Auto Świat Wiadomości Aktualności Dramatyczne nagranie z A1. Zabezpieczenie spełniło swoją funkcję

Dramatyczne nagranie z A1. Zabezpieczenie spełniło swoją funkcję

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) udostępniła nagranie z kamery zainstalowanej w pobliżu węzła Kutno Północ na autostradzie A1. Samochód z dużą prędkością uderzył w poduszkę zderzeniową, wyleciał w powietrze i wylądował na kołach. Kierowcy cudem nic się nie stało. Specjalne zabezpieczenie spełniło swoją funkcję.

Uderzył w poduszkę zderzeniową na autostradzie A1
GDDKiA
Uderzył w poduszkę zderzeniową na autostradzie A1

Do opisywanego zdarzenia doszło w niedzielę 29 czerwca nad ranem na jezdni A1 w kierunku Gdańska. Droga była pusta, pogoda dobra. Z niewyjaśnionych przyczyn kierowca auta osobowego nie zjechał na węźle ani nie pojechał dalej prosto, tylko skierował się prosto w rozwidlenie dróg.

Zadziałała drogowa poduszka zderzeniowa

Uderzył w specjalną poduszkę, które montowane są w takich miejscach nieprzypadkowo. Zadaniem tego elementu jest przejęcie jak największej energii zderzenia.

Drogowcy poinformowali, że mężczyzna nie odniósł poważnych obrażeń. Na nagraniu widać, jak wychodzi z rozbitego samochodu o własnych siłach. Można śmiało powiedzieć, że kierowca zyskał drugie życie.

Jeden z kierowców odjechał

Z relacji GDDKiA wynika, że policjanci, którzy pojawili się na miejscu, zakwalifikowali to zdarzenie jako kolizję. Poszkodowany i jednocześnie sprawca otrzymał mandat karny.

Należy zwrócić uwagę na zachowanie innych kierowców przejeżdżających w tym czasie autostradą A1. Kierujący czerwonym autem znajdował się tuż obok, o mały włos nie trafił go koziołkujący pojazd, a mimo to nie zatrzymał się, żeby udzielić pomocy. Wzorowo zachowali się kierowcy autokaru i ciężarówki.

Służby drogowe stosują mobilne osłony

Poduszki zderzeniowe to nie tylko stały element infrastruktury drogowej, głównie autostrad i ekspresówek. Mobilne osłony energochłonne montowane na ciężarówkach stosują również służby wykonujące prace przy drogach. Stanowią one ochronę przed skutkami najechania.

Aby zapewnić skuteczność działania, bariera energochłonna montowana jest na przyczepie holowanej przez samochód ciężarowy o wadze minimum 8 ton. W razie potrzeby na ciężarówce można umieścić dodatkowe obciążenie.

Osłony antyzderzeniowe
Osłony antyzderzenioweP. Rusin / Autostrada Eksploatacja
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji