W najnowszej najważniejsze zmiany dotyczą stylistyki i objęły m.in. przód z nowym, szerokim grillem i przetłoczeniami na masce silnika w kształcie litery V (motyw po raz pierwszy zastosowany w większym Passacie) oraz trapezoidalne reflektory z okrągłą częścią główną subtelnie wcinającą się w zderzak. Z tyłu Polo wygląda bardziej dynamicznie - otrzymało nowe światła nawiązujące stylistycznie do tych stosowanych w Golfie Plus (zaokrąglona część środkowa). Zwiększyła się też o 19 mm długość auta do 3916 mm, natomiast wysokość (1465 mm) i szerokość (1650 mm) pozostały bez zmian.We wnętrzu nowe są materiały wykończeniowe, wzory tapicerek, detale w desce rozdzielczej, grafika zegarów oraz koło kierownicy.Odświeżona została gama jednostek napędowych. Do wyboru będzie 5 silników benzynowych o mocy od 55 do 100 KM, w tym wersja z wtryskiem bezpośrednim FSI oraz 4 wysokoprężne o mocy od 70 do 130 KM. Oferowanego w poprzedniej generacji bazowego diesla 1.9 SDI o mocy 64 KM zastąpiono jednostką 3-cylindrową 1.4 TDI rozwijającą moc 70 KM (dotychczas dostępna jej 75-konna wersja została podkręcona do 80 KM). Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Euro 4.Do sprzedaży na rynku europejskim nowy Volkswagen trafi pod koniec kwietnia. W Polsce dostępny będzie na początku maja. Nie ustalono jeszcze specyfikacji i cen. W Nieczech będą one zbliżone do poprzednika - za model podstawowy 1.2 trzeba zapłacić 11 250 euro.