W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Cupra Formentor – epatuje mocą
Każdy element Formentora potwierdza, że mamy do czynienia z rasowym SUV-em. Ostre linie, wąskie lampy, detale w kolorze miedzi, a nawet jeden z trzech matowych lakierów nadwozia dodają autu dynamicznego wyglądu. Po modernizacji mocno zmienił się przód auta. Ważną część nowej stylistyki bestsellera Cupry stanowi zaawansowane oświetlenie. Z przodu dostępne są reflektory Matrix LED z trzema podświetlanymi trójkątami, z tyłu lampy ciągną się przez całą klapę, a w ich centrum znajduje się podświetlane logo marki z Barcelony.
Cupra Formentor – nowoczesne wnętrze
W środku Formentora zmiany nie są aż tak dobrze widoczne gołym okiem, ale to nie znaczy, że ich nie ma. Pojawiły się m.in. bardziej ekologiczne i wyższej jakości materiały wykończeniowe. Zastosowano także ulepszony interfejs w cyfrowym kokpicie za kierownicą, a także udoskonalony system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 12,9 cala, wyposażony w podświetlany pasek do sterowania temperaturą i głośnością. Ponadto topowym systemem audio jest teraz 12-głosnikowy zestaw marki Sennheiser. Poza tym to nadal praktyczny SUV z przestronną kabiną i bagażnikiem o pojemności 450 l.
Cupra Formentor – jakie silniki?
Gama napędowa to również mocna strona Cupry Formentor. Dosłownie. Model po liftingu zyskał nowy silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy aż 333 KM (łączony z napędem 4Drive), z którym auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,8 s. Jego interesującą alternatywę stanowi nowa generacja hybrydy plug-in (e-Hybrid), która ma 272 KM i może przejechać ponad 100 km w trybie elektrycznym. Poza tym do wyboru są m.in. silniki 1.5 TSI 150 KM, 1.5 e-TSI (miękka hybryda) oraz diesel 2.0 TDI 150 KM. Z wyjątkiem podstawowego benzyniaka w standardzie otrzymujemy skrzynię DSG.