Bunker Custom Motorcycles to dwaj bracia – Can i Mert Uzer. Can jest wybitnym skateboarderem, członkiem znanego w Turcji Vans Turkey Skateboarding Team, natomiast Mert jeszcze do niedawna pracował w reklamie, postanowił jednak zająć się tym, co lubi najbardziej – budową motocykli na „pełny etat”.

Yamaha XSR700 Bunkers Custom
Yamaha XSR700 Bunkers Custom

Bracia zwrócili uwagę Yamahy motocyklem zbudowanym na bazie SR500 z 1982 r. Ten motocykl wręcz krzyczał, surowością ręcznego wykonania, a jednocześnie był stworzony do jazdy. Już we współpracy z Yard Bulit bracia Uzer wzięli na warsztat Yamahę XSR700 i w ciągu kilku miesięce nadali jej swój charakterystyczny styl Bunker Custom. Powstała solidna maszyna w stylu tracker, gotowa do pokonywania plaż, górskich dróg i innych tras, jakie tylko zechcecie wymyślić.

Yamaha XSR700 Bunkers Custom
Yamaha XSR700 Bunkers Custom

- Dla mnie najważniejsze jest, że Can i Mert zachowali zwinność i charakterystykę mocy, które definiują XSR700 – mówi Christian Barelli, marketing coordinator Yamaha Motor Europe. – A jednocześnie nadali jej zupełnie odmienny styl, ukazując zupełnie nową twarz tego motocykla.

Bracia Uzer podnieśli siodło motocykla o 6 cm i stworzyli więcej miejsca dla kierowcy z przodu, powiększyli prześwit z 14 do 20 cm, zmieniając pozycję wydechu i zakładając 19-calowe przednie koło, by poprawić terenowe właściwości. Zmienili też na ręcznie kute z 2-milimetrowej blachy aluminiowej okładziny zbiornika paliwa, panele boczne, osłony radiatora, błotniki i płytę siodła, które pokryto zamszową skórą.

Yamaha XSR700 Bunkers Custom
Yamaha XSR700 Bunkers Custom

W przednim zawieszeniu zastosowano widelec odwrócony od Yamahy MT-09 Tracer, a standardowe felgi zmieniono na szprychowe koła od Super Ténére. Bracia Uzer wykorzystali też sporo akcesoriów Yamahy takich jak np. dźwignie hamulca i sprzęgła, podnóżki czy stopka boczna.

Jaki osiągnęli efekt, zobaczcie na zdjęciach i wideo.