Sprzedaż wzrosła na takich rynkach jak Niemcy, Włochy, Francja i Wielka Brytania, ale zmalała w Hiszpanii. Niemcy kupili o 22 proc. więcej samochodów, a Hiszpanie o 23,3 proc. mniej.

Ponownie wzrosła sprzedaż nowych aut w Estonii, na Litwie i Łotwie. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2011 roku sprzedaż nowych samochodów w krajach Unii Europejskiej zmalała o 0,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. Łącznie sprzedano 5,89 mln aut, z czego najwięcej, bo 1,33 mln zarejestrowanych zostało w Niemczech (+13,1 proc.).

Dobre wyniki odnotowali także liderzy. Volkswagen sprzedał w maju 2011 roku 289 000 aut, co oznacza wzrost o 15,1 proc. Zwiększoną sprzedaż odnotowały takie marki jak: Škoda Auto, Mitsubishi, Volvo, Nissan, BMW, Opel oraz General Motors. Natomiast gorsze wyniki miały takie marki jak: Renault, Toyota, Mazda i Chrysler.