Brytyjska marka wciąż zaskakuje. Na rynek trafi nie tylko pierwszy w jej historii SUV, ale także pierwszy seryjny silnik wysokoprężny, co jest niewątpliwym złamaniem dotychczasowych tradycji.

Nowy Bentley Bentayga otrzyma do napędu ośmiocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 4.0 l o mocy 435 KM i maksymalnym momencie obrotowym około 1000 Nm. Wiadomo także, że otrzyma on elektryczna turbosprężarkę. Będzie to ten sam silnik, który otrzyma Audi SQ7.

Producent nie poinformował, czy będzie on także oferowany w USA, gdzie jak wiadomo wciąż trwa dieselgate.

Innym wariantem będzie dwunastocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 6.0 l o mocy 608 KM i maksymalnym momencie obrotowym 900 Nm. Ofertę ma też wzbogacić plug-in-hybrid, który dołączy do palety jednostek napędowych dopiero w 2017 roku.