Opel Zafira Tourer będzie oferowany w czterech różnych wariantach wyposażenia: Enjoy, Cosmo, Business Edition i Sport. Podstawowa cena za wersję Enjoy z benzynowym silnikiem 1,8 o mocy 85 kW/115 KM wynosi 82 400 złotych. Model Enjoy z benzynowym silnikiem 1,4 o mocy 88 kW/120 KM z turbodoładowaniem kosztuje 87 400 złotych. Za wariant „Sport” wyposażony w takie same silniki trzeba zapłacić od 88 300 złotych.

Ceny wiodącej wersji Zafiry Tourer Cosmo z silnikiem o pojemności 2.0l i mocy 165 KM, zaczynają się od 110 900 złotych. Każda cena obejmuje dożywotnią gwarancję Opla do 160 000 km.

Salonowy układ siedzeń zapewnia najwyższy poziom komfortu w kabinie Nowy system zapewniający przestronne wnętrze dostępny jest w ramach standardowego wyposażenia najwyższego wariantu Cosmo. Klienci kupujący wersję Enjoy, za jedyne 1 000 złotych również mogą wyposażyć swój samochód w system zapewniający przestronne i elastyczne wnętrze. Z trzech siedzeń drugiego rzędu za pomocą kilku ruchów można zrobić dwa, co daje pasażerom dużo więcej miejsca na nogi i przestrzeni wokół ramion. Trzecie siedzenie po złożeniu robi się dwukrotnie wyższe i może służyć jako wygodny podłokietnik dla pasażerów siedzących po obu jego stronach. W wersji Cosmo jest to standard wyposażenia.

Tuż przed wprowadzeniem do sprzedaży, Opel Zafira Tourer w wersji z mocnym i zmodernizowanym dieslowskim silnikiem 2,0 CDTI Common Rail z turbodoładowaniem dostępny jest w trzech wariantach mocy: 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM i 121 kW/165 KM. Ponadto dostępne będą również dwie bardzo oszczędne, benzynowe jednostki 1,4 z turbodoładowaniem, o mocy 88 kW/120 KM i 85 kW/115 KM. Wszystkie modele oprócz najbardziej podstawowej wersji benzynowej i dieslowskiej wyposażone są w oszczędzający paliwo system Start/Stop.

Główną innowacją w nowej Zafirze Tourer jest asystent kierowcy oraz cała gama technologii zwiększających bezpieczeństwo. Mamy tu na przykład rozmaite systemy wspomagające takie, jak: adaptacyjny tempomat oparty na technice radarowej, inteligentną regulację zasięgu świateł (ILR), system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola w lusterku, układ hamowania w razie niebezpieczeństwa kolizji oraz zaawansowany system wspomagający parkowanie. Nowy asystent kierowcy zapewnia przyjemną, komfortową i bezpieczną jazdę. Podstawowym elementem wszystkich tych nowych systemów jest wielokrotnie nagradzana przednia kamera, a mówiąc dokładniej połączenie przedniej kamery Opla i radaru zabudowanego na grillu (2 000 złotych w pakiecie).

Za kolejne 3 000 złotych dostępny jest również w pełni zintegrowany system FlexFix drugiej generacji do przewozu rowerów. Dzięki dodatkowemu uchwytowi istnieje możliwość transportu maksymalnie czterech rowerów naraz.