, choć po uwzględnieniu rozmaitych okresów przejściowych właściwie wiele z nich wejdzie w życie z co najmniej rocznym opóźnieniem. Zgodnie z nowymi zasadami zniesiony zostaje obowiązek prowadzenia serwisu przez dilerów, którzy będą mogli zlecić obsługę i naprawy niezależnym warsztatom. Stacje obsługi będą się zaopatrywały w części na wolnym rynku. Od października 2003 r. dilerzy zyskają prawo sprzedaży samochodów więcej niż jednej marki. Autoryzowane przeglądy i naprawy nie będą zarezerwowane dla serwisów wybranych przez producentów, lecz wykonywane przez wszystkie odpowiednio wyposażone warsztaty. Od 2005 r. dilerzy będą mogli otwierać salony w dowolnym kraju Unii, w rezultacie powstaną zapewne międzynarowowe sieci sprzedaży. Zdaniem Komisji konsumenci powinni odczuć wyraźny spadek cen nowych aut - nawet o jedną trzecią.
Zmiany zasad na unijnym rynku motoryzacyjnym
Komisja Europejska przyjęła zmiany rewolucjonizujące rynek samochodowy w krajach członkowskich Unii i znacznie ograniczające dotychczasowe wpływy koncernów motoryzacyjnych. Obowiązywać będą od października br.