Napęd elektryczny to przyszłość motoryzacji, ale już dziś Ford to ekspert w tej dziedzinie. Koncern jest pewny zdobytych kompetencji na tyle, że w napęd elektryczny wyposaża swoje największe ikony. Wersje na prąd mają już dostawczy Transit, pick-up F-150 oraz Mustang.
O ile E-Transit i F-150 Lightning Pro zachowały klasyczne formy, o tyle elektryczny Mustang Mach-E to innowacja na całego, wręcz rewolucja. Nie dość, że zamiast silnika spalinowego ma jeden, lub nawet dwa elektryczne, to nie jest coupe ani kabrioletem, lecz smukłym SUV-em.
Mimo to w Machu-E na każdym kroku czuć dziedzictwo klasycznego Mustanga. Wybierając ten model, dostajesz więc nie tylko ikonę motoryzacji, ale samochód, który śmiało można nazwać elektrykiem kompletnym. Dlaczego?
Mustang to ikona
Pierwsza generacja Ford Mustanga zadebiutowała w 1964 r. i od razu stała się hitem. Już podczas pierwszych dwóch dni na rynku wykupiono 20 proc. całej planowanej rocznej produkcji. Mustanga pokochano za design, osiągi, możliwości personalizacji i cenę. Obecnie Ford oferuje już szóstą generację tego coupe (i kabrioletu), ale pierwszy raz Mustanga można mieć także jako SUV-a z napędem elektrycznym.
Mustang Mach-E to elektryk kompletny
Kupując elektrycznego Mustanga, nie idziesz na żadne kompromisy. Mustang Mach-E zachwyca nie tylko osiągami i dynamiczną sportową sylwetką, jest też bardzo komfortowy i funkcjonalny. Inteligentne rozmieszczenie elementów napędu elektrycznego (silniki, akumulator trakcyjny) sprawiło, że mamy do dyspozycji nie tylko obszerne wnętrze, ale także aż dwa bagażniki. Oprócz tradycyjnego o pojemności 402-1420 l jest również przedni (81 l).
Z zasięgiem też nie ma problemu. Wersją RWD z akumulatorem 98 kWh naładowanym do pełna można pokonać nawet 610 km! Jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki DC, to baterie od 10 do 80 proc. podładujemy w 38-45 minut!
Mustanga Mach-E można też ładować z gniazdka 230 V, za pośrednictwem Ford Connected Wallbox (od 10 do 80 proc. w pięć godzin i 42 minuty; instalację urządzenia można zamówić u dealera Forda podczas zakupu samochodu) lub na publicznych stacjach. Gdzie ich szukać? Mustang Mach-E znajdzie je za ciebie, a jego nawigacja płynnie cię tam zaprowadzi.
Pomimo całego zaawansowania Mustang Mach-E, jako samochód elektryczny, ma relatywnie niezbyt skomplikowany układ napędowy. Mniej części to nie tylko wyższa niezawodność, ale i niższe koszty serwisowania.
Przy tym wszystkim Mustang jest bardzo dynamiczny.
Mustang Mach-E to samochód sportowy
Zmiana Mustanga w elektrycznego SUV-a nie pozbawiła go sportowego charakteru. Odmiana GT rozwija aż 487 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 860 Nm. Z takim parametrami Mustang Mach-E GT bez problemu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s.
No dobrze, mówimy o topowej wersji, a jak jest z bazową? Proszę ocenić samemu.
Odmiana RWD z akumulatorem 75 kWh ma 269 KM oraz 430 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s.
Mustang Mach-E to innowacja i inteligencja
Nowy Mustang Mach-E z wiekiem robi się coraz lepszy. Jak to możliwie, przecież technika „starzeje się” każdego dnia? Nie tutaj. Oprogramowanie samochodu jest systematycznie zdalnie aktualizowane, co oznacza, że z czasem auto wzbogaci się o dodatkowe funkcje, które dziś są jeszcze niedostępne, a istniejące funkcjonalności będą udoskonalane.
Na dodatek Mustang Mach-E doskonale zintegruje się z twoim smartfonem. Samochód wyposażono w bezprzewodową łączność z systemami Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodowo ładuje się w nim też telefony z ładowaniem indukcyjnym. Wybrane funkcje smartfonu obsługuje się za pomocą ogromnego i wygodnego 15,5-calowego wyświetlacza w centralnej konsoli.
