Napęd elektryczny to przyszłość motoryzacji, ale już dziś Ford to ekspert w tej dziedzinie. Koncern jest pewny zdobytych kompetencji na tyle, że w napęd elektryczny wyposaża swoje największe ikony. Wersje na prąd mają już dostawczy Transit, pick-up F-150 oraz Mustang.

O ile E-Transit i F-150 Lightning Pro zachowały klasyczne formy, o tyle elektryczny Mustang Mach-E to innowacja na całego, wręcz rewolucja. Nie dość, że zamiast silnika spalinowego ma jeden, lub nawet dwa elektryczne, to nie jest coupe ani kabrioletem, lecz smukłym SUV-em.

Mimo to w Machu-E na każdym kroku czuć dziedzictwo klasycznego Mustanga. Wybierając ten model, dostajesz więc nie tylko ikonę motoryzacji, ale samochód, który śmiało można nazwać elektrykiem kompletnym. Dlaczego?

Mustang to ikona

Foto: Ford

Pierwsza generacja Ford Mustanga zadebiutowała w 1964 r. i od razu stała się hitem. Już podczas pierwszych dwóch dni na rynku wykupiono 20 proc. całej planowanej rocznej produkcji. Mustanga pokochano za design, osiągi, możliwości personalizacji i cenę. Obecnie Ford oferuje już szóstą generację tego coupe (i kabrioletu), ale pierwszy raz Mustanga można mieć także jako SUV-a z napędem elektrycznym.

Mustang Mach-E to elektryk kompletny

Foto: Ford

Kupując elektrycznego Mustanga, nie idziesz na żadne kompromisy. Mustang Mach-E zachwyca nie tylko osiągami i dynamiczną sportową sylwetką, jest też bardzo komfortowy i funkcjonalny. Inteligentne rozmieszczenie elementów napędu elektrycznego (silniki, akumulator trakcyjny) sprawiło, że mamy do dyspozycji nie tylko obszerne wnętrze, ale także aż dwa bagażniki. Oprócz tradycyjnego o pojemności 402-1420 l jest również przedni (81 l).

Z zasięgiem też nie ma problemu. Wersją RWD z akumulatorem 98 kWh naładowanym do pełna można pokonać nawet 610 km! Jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki DC, to baterie od 10 do 80 proc. podładujemy w 38-45 minut!

Mustanga Mach-E można też ładować z gniazdka 230 V, za pośrednictwem Ford Connected Wallbox (od 10 do 80 proc. w pięć godzin i 42 minuty; instalację urządzenia można zamówić u dealera Forda podczas zakupu samochodu) lub na publicznych stacjach. Gdzie ich szukać? Mustang Mach-E znajdzie je za ciebie, a jego nawigacja płynnie cię tam zaprowadzi.

Foto: Ford

Pomimo całego zaawansowania Mustang Mach-E, jako samochód elektryczny, ma relatywnie niezbyt skomplikowany układ napędowy. Mniej części to nie tylko wyższa niezawodność, ale i niższe koszty serwisowania.

Przy tym wszystkim Mustang jest bardzo dynamiczny.

Mustang Mach-E to samochód sportowy

Foto: Ford

Zmiana Mustanga w elektrycznego SUV-a nie pozbawiła go sportowego charakteru. Odmiana GT rozwija aż 487 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 860 Nm. Z takim parametrami Mustang Mach-E GT bez problemu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s.

No dobrze, mówimy o topowej wersji, a jak jest z bazową? Proszę ocenić samemu.

Odmiana RWD z akumulatorem 75 kWh ma 269 KM oraz 430 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s.

Mustang Mach-E to innowacja i inteligencja

Foto: Ford

Nowy Mustang Mach-E z wiekiem robi się coraz lepszy. Jak to możliwie, przecież technika „starzeje się” każdego dnia? Nie tutaj. Oprogramowanie samochodu jest systematycznie zdalnie aktualizowane, co oznacza, że z czasem auto wzbogaci się o dodatkowe funkcje, które dziś są jeszcze niedostępne, a istniejące funkcjonalności będą udoskonalane.

Na dodatek Mustang Mach-E doskonale zintegruje się z twoim smartfonem. Samochód wyposażono w bezprzewodową łączność z systemami Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodowo ładuje się w nim też telefony z ładowaniem indukcyjnym. Wybrane funkcje smartfonu obsługuje się za pomocą ogromnego i wygodnego 15,5-calowego wyświetlacza w centralnej konsoli.

