Największą gwiazdą przyszłorocznej oferty firmy Yamaha będzie zapewne sportowy model YZF-R1. Rzędowy 4-cylindrowy silnik oferuje 182 KM, a jednostka sterująca umożliwia przełączanie map paliwowych przyciskiem na kierownicy. Ale YZF-R1 to nie wszystko, co Yamaha przygotowała na rok 2009.
Japońska firma ponownie sięgnęła po nazwę XJ Diversion, tak więc w przyszłym roku wejdzie na rynek uniwersalny motocykl nadający się do codziennej eksploatacji. Stylistycznie motocykl pozostaje konserwatywny, tak więc jedyną zasadniczą nowością jest rura wydechowa ukryta pod motocyklem. Pozwoliło to obniżyć punkt ciężkości i poprawić sterowność. Sercem motocykla jest rzędowy 4-cylindrowy silnik chłodzony cieczą, który z pojemności 600 cm3 produkuje moc 57 kW (78 KM) i maksymalny moment obrotowy 51,5 Nm. Masa własna motocykla wynosi 211 kg.
Drugą nowością jest cruiser XVS 950A Midnight Star. Jest to już trzeci model z przydomkiem Midnight Star. Najpierw Yamaha przedstawiła cruiser z silnikiem o pojemności 1,9 l oferującym moc 90 KM i moment obrotowy 155 Nm. Dwa lata temu oferta poszerzyła się o wersję z silnikiem 1,3 o mocy 73 KM i momencie obrotowym 106 Nm. W przyszłym roku dołączy do nich model z silnikiem o pojemności 950 cm3.