W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Mercedes Klasy S — klasyczna elegancja
To klasyczna limuzyna o odpowiednich proporcjach nadwozia (krótkie zwisy i duży rozstaw osi), która budzi respekt swoimi wymiarami i wyróżnia się detalami, np. imponującą osłoną chłodnicy, dużymi obręczami kół, zaawansowanymi reflektorami czy animowanymi światłami z tyłu. Nie znajdziemy tu krzykliwych rozwiązań, bo nie tego oczekują klienci. Do wyboru są dwa warianty – z normalnym i długim rozstawem osi (ponad 3,2 m, +11 cm).
Mercedes Klasy S — przyjemna atmosfera
Wnętrze wykończono szlachetnymi materiałami i naszpikowano najnowszymi rozwiązaniami i technologiami, jakimi dysponuje Mercedes (np. z zaawansowanym systemem informacyjno-rozrywkowy MBUX). Wszystkich rozwiązań nie sposób wymienić. Fotele rozpieszczają wieloma możliwościami ustawień oraz trybami masażu, a tylny przedział Klasy S można skonfigurować jako miejsce do pracy lub odpoczynku podczas długiej trasy.
Mercedes Klasy S —rozbudowana gama
Nowa Klasa S dostępna jest z sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi i diesla o mocy od 313 do 503 KM. Można zdecydować się na lepsze osiągi (nawet 4,4 s do 100 km/h) lub niższe zużycie paliwa (średnio 5,8 l oleju napędowego na 100 km, cykl WLTP). Dostępne są także hybrydy plug-in generujące od 408 aż do 510 KM (z motorem V8), których zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi ponad 100 km. W większości przypadków napęd 4MATIC jest seryjny. Dla oczekujących jeszcze więcej przygotowano odmiany S 63 AMG i Maybach.