W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Dacia Sandero – przestronna i praktyczna
Samochód opracowano na nowej platformie CMF, która nie ma nic wspólnego z poprzednikiem. Nowe Sandero urosło na długość o 31 mm, a rozstaw osi powiększył się o 15 mm. Dzięki tym zmianom hatchback Dacii zyskał na przestronności kabiny, a standardowa pojemność bagażnika wynosi 328 l (maksymalni: 1108 l). Deska rozdzielcza jest przejrzysta, nie znajdziesz na niej przesadnie dużo przełączników, a te, które zastosowano, są duże, więc obsługa urządzeń pokładowych nie powinna sprawiać kłopotu.
Dacia Sandero – również z fabryczną instalacją LPG
Do napędu Dacii Sandero Stepway przewidziano jeden trzycylindrowy silnik benzynowy, ale występujący w trzech wersjach mocy — 90, 100 lub 110 KM. Bazowa odmiana sprawdzi się w mieście, a najmocniejsza zadowoli kierowców oczekujących lepszej dynamiki (przyspieszenie do 100 km/h trwa 10,0 s). Rozsądną opcją wydaje się pośredni wariant ECO-G z fabryczną instalacją gazowa, która znacznie obniży koszty codziennej jazdy, ponieważ litr LPG jest ponad dwukrotnie tańszy niż benzyny.
Dacia Sandero Stepway – niestraszne jej żadne wyboje
Dacia Sandero Stepway to propozycja skierowana do kierowców potrzebujących dużego prześwitu (174 mm) i ceniących terenową stylistykę nadwozia. W tej postaci auto wyróżniają srebrne osłony pod zderzakami, czarne plastikowe nakładki na nadkolach i drzwiach oraz relingi dachowe. Terenowy sznyt nie popsuł walorów Sandero i w dalszym ciągu jest to auto z przestronnym wnętrzem i tak samo pojemnym kufrem. Dodatkowy bagaż można łatwo umieścić na dachu dzięki relingom.