W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Lexus NX — hybrydowy lider
NX był pierwszym modelem marki w segmencie D-SUV. Szybko zyskiwał na popularności, a dla wielu był pierwszym zelektryfikowanym samochodem. Od 2021 r. w ofercie znajduje się druga generacja NX-a, która została dopracowana pod każdym względem, zachowując luksusowo-sportowy charakter poprzednika. Teraz obok standardowej hybrydy o mocy 240 KM dostępny jest także wariant plug-in, generujący aż 309 KM i mogący przejechać do 98 km w trybie elektrycznym. Sprint do 100 km/h trwa tylko 6,3 s.
Lexus RX — większy brat
RX to model ze znacznie dłuższym stażem rynkowym, który w 2022 r. doczekał się już piątej generacji. Flagowy SUV Lexusa wizualnie może przypominać NX-a, jednak jest od niego zdecydowanie większy, więc jednocześnie praktyczniejszy. Pasażerowie mają więcej miejsca dla siebie, jak i na bagaże — standardowa pojemność bagażnika wynosi 612 l. Opcje napędowe są trzy: klasyczna hybryda o mocy 250 KM, 309-konna hybryda typu plug-in oraz topowy wariant RX500h generujący 371 KM. Wszystkie wersje mają napęd na wszystkie koła. W pierwszej połowie 2024 r. to drugi najchętniej kupowany Lexus w Polsce. SUV jest teraz dostępny z korzyścią do 100 100 zł
Lexus UX — kompaktowy crossover
UX to już dobrze znany Lexus, który wybierany jest głównie jako auto miejskie. Ma kompaktowe wymiary, więc łatwo nim się manewruje w ciasnych miejscach, a jednocześnie jest całkiem przestronny w środku. Ostatnio w gamie pojawiła się wersja po miniliftingu, która przede wszystkim zyskała hybrydę piątej generacji o mocy 199 KM, której średnie zużycie paliwa wynosi od 5,7 do 5 l/100 km (WLTP). Dostępny jest napęd na przednie i cztery koła. Ponadto zmodernizowano multimedia i dodano nowe systemy bezpieczeństwa.
Lexus LBX — najnowszy i najmniejszy
Ostatnim, ale wcale nie najmniej ważnym SUV-em/crossoverem Lexusa jest nowy LBX. To najmniejszy model tej marki należący do segmentu B. Auto oferuje rozbudowane możliwości personalizacji, wysoką jakość wykonania i... oczywiście napęd hybrydowy. Moc układu wynosi 136 KM, a przyspieszenie do 100 km/h — 9,2 s. Średnie zużycie paliwa to 4,4-5,0 l/100 km. Bagażnik przednionapędowej wersji ma aż 332 l, dodatkowy motor elektryczny napędu E-Four zmniejsza ją do 247 l. Nowy LBX szybko może wskoczyć na podium bestsellerów Lexusa.