Ocena, jaką uzyskuje dana marka samochodowa w Wielkim Teście Salonów, jest średnią rezultatów uzyskanych przez wszystkie sprawdzone salony danego producenta. Wyniki podajemy w procentach, ponieważ liczba sprawdzonych salonów jest różna. Co roku sprawdzamy losowo 30 proc. salonów danej marki, nie mniej jednak niż 10. Dacia uzyskała imponujący wynik 91,2%, wyprzedzając inne marki popularne i zajmując pierwsze miejsce w naszym rankingu.
Tajemniczy klienci sprawdzali salony w Polsce. Jest naprawdę dobrze
Wyniki tegorocznego testu jasno pokazują, że sieć autoryzowanych salonów Dacii jest nie tylko perfekcyjnie zorganizowana, ale również świetnie przygotowana do obsługi klientów na każdym etapie procesu sprzedaży. Tajemniczy klienci, którzy odwiedzili salony, szczegółowo sprawdzali każdy aspekt wizyty – od organizacji przestrzeni, przez badanie potrzeb, po negocjacje i ofertę testową. Dacia zdobyła najwyższe noty w kluczowych kategoriach, co nie jest przypadkiem.
W kategorii "Organizacja salonu" Dacia otrzymała maksymalną ocenę – 100%. Oznacza to, że salony tej marki dobrze radzą sobie z organizacją przestrzeni oraz dostępnością samochodów. Klienci mogą szybko i bez przeszkód obejrzeć dostępne modele, a same salony są funkcjonalnie zaprojektowane, co ułatwia poruszanie się po nich. Dodatkowo zadbano o przystosowanie obiektów dla osób z niepełnosprawnościami.
— Tegoroczny historyczny sukces marki Dacia w Wielkim Teście Salonów 2024 oraz całościowe, bardzo wysokie wyniki jakościowe obu naszych marek Renault (uzyskało świetny wynik, osiągając 87,5% w ocenie ogólnej – red.) i Dacia nie są dla nas zaskoczeniem — podkreśla Tomasz Mróz, Dyrektor Operacyjny ds. Sprzedaży w Polsce i krajach bałtyckich.
Obsługa klienta na najwyższym poziomie
Gdy mówimy o salonach samochodowych, organizacja przestrzeni to jedno, ale to kontakt z klientem jest prawdziwym testem jakości. Dacia uzyskała w tej kategorii aż 90,5% – najwyższą ocenę spośród wszystkich badanych marek. Tutaj kluczowe znaczenie miały takie elementy jak przyjęcie klienta, badanie jego potrzeb, prezentacja pojazdu oraz negocjacje. Każdy, kto miał okazję odwiedzić salon Dacii, mógł doświadczyć na własnej skórze, jak profesjonalnie przygotowani są doradcy. Rozmowa nie ogranicza się do suchych faktów; nasi audytorzy pokazali, że sprzedawcy Dacii potrafią zrozumieć potrzeby klientów, dopasować ofertę i zaproponować rozwiązania, które idealnie wpasowują się w oczekiwania kupującego.
To właśnie umiejętność zbudowania relacji z klientem, a jednocześnie zachowanie pełnego profesjonalizmu, sprawiły, że Dacia wypadła znakomicie w tej kluczowej kategorii. Zdaniem Dyrektora Operacyjnego ds. sprzedaży w Polsce i krajach bałtyckich, doskonałe rezultaty wyraźnie dowodzą, że Grupa Renault od zawsze dbała o zapewnienie najwyższych standardów obsługi klientów w naszych salonach.
Warto zauważyć, że regularne badanie potrzeb klientów i szczegółowa prezentacja oferty to elementy, które wyróżniają Dacię na tle konkurencji. Sprzedawcy nie tylko prezentują pojazdy, ale również zapewniają wsparcie na każdym etapie zakupu; od pierwszego kontaktu po negocjacje.
Jazda testowa? Bez problemu!
Nie zapominajmy też o tym, że jazda testowa to jeden z kluczowych momentów, który decyduje o tym, czy klient zdecyduje się na zakup samochodu. W przeszłości w tej kategorii wśród polskich salonów bywało różnie, ale Dacia potwierdziła, że jazdy testowe są integralną częścią jej oferty. Wynik 92,4% to dowód na to, że salony Dacii dysponują odpowiednią flotą testową, a doradcy bez problemu umawiają jazdy próbne i dbają o komfort klienta podczas testowania pojazdu.
To ogromny postęp w porównaniu do lat wcześniejszych, kiedy to klienci różnych producentów często musieli długo czekać na możliwość testowania auta, a sprzedawcy nie zawsze byli chętni do zaproponowania takiej opcji. Dziś jazda testowa w salonie Dacii to standard, a klienci mogą być pewni, że otrzymają pełną możliwość sprawdzenia samochodu w realnych warunkach drogowych.
Tomasz Mróz podkreśla, że rezultat w rankingu jest efektem regularnej pracy i wdrażania zaawansowanych standardów obsługi klienta. — Bez wątpienia na ten sukces składa się regularna praca i zaangażowanie partnerów oraz pracowników salonów w dbałość o zadowolenie klientów z procesu obsługi poprzez wdrażanie standardów i metod obsługi zalecanych przez koncern. Dlatego też od wielu lat nasze marki zajmują czołowe miejsca w niezależnym badaniu salonów organizowanym przez "Auto Świat" – dodaje.
Stała troska o wysokie standardy obsługi oraz szkolenie pracowników przekłada się bezpośrednio na wyniki. Każdy, kto odwiedza salon Dacii, może liczyć na kompleksową opiekę i szczegółowe doradztwo. Co więcej, wyniki Wielkiego Testu Salonów po raz kolejny pokazują, że polskie salony dealerskie są świetnie zorganizowane. To dotyczy niemal wszystkich 16 marek, które zostały w tym roku sprawdzone. Polskie salony można uznać za jedne z najlepiej zorganizowanych w Europie, a nasz test pokazuje, że wyróżniają się one nowoczesną architekturą, spójnym stylem wewnątrz danej marki, a także dobrą dostępnością i ekspozycją samochodów.
Kolejny sukces Dacii – Mistrz Wartości 2024
Warto podkreślić, że zwycięstwo w Wielkim Teście Salonów 2024 to tylko jeden z tegorocznych sukcesów Dacii. Marka jednocześnie triumfuje ze swoim flagowym modelem, Dusterem, który zdobył prestiżowy tytuł Mistrza Wartości 2024. Wyróżnienie to przyznawane jest samochodom, które po kilku latach użytkowania tracą najmniej na wartości. Dacia Duster wyróżniła się na tle konkurencji, tracąc jedynie 30,2% swojej wartości po trzech latach, co czyni ją liderem w tej kategorii.
To, że Dacia triumfuje zarówno w konkursie dotyczącym salonów, jak i w rankingu wartości samochodów, świadczy o wszechstronności i stabilnej pozycji marki na rynku. Klienci, decydując się na zakup Dacii, mogą mieć pewność, że nie tylko otrzymują auto wysokiej jakości, ale także doskonałą obsługę na każdym etapie współpracy z salonem.