Odpowiednio sparowany z autem smartfon stanie się też kluczem do twojego Mustanga Mach-E. Samochód można bowiem otworzyć lub zamknąć za pomocą telefonu, i to nawet z odległości 40 m. Konfiguracja jest banalnie prosta i dzięki kilku kliknięciom możemy się cieszyć dużo większą funkcjonalnością auta. Dodatkowo konfigurując aplikację FordPass poprzez smartfona, można sprawdzać parametry samochodu i przygotować go do trasy (np. schłodzić lub ogrzać).
Mustang Mach-E zdobywa nagrody
Elektryczny Mustang ledwo trafił na rynek, a już został doceniony. Auto zdobyło nagrody samochodu roku w wielu plebiscytach. Wśród nich znalazły się zorganizowane w Polsce The Best of Moto 2021, Car of the Year Polska 2022 i Auto Lider 2022. Mustang Mach-E odebrał też tytuł Electric Vehicle of the Year 2021, przyznawany przez magazyn „Car and Driver”, a także został uznany za Eco-Friendly Car of the Year przez Cars.com
Mustang Mach-E specjalnie dla ciebie
Gamę Mustanga Mach-E zaprojektowano tak, aby każda z wersji pasowała do innego stylu życia. Mamy więc np.:
- odmianę GT dla kierowców, którzy szczególnie cenią wrażenia z jazdy i osiągi (487 KM, 860 Nm, 3,7 s od 0 do 100 km/h), ale zależy im też na dużym zasięgu (490 km, dodatkowe 100 km przez 10 minut ładowania szybką ładowarką DC)
- wersję RWD 98 kWh dla osób często wyruszających w dłuższe podróże (610 km zasięgu, korzystając z szybkiej ładowarki DC, w 10 minut zwiększy się zasięg o 119 km, 294 KM, 430 Nm, 0-100 km/h w 6,2 s)
- wariant AWD 98 kWh dla klientów szukających uniwersalnego modelu, do miasta i w trasę, ale wciąż pełnego temperamentu (zasięg 540 km, szybka ładowarka DC zwiększa go o 107 km w 10 minut, napęd na cztery koła, 351 KM, 580 Nm, 0-100 km/h: 5,1 s.)
- odmianę RWD 75 kWh dla osób, które chcą wydać nieco mniej i jeszcze skorzystać z dofinansowania w ramach rządowego programu „Mój elektryk” (nawet 27 tys. zł dopłaty, 269 KM, 430 Nm, 0-100 km/h w 6,1 s, zasięg: 440 km, dodatkowe 91 km przez 10 minut ładowania szybką ładowarką DC).
Mustang Mach-E jest bogato wyposażony
Wyposażenie Forda Mustanga Mach-E robi wrażenie, i mówimy tu o wyposażeniu standardowym, a nie płatnych opcjach. Na dodatek dotyczy to już podstawowej wersji RWD.
Elementy wyposażenia starannie przemyślano, dzięki temu jest ono wszechstronne. Obok dziewięciu poduszek powietrznych, tempomatu adaptacyjnego i kamery cofania w standardzie odmiany RWD otrzymujemy np. dwustrefową klimatyzację automatyczną, 15,5-calowy ekran w centralnej konsoli oraz 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów.
W wersji RWD znajdziemy także np.: system ostrzegający o samochodach w tzw. martwym polu widzenia i o nadjeżdżających autach z prawej i lewej strony podczas wyjazdu tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego, LED-owe reflektory i tylne światła, nawigację z mapami z widokiem 3D, bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto, FordPass Connect z GSM (pozwala np. zdalnie otworzyć i zamknąć samochód oraz sprawdzić jego lokalizację), 10,2-calowy ekran wskaźników, podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną przednią szybę i kierownicę, elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby boczne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, przednie i tylne czujniki parkowania, a także bezprzewodową ładowarkę dla kompatybilnych smartfonów.
Mustang Mach-E to różne formy finansowania
Samochód można oczywiście kupić za gotówkę, ale to nie jest jedyny sposób. Ford oferuje różne formy finansowania. Np. w programie Ford Leasing Opcje miesięczna rata na Mustanga Mach-E wynosi od 2385 zł netto. W przypadku Ford Wynajem to minimum 2359 zł netto miesięcznie, ale przy 0 proc. wkładu własnego.
Jak widać, decydując się na Mustanga Mach-E, dostajesz ikonę motoryzacji, piękną i innowacyjną z obszernym i luksusowym wnętrzem, dwoma bagażnikami, bogatym wyposażeniem, oferującą wysoki komfort jazdy, doskonałe osiągi i satysfakcjonujący zasięg.