Jak podał producent, cena podstawowej wersji Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir dostępny będzie w cenie 17 400 euro.

Silnik 1.4 MultiAir otrzymał sekwencyjny, elektronicznie sterowany wtrysk paliwa, czujniki spalania stukowego oraz system wstrzymujący jego pracę w trakcie postoju, co pozwala na obniżenie spalania nawet o 10%. Jednostka 1.4 MultiAir będzie oferowana w wersjach wolnossących oraz turbodoładowanych.

Rewolucję stanowi system MultiAir, który pozwolił na uniezależnienie zaworów dolotowych od wałka rozrządu, co było standardem od ponad stu lat. Technologia MultiAir ograniczyła także rolę przepustnicy. Największy wpływ na pracę silnika mają elektrohydraulicznie sterowane zawory. W razie potrzeby mogą być otwierane na długi czas, by zwiększyć moc i moment obrotowy, jak również na krótką chwilę, co pozwala obniżyć zapotrzebowanie na paliwo. W specyficznych warunkach zawory mogą otwierać się dwukrotnie w ciągu cyklu ssania. Na skutek tego mieszanka w cylindrze zostaje optymalnie rozłożona, gwarantując niewielkie zapotrzebowanie na benzynę przy zachowaniu dobrej elastyczności oraz reakcji na gaz.

W turbodoładowanych silnikach MultiAir zjawisko turbodziury jest niezauważalne, a samochód chętnie przyśpiesza nawet gdy wskazówka obrotomierza pokazuje niecałe 2000 obr./min. Aby ułatwić kierowcy pełne wykorzystanie technologii MultiAir, Alfa Romeo Mito została wyposażona w system Gear Shift Indicator, który wskazuje kierowcy najbardziej odpowiedni moment na zmianę biegu.

Początkowo technologia MultiAir będzie stosowana w wolnossących silnikach 1.4 MPI o mocy 105 KM oraz turbodoładowanych 1.4 TB, dostępnych w odmianach wytwarzających 135 i 170 KM. Najsłabszy z nich ma zużywać średnio 5,8 l/100km. Mocniejszy, 135-konny silnik powinien zadowolić się… 5,6 l/100km. To nie pomyłka. Większy potencjał jednostki napędowej pozwolił na zmianę przełożeń skrzyni biegów, a do tego sprawia, że podczas codziennej eksploatacji auta kierowca tylko w wyjątkowych sytuacjach będzie zmuszony do korzystania z wysokich obrotów, co przekłada się na mniejsze zapotrzebowanie na paliwo.