Diesle 1.5 BlueHDi były montowane w wielu modelach samochodów marek: Citroen, DS, Opel/Vauxhall, Fiat i Peugeot. Skala jest więc bardzo duża. W związku z problemami z łańcuchami rozrządu Stellantis przedłuża ochronę na te silniki dla europejskich klientów oraz wprowadza możliwość zwrotu poniesionych wcześniej wydatków związanych z naprawą.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSilniki 1.5 BlueHDi: dodatkowa ochrona i rekompensata
Dodatkowe wsparcie dotyczy silników 1.5 BlueHDi produkowanych od października 2017 r. do stycznia 2023 r. Producent zobowiązał się pokryć wszystkie koszty części zamiennych oraz robocizny związanych z naprawą łańcucha rozrządu przez okres do 10 lat lub 240 tys. kilometrów przebiegu.
Natomiast właściciel pojazdów z tymi jednostkami napędowymi, którzy wcześniej doświadczyli problemów z łańcuchem rozrządu, mogą liczyć na odszkodowania. Od połowy lipca będą mogli oni składać wnioski o zwrot poniesionych kosztów związanych z naprawą. W tym celu uruchomiono specjalną platformę internetową pod adresem: https://stellantis-support.com (jest ona dostępna także na oraz na stronach internetowych poszczególnych marek koncernu).
Warunki otrzymania odszkodowania
- Incydent wydarzył się pomiędzy 1 stycznia 2023 r. a 30 czerwca 2025 r.
- Samochód podlega wspomnianemu rozszerzonemu okresowi ochrony oferowanemu od daty rozpoczęcia gwarancji (zwykle pierwszej daty rejestracji pojazdu).
- Przeglądy okresowe były przeprowadzane zgodnie z zaleceniami producenta (odpowiedni czas/przebieg oraz olej silnikowy spełniający normy) w dowolnym profesjonalnym serwisie samochodowym.
- Producent wymaga okazania trzech ostatnich faktur sprzed daty naprawy lub książki serwisowej z pieczątkami Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Stellantis. Dopuszcza opóźnienia w przeglądach do trzech miesięcy i 3000 km.
- Diagnostyka i naprawa związana z łańcuchem wałka rozrządu muszą zostać przeprowadzone przez ASO Stellantis.
- Składający wniosek był właścicielem samochodu w momencie wystąpienia incydentu i zapłacił za naprawę usterki.
Taką samą ochroną zostali objęci kupujący nowy pojazd, jak i używany. W drugim przypadku Stellantis, jeśli auto zakupiono w sieci Spoticar lub u dealera Stellantis, udostępnia certyfikat Check+.
Pozostałe akcje Stellantisu
W lutym br. informowaliśmy, że koncern rozszerzył specjalne wsparcie dla wybranych samcohodów wyposażonych w silniki Diesla Euro 6 z technologią SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli z dotryskiem roztworu AdBlue. Mogą z niego skorzystać właściciele określonych pojazdów wyprodukowanych w okresie od stycznia 2014 r. do sierpnia 2020 r. Zakres ochrony zależy od wieku i przebiegu (maksymalnie 210 tys. kilometrów). Dowiedz się więcej.
Z kolei w maju br. Stellantis rozszerzył politykę rekompensat dotyczących poprzedniej generacji trzycylindrowych silników 1.0 i 1.2 PureTech. Występowało w nich nadmierne zużycie oleju i/lub przedwczesne zużycie paska rozrządu. Właściciele takich samochodów mogą otrzymać zwrot kosztów poniesionych na naprawy, jeśli spełnią określone przez producenta warunki (sprawdź szczegóły).