- OTOMOTO i BAIC Auto Polska rozpoczynają strategiczne partnerstwo, które może zdefiniować nowy standard prezentacji i obsługi zakupu aut online. To pierwsza tak kompleksowa współpraca platformy z dystrybutorem samochodów w Polsce
- Konsumenci zyskują nowe opcje. Nowi gracze wprowadzają auta segmentu C i D w przystępnych cenach, poszerzając rynek i przesuwając granice między "nowym" a "używanym"
- Platforma zapowiada gotowość do współpracy z kolejnymi markami. Nowy model może zmienić reguły gry w całej branży, testując rozwiązania, które z czasem staną się normą
- Cyfrowe doświadczenie klienta staje się decydujące. Kampania marketingowa ruszy jesienią, ale to interfejs, widoczność i jakość prezentacji online zadecydują, kto przyciągnie nowego klienta
Polski rynek motoryzacyjny coraz śmielej adaptuje rozwiązania, które w e-commerce stają się nowym standardem kontaktu z klientem. Oczekują oni dziś nie tylko katalogu modeli, ale realnej możliwości rozpoczęcia procesu zakupu nowego auta w środowisku online – z finalizacją u dealera. Pandemiczny impuls, nowe technologie, rosnąca konkurencja wśród producentów i zmieniające się oczekiwania użytkowników stworzyłygrunt, na którym powstaje nowy model prezentacji i sprzedaży. OTOMOTO wkracza właśnie w ten świat, uruchamiając pierwszą w swojej historii bezpośrednią współpracę z importerem samochodów.
Już od kilku kwartałów na polskim rynku obserwujemy szybki wzrost obecności azjatyckich marek, które nie tylko oferują atrakcyjne ceny, ale przede wszystkim wprowadzają do sprzedaży modele segmentów C i D dostępne dla klientów wcześniej niemających dostępu do takiego poziomu wyposażenia. Nowe samochody stają się realną alternatywą nie tylko dla klientów premium, ale także dla osób rozważających dotychczas wyłącznie rynek wtórny. To realna demokratyzacja dostępu do nowych aut, której e-commerce staje się naturalnym akceleratorem – czego pierwszym przykładem może być partnerstwo OTOMOTO z marką BAIC, dostępną już w trzydziestu autoryzowanych punktach sprzedaży w całym kraju. BAIC Group, obecna w ponad 60 krajach i z globalną produkcją przekraczającą 2 miliony pojazdów rocznie, weszła na polski rynek półtora roku temu z ambicją odgrywania istotnej roli w segmencie nowych samochodów typu SUV.
Partnerstwo, które chce zredefiniować rolę platform
Modele BAIC dostępne w salonach są już obecne na platformie OTOMOTO. Obecnie współpraca wchodzi w nowy etap – ogłoszenia będą obejmować wszystkie dostępne w Polsce egzemplarze, prezentowane w ujednoliconym standardzie i szeroko promowane w kanałach OTOMOTO. Dzięki temu klienci zyskają pełen wgląd w ofertę i łatwiejszy kontakt z najbliższym dealerem. Jesienią ruszy ogólnopolska kampania reklamowa, która pokaże pełen potencjał tej kooperacji. Jej cel? Nie tylko zwiększenie rozpoznawalności marki, ale przede wszystkim stworzenie zupełnie nowej jakości kontaktu z klientem – od pierwszego kliknięcia aż po decyzję o zakupie.
Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO tłumaczy, że platforma chce być partnerem pierwszego wyboru dla producentów i importerów, którzy chcą skutecznie docierać do klientów. — Coraz więcej osób poszukuje nowego auta przede wszystkim online, oczekując nie tylko przejrzystych informacji o ofercie, ale też realnej możliwości podjęcia decyzji zakupowej w cyfrowym środowisku. Naszą ambicją jest współtworzenie nowego standardu obecności marek motoryzacyjnych w sieci; takiego, który łączy potrzeby użytkowników z celami biznesowymi partnerów. Współpraca z BAIC to pierwszy przykład wdrożenia tego podejścia w praktyce: zaprojektowanego z myślą zarówno o importerze, sieci dealerskiej, jak i użytkownikach końcowych – dodaje Agnieszka Czajka.
Współpraca obejmuje szeroką kampanię marketingową. Poza klasycznymi kanałami medialnymi najważniejsze działania skupią się w cyfrowym ekosystemie OTOMOTO. Tu klient zobaczy ofertę, zweryfikuje dostępność w salonach, porówna warianty, skontaktuje się ze sprzedawcą i, finalnie, podejmie decyzję zakupową. Platforma przejmuje funkcję cyfrowego salonu pierwszego kontaktu.
Test, który może zmienić architekturę całego rynku
Nowy model współpracy może stać się wzorcem dla kolejnych producentów. OTOMOTO deklaruje otwartość na podobne działania z innymi markami, które rozważają pełniejsze wejście w cyfrowy model prezentacji i sprzedaży samochodów. Platforma chce być partnerem w budowaniu całego doświadczenia zakupowego klienta: od pierwszego kliknięcia, aż po kontakt z dealerem. Jednocześnie sam partner nie ukrywa, że obecność na platformie to przemyślany element strategii rynkowej.
— Chcemy być tam, gdzie są nasi klienci. Marka BAIC już jest obecna na OTOMOTO, a teraz zyskuje pełniejszy, kompleksowy wymiar tej obecności – z profesjonalnie przygotowaną, pełną ofertą i odpowiednim wsparciem wizerunkowym. To naturalny krok w kierunku budowy naszej rozpoznawalności i zaufania do marki, która jest już dostępna w trzydziestu autoryzowanych punktach sprzedaży w całym kraju. Obecność na tak rozpoznawalnej w Polsce platformie motoryzacyjnej pozwala nam dotrzeć do świadomych, poszukujących i porównujących klientów – dokładnie tam, gdzie rozpoczyna się ich ścieżka zakupowa. Naszym celem jest nie tylko zaprezentowanie oferty, ale także zwiększenie rozpoznawalności marki BAIC na rynku poprzez zaufane i komfortowe miejsca kontaktu z klientem – dodaje Tomasz Różański, Dyrektor Zarządzający BAIC Polska
Partnerstwo z BAIC to pilotaż nowego modelu współpracy. OTOMOTO zaprasza kolejnych producentów i importerów do wspólnego budowania kampanii marketingowych – z korzyścią dla całej branży i klientów.
Internetowy salon przyszłości
Sprzedaż nowych samochodów coraz mocniej skręca w stronę modeli hybrydowych: fizyczna obecność w salonie pozostaje, ale wstępne decyzje zakupowe podejmowane są dziś przy ekranie smartfona. OTOMOTO chce w tej zmianie pełnić rolę aktywnego architekta, który nie tylko zbiera oferty, ale współtworzy nowy standard sprzedaży online. Na takim działaniu skorzystać mają także producenci.
OTOMOTO nie tylko udostępnia narzędzia ogłoszeniowe – aktywnie projektuje z partnerami cyfrowe środowisko sprzedażowe, odpowiadające na potrzeby współczesnych klientów i wspierające dealerów w nowych realiach rynku.