Odpowiednio sparowany z autem smartfon stanie się też kluczem do twojego Mustanga Mach-E. Samochód można bowiem otworzyć lub zamknąć za pomocą telefonu, i to nawet z odległości 40 m. Konfiguracja jest banalnie prosta i dzięki kilku kliknięciom możemy się cieszyć dużo większą funkcjonalnością auta. Dodatkowo konfigurując aplikację FordPass poprzez smartfona, można sprawdzać parametry samochodu i przygotować go do trasy (np. schłodzić lub ogrzać).

Mustang Mach-E zdobywa nagrody

Elektryczny Mustang ledwo trafił na rynek, a już został doceniony. Auto zdobyło nagrody samochodu roku w wielu plebiscytach. Wśród nich znalazły się zorganizowane w Polsce The Best of Moto 2021, Car of the Year Polska 2022 i Auto Lider 2022. Mustang Mach-E odebrał też tytuł Electric Vehicle of the Year 2021, przyznawany przez magazyn „Car and Driver”, a także został uznany za Eco-Friendly Car of the Year przez Cars.com

Mustang Mach-E specjalnie dla ciebie

Ford Mustang Mach-E 2022 Foto: Ford
Ford Mustang Mach-E 2022

Gamę Mustanga Mach-E zaprojektowano tak, aby każda z wersji pasowała do innego stylu życia. Mamy więc np.:

  • odmianę GT dla kierowców, którzy szczególnie cenią wrażenia z jazdy i osiągi (487 KM, 860 Nm, 3,7 s od 0 do 100 km/h), ale zależy im też na dużym zasięgu (490 km, dodatkowe 100 km przez 10 minut ładowania szybką ładowarką DC)
  • wersję RWD 98 kWh dla osób często wyruszających w dłuższe podróże (610 km zasięgu, korzystając z szybkiej ładowarki DC, w 10 minut zwiększy się zasięg o 119 km, 294 KM, 430 Nm, 0-100 km/h w 6,2 s)
  • wariant AWD 98 kWh dla klientów szukających uniwersalnego modelu, do miasta i w trasę, ale wciąż pełnego temperamentu (zasięg 540 km, szybka ładowarka DC zwiększa go o 107 km w 10 minut, napęd na cztery koła, 351 KM, 580 Nm, 0-100 km/h: 5,1 s.)
  • odmianę RWD 75 kWh dla osób, które chcą wydać nieco mniej i jeszcze skorzystać z dofinansowania w ramach rządowego programu „Mój elektryk” (nawet 27 tys. zł dopłaty, 269 KM, 430 Nm, 0-100 km/h w 6,1 s, zasięg: 440 km, dodatkowe 91 km przez 10 minut ładowania szybką ładowarką DC).

Mustang Mach-E jest bogato wyposażony

Foto: Ford

Wyposażenie Forda Mustanga Mach-E robi wrażenie, i mówimy tu o wyposażeniu standardowym, a nie płatnych opcjach. Na dodatek dotyczy to już podstawowej wersji RWD.

Elementy wyposażenia starannie przemyślano, dzięki temu jest ono wszechstronne. Obok dziewięciu poduszek powietrznych, tempomatu adaptacyjnego i kamery cofania w standardzie odmiany RWD otrzymujemy np. dwustrefową klimatyzację automatyczną, 15,5-calowy ekran w centralnej konsoli oraz 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

W wersji RWD znajdziemy także np.: system ostrzegający o samochodach w tzw. martwym polu widzenia i o nadjeżdżających autach z prawej i lewej strony podczas wyjazdu tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego, LED-owe reflektory i tylne światła, nawigację z mapami z widokiem 3D, bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto, FordPass Connect z GSM (pozwala np. zdalnie otworzyć i zamknąć samochód oraz sprawdzić jego lokalizację), 10,2-calowy ekran wskaźników, podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną przednią szybę i kierownicę, elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby boczne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, przednie i tylne czujniki parkowania, a także bezprzewodową ładowarkę dla kompatybilnych smartfonów.

Mustang Mach-E to różne formy finansowania

Samochód można oczywiście kupić za gotówkę, ale to nie jest jedyny sposób. Ford oferuje różne formy finansowania. Np. w programie Ford Leasing Opcje miesięczna rata na Mustanga Mach-E wynosi od 2385 zł netto. W przypadku Ford Wynajem to minimum 2359 zł netto miesięcznie, ale przy 0 proc. wkładu własnego.

Jak widać, decydