. Przy tak wyrównanym poziomie rywalizacji i sekundowych różnicach między poszczególnymi samochodami, wywalczenie choćby jednego tytułu byłoby wielkim osiągnięciem. Cały zespół zamierza dać z siebie wszystko, aby zwyciężyć w obydwu kategoriach. Byłby to absolutnie wyjątkowy sukces, zwłaszcza po zmianach regulaminu wprowadzanych w ciągu roku. Jestem przekonany, że praca zespołowa pozwoli Gabriele Tarquiniemu i Yvanowi Mullerowi wzmocnić pozycje wobec Augusto Farfusa – tak aby któryś z naszych zawodników mógł zdobyć tytuł w kategorii kierowców.

Minimalne wagi i balast samochodów

Seat Leon TDI: 1170 kg + 40 kg balastu = 1210 kg;Seat benzyna: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg;BMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg;Chevrolet Cruze: 1170 kg + 10 kg balastu = 1180 kg;BMW (prywatne): 1180 kg;Łada Priora: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg.

(Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA BMW startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż Seat Leon TDI)