MINI ogłosiło, że w 2019 r. do sprzedaży trafi w pełni elektryczna wersja 3-drzwiowego hatchbacka. To ważny krok dla marki, ale wcale nie pierwszy w stronę elektromobilności.

MINI E
MINI E

Pierwsze MINI na baterie wyjechały na ulice już niemal dekadę temu. W ramach szeroko zakrojonych badań MINI udostępniło wybranym klientom w Europie, USA i Chinach 612 egzemplarzy prototypowego MINI E. Przez 5 lat ta flota przejechała 16 mln km. MINI E miało 204-konny silnik elektryczny, na jednym ładowaniu mogło przejechać 160 km. Te doświadczenia są bardzo cenne dla opracowujących seryjne elektryki.

MINI E Race
MINI E Race

Zgodnie ze sportową tradycją MINI E zaliczyło w 2010 r. udział w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu. Książę Leopold z Bawarii widowiskowo poprowadził wyposażone w klatkę bezpieczeństwa i odchudzone MINI E Race. Okrążenie było ciche, ale szybkie.

MINI Countryman Cooper S E ALL4
MINI Countryman Cooper S E ALL4

Od zeszłego roku MINI regularnie przypomina swoim fanom, że za kulisami trwają intensywne prace nad elektromobilnością. Wiosną 2017 r. MINI zaprezentowało Countrymana Coopera S E All4 – 224-konnego hybrydowego crossovera z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka. Podczas codziennej jazdy po mieście cieszą cichy napęd i zasięg na prądzie do 42 km. Jednocześnie silnik spalinowy pozwala ruszyć w dalszą podróż – dzięki napędowi 4x4 też poza asfaltem. Wersja hybrydowa zachowuje pełną funkcjonalność crossovera.

MINI Electric Concept
MINI Electric Concept

Jesienią minionego roku we Frankfurcie premierę miało MINI Electric Concept. Efektownie wyglądające studium daje wyobrażenie o przyszłorocznej seryjnej wersji. Jaskrawożółte detale i gładki grill podkreślają elektryczny napęd. Charakterystyka silnika na prąd świetnie pasuje do gokartowego prowadzenia MINI.

MINI Classic Electric
MINI Classic Electric

Kilka tygodni temu MINI zaskoczyło swoich fanów, pokazując w Nowym Jorku klasyczne Mini przerobione na prąd. Pomyślany jako sympatyczny ambasador elektromobilności unikat trafia w raczkujący trend w USA: coraz więcej klasyków otrzymuje podczas renowacji elektryczny napęd.