- Cupra Formentor ma nowy cennik. Wciąż znajdziemy w nim bardzo szeroki wybór napędów. Są klasyczne benzyny, diesel, miękkie hybrydy oraz hybrydy ładowane z gniazdka
- Na najbardziej wymagających kierowców czekają potężne wersje VZ. Najmocniejsza aktualnie Cupra Formentor ma aż 333 KM
- Nowe ceny? Benzynowa Cupra Formentor startuje od 131 tys. 400 zł, a wysokoprężna - od 147 tys. 800 zł
Cupra Formentor to pierwszy pełnoprawny samochód hiszpańskiej marki, który nie jest podrasowanym Seatem z nowym znaczkiem. To właśnie Formentor zabrał nową markę Volkswagena na szerokie wody i okazał się dużym sukcesem. Na polskich ulicach widok Formentora nie jest już niczym zaskakującym, a bywały miesiące, że trafiał do czołowej dziesiątki najpopularniejszych samochodów nad Wisłą. Nieźle jak na model, który balansuje pomiędzy markami popularnymi, a tymi, które nazywamy premium.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzeczytaj także: Chiński przekręt rozlewa się po Polsce. Auta są tanie, bo niby używane. Ostrzegamy
Jak duża jest Cupra Formentor?
Cupra Formentor to kompaktowy samochód, który jest blisko spokrewniony z innymi modelami grupy opartymi na platformie MQB. To modny SUV, wyróżniający się drapieżną stylistyką. Mierzy 4451 mm długości, 1992 mm szerokości z lusterkami, 1528 mm wysokości, a rozstaw osi to 2680 mm. To ten parametr sprawia, że za kierowcą i pasażerem mogą usiąść wysokie osoby. Bagażnik? W benzynowej wersji ma od 450 do 1475 l pojemności.
Nowa Cupra Formentor dostępna jest w kilku wersjach napędowych: benzynowych, hybrydowych mHEV, hybrydowej typu plug-in, a nawet wysokoprężnej. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Nawet ci którzy szukają osiągów godnych rasowego hot hatcha, bo w ofercie znajdują się mocarne wersje VZ.
Ile kosztuję Cupra Formentor? Mamy nowe ceny
Mimo sportowego wyglądu i korzeni, Cupra Formentor dostępna jest także w bardzo rozsądnych wersjach silnikowych. Dzięki temu ma atrakcyjną cenę i tyle aut z charakterystycznym znaczkiem jeździ po Polsce. i diesel. Cupra Formentor z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM i 6-biegową skrzynią manualną, kosztuje obecnie 131 tys. 400 zł. Za silnik 2.0. TSI o mocy 204 KM, napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię biegów DSG, klienci indywidualni zapłacą 163 tys. 700 zł.
Ceny Cupry Formentor z dieslem 2.0. TDI o mocy 150 KM i automatyczną skrzynią biegów DSG startują od 147 tys. 800 zł. Za to miękka hybryda mHEV (1.5 eTSI mHEV o mocy 150 KM DSG, automatyczna skrzynia 7-biegowa) kosztuje od 146 tys. 800 zł, a Plug-in (1.5 e-HYBRID o mocy 204 KM DSG, automatyczna skrzynia 6-biegowa) od 200 tys. 200 zł.
Coś sportowego? Benzynowa Cupra Formentor VZ z 2.0 TSI o mocy 265 KM z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG kosztuje od 206 tys. 600 zł. Najmocniejsza odmiana 2.0 TSI o mocy 333 KM z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów DSG można nabyć za 233 tys. 500 zł. Cena hybrydy Plug-in 1.5 e-HYBRID o mocy 272 KM z 6-biegową skrzynią automatyczną DSG startuje od 252 tys. 800 zł.