Jak już informowaliśmy znana włoska marka Diatto odrodzi się. Dla tych, którzy nie znają Diatto proponujemy małą ekskursję do przeszłości. Firmę, która na początku swojej działalności zajmowała się produkcją dorożek, założył w roku 1835 Guliermo Diatto. W połowie dziewiętnastego wieku jego synowie Giovanni i Battista zrealizowali pomysł poszerzenia produkcji o tramwaje i kolejowe środki transportu. Jednym z ich produktów był np. luksusowy pociąg Trans Europe Express. Dział samochodowy spółki Diatto został założony w roku 1905 w Turynie przez inżynierów Vittorio i Pietra Diatto (wnucy Guliermo Diatto). Na powierzchni 6000 m2 pracowało tu ponad 500 robotników, co było porównywalne z ilością pracowników w spółce Fiat. W okresie międzywojennym nastał jednak kryzys, który zakończył produkcję samochodów. Jednak zakład dalej starał się o swoje utrzymanie i do roku 1955, kiedy doszło do jego zamknięcia, zajmował się przede wszystkim sprzedażą części zamiennych. W czasie swojej egzystencji firma wyprodukowała ponad 8500 samochodów. Przede wszystkim chodziło o luksusowe i mocne pojazdy z 8-cylindrowymi czy 6-cylindrowymi jednostkami napędowymi. Z marką Diatto współpracowały takie osobowości świata motoryzacji, jak Ettore Bugatti, Alfieri Maserati czy Tazio Nuvolari.
Słynne czasy spółki Diatto odeszły jednak do lamusa. Obecnie spółka Zagato oznajmiła, że po długich latach uśpienia Diatto doczeka się reinkarnacji. Projekt zbudowania sportowego coupe Diatto GT Ottovu definitywnie zaakceptowano.
Zbudowane zostanie zaledwie 99 egzemplarzy, tak więc ekskluzywność będzie zapewniona. Napęd zapewni widlasty 8-cylindrowy silnik firmy Roush-Cosworth o pojemności skokowej 4,6 l. Moc maksymalna jednostki wynosi 395 kW (537 KM), jednak według informacji podanych przez producenta będzie go można podrasować do 480 kW (653 KM). Diatto GT Ottovu stylistycznie nawiązuje do 8-cylindrowego wyścigowego pojazdu Diatto Grand Prix z lat 20-tych minionego stulecia, z którym Alfieri Maserati osiągnął kilka cennych zwycięstw (np. w wyścigu Parma-Poggio di Berceto).
Samochód Diatto GT Ottovu zbudowany jest bardzo solidnie, wartość wytrzymałości na skręcanie wynosi 26 kNm/stopień. To bardzo dobry wynik, dla porównania coupe Aston Martin Vantage podaje wartość 27 (jeden z najlepszych wyników w tej kategorii osiąga Volvo S60, które może się pochwalić liczbą 20). Masa samochodu dzięki znacznemu wykorzystaniu aluminium wynosi zaledwie 1450 kg, pozwoliło to uzyskać stosunek masy do mocy na poziomie 2,7 kg/KM. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu mniej niż 4 sekundy, prędkość maksymalna powinna sięgać granicy 300 km/h. Samochód sprzedawany będzie w USA i Europie.