Auto Świat Wiadomości Aktualności Wadliwe łańcuchy rozrządu w dieslach 1.5 BlueHDi. Można otrzymać zwrot kosztów napraw

Wadliwe łańcuchy rozrządu w dieslach 1.5 BlueHDi. Można otrzymać zwrot kosztów napraw

Stellantis ogłosił specjalną ochronę dla silników 1.5 BlueHDi. Poinformował też o polityce zwrotów poniesionych kosztów związanych z wykonanymi już naprawami dotyczącymi przedwcześnie zużywającego się łańcucha rozrządu. To nie pierwsza taka akcja koncernu w ostatnim czasie, wcześniejsze dotyczyły problemów z układem AdBlue oraz benzynowych silników PureTech.

Silnik 1.5 BlueHDI
Igor Kohutnicki / Auto Świat
Silnik 1.5 BlueHDI

Diesle 1.5 BlueHDi były montowane w wielu modelach samochodów marek: Citroen, DS, Opel/Vauxhall, Fiat i Peugeot. Skala jest więc bardzo duża. W związku z problemami z łańcuchami rozrządu Stellantis przedłuża ochronę na te silniki dla europejskich klientów oraz wprowadza możliwość zwrotu poniesionych wcześniej wydatków związanych z naprawą.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Silniki 1.5 BlueHDi: dodatkowa ochrona i rekompensata

Dodatkowe wsparcie dotyczy silników 1.5 BlueHDi produkowanych od października 2017 r. do stycznia 2023 r. Producent zobowiązał się pokryć wszystkie koszty części zamiennych oraz robocizny związanych z naprawą łańcucha rozrządu przez okres do 10 lat lub 240 tys. kilometrów przebiegu.

Natomiast właściciel pojazdów z tymi jednostkami napędowymi, którzy wcześniej doświadczyli problemów z łańcuchem rozrządu, mogą liczyć na odszkodowania. Od połowy lipca będą mogli oni składać wnioski o zwrot poniesionych kosztów związanych z naprawą. W tym celu uruchomiono specjalną platformę internetową pod adresem: https://stellantis-support.com (jest ona dostępna także na oraz na stronach internetowych poszczególnych marek koncernu).

Warunki otrzymania odszkodowania

  • Incydent wydarzył się pomiędzy 1 stycznia 2023 r. a 30 czerwca 2025 r.
  • Samochód podlega wspomnianemu rozszerzonemu okresowi ochrony oferowanemu od daty rozpoczęcia gwarancji (zwykle pierwszej daty rejestracji pojazdu).
  • Przeglądy okresowe były przeprowadzane zgodnie z zaleceniami producenta (odpowiedni czas/przebieg oraz olej silnikowy spełniający normy) w dowolnym profesjonalnym serwisie samochodowym.
  • Producent wymaga okazania trzech ostatnich faktur sprzed daty naprawy lub książki serwisowej z pieczątkami Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Stellantis. Dopuszcza opóźnienia w przeglądach do trzech miesięcy i 3000 km.
  • Diagnostyka i naprawa związana z łańcuchem wałka rozrządu muszą zostać przeprowadzone przez ASO Stellantis.
  • Składający wniosek był właścicielem samochodu w momencie wystąpienia incydentu i zapłacił za naprawę usterki.

Taką samą ochroną zostali objęci kupujący nowy pojazd, jak i używany. W drugim przypadku Stellantis, jeśli auto zakupiono w sieci Spoticar lub u dealera Stellantis, udostępnia certyfikat Check+.

Pozostałe akcje Stellantisu

W lutym br. informowaliśmy, że koncern rozszerzył specjalne wsparcie dla wybranych samcohodów wyposażonych w silniki Diesla Euro 6 z technologią SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli z dotryskiem roztworu AdBlue. Mogą z niego skorzystać właściciele określonych pojazdów wyprodukowanych w okresie od stycznia 2014 r. do sierpnia 2020 r. Zakres ochrony zależy od wieku i przebiegu (maksymalnie 210 tys. kilometrów). Dowiedz się więcej.

Z kolei w maju br. Stellantis rozszerzył politykę rekompensat dotyczących poprzedniej generacji trzycylindrowych silników 1.0 i 1.2 PureTech. Występowało w nich nadmierne zużycie oleju i/lub przedwczesne zużycie paska rozrządu. Właściciele takich samochodów mogą otrzymać zwrot kosztów poniesionych na naprawy, jeśli spełnią określone przez producenta warunki (sprawdź szczegóły).

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków