auto-swiat.pl/forum) musieli włożyć w wykonanie zadania. A nie było łatwo! Osoby, które zdecydowały się na udział, miały napisać krótki tekst opisujący auto, którym jeżdżą oni bądź ich rodzice. Ale to nie wszystko: aby materiał był kompletny, powinien zostać dostarczony wraz z fotografiami, tak by najlepsze prace można było opublikować w gazecie. W ciągu tygodnia otrzymaliśmy ponad 30 prac. Wiele z nich było bardzo ciekawych. Niestety, czasami okazywało się, że ciekawy tekst jest kiepsko zilustrowany i odwrotnie - zdjęcia były dobre, ale tekst już tak nam się nie podobał. W ten oto sposób zarejestrowani użytkownicy naszej strony internetowej mogli sprawdzić w tak zwanym "realu", na czym polega nasza praca. Co prawda, pisali o swoich autach - ale przecież od czegoś trzeba zaczynać. Takie wprawki to naprawdę dobry warsztat. Bo jak napisać coś ciekawego o aucie, zawierając wszystko w kilkuset znakach? To nie jest proste - bowiem z potoku wszystkich myśli związanych z testowanym autem trzeba wyłuskać najważniejsze i ubrać to w zdania, które z przyjemnością się przeczyta. Nie zawiedliśmy się - poziom prac okazał się wysoki i wybór tych trzech najlepszych nie był łatwy. Po obradach doszliśmy do porozumienia. Pierwszą nagrodę przyznaliśmy Michałowi Sznajderowi (Shumiemu) za dowcipny tekst opisujący eksploatację Fiata Cinquecento 700. Druga nagroda trafi do Marcina Świerszcza (WielkieJo) za tekst o Suzuki Alto, a trzecia - do Mateusza Piernika (Peugeot), właściciela Peugeota 405 1.6. I miejsceBlaupunkt Travel Pilot Lucca 3.3 Fiat CC 700 - pełny "lans", pół żartem, pół serioMożliwości 700 sprawiają, że nie ma lepszego auta do "wożenia się po mieście". Porywający silnik o mocy 31 KM, piekielnie mocne "spowalniacze" nazywane hamulcami - to idealne cechy samochodu dla miejskiego "lansera", gdyż dzięki nim każdy przejazd przez miasto będzie spokojny i majestatyczny. W standardzie otrzymujemy również wycieki oleju z wszelkich możliwych uszczelnień, dzięki którym, niczym po mitologicznej nici Ariadny, zawsze gdy zbłądzimy, będziemy mogli wrócić w miejsce, z którego wyruszyliśmy. Jest to namiastka nawigacji satelitarnej. Mimo to samochód ma swoich wielbicieli - i dobrze. W końcu jest to następca le-gendarnego Fiata 500.Michał Sznajder (Shumi )II miejsceBlaupunkt London MP37"Riksza" - Suzuki Alto 800 MPIKubistyczne kształty tego auta od razu zdradzają nam, iż samochód został zaprojektowany u schyłku lat 80. ubiegłego wieku w Japonii, natomiast jego produkcja ruszyła w 1989 roku w Indiach, które zmotoryzował i gdzie z czasem zdobył palmę pierwszeństwa wśród taksówek, zastępując popularne na Bliskim Wschodzie riksze. Ten 5-drzwiowy hatchback, w Polsce znany na początku jako Maruti, na licencji którego Daewoo produkowało popularne u nas Tico, jest napędzany skromnym 3-cylindrowym silnikiem o pojemności 800 ccm, wyposażonym wwielopunkto-wy wtrysk paliwa, dzięki czemu osiąga maksymalnie 35 KM. W połączeniu z prostym, ładnym nadwoziem, pozbawionym stylistycznych fajerwerków zapewnia to długowieczną, bezproblemową i oszczędną jazdę.Marcin Świerszcz (WielkieJo)III miejsceBlaupunkt San Diego MP27Moje pierwsze auto27 maja 2006 to dzień, który na długo pozostanie w mej pamięci, ponieważ tego dnia spełniło się moje marzenie. Kupiłem swój pierwszy samochód, którym jest Peugeot 405 1.6 GL z '95 roku. Jest to auto klasy średniej, o klasycznych liniach, przestronne, komfortowe, dobrze wyposażone, z silnikiem zapewniającym przyzwoite osiągi i umiarkowany apetyt na paliwo. Jego przebieg wynosi 233 000 km i jestem zadowolony z wyboru, jakiego dokonałem. Chociaż nie ukrywam: eksploatację mojej 405 zakłócają od czasu do czasu drobne usterki. Mimo to Peugeot 405 to udany i wdzięczny samochód, o czym przekonuję się każdego dnia, siadając za kierownicą.Mateusz Piernik (Peugeot)
Zaskoczenie
Jednak coś za coś. Wartość nagród przekładała się na wysiłek, jaki użytkownicy forum internetowego (dostępnego pod adresem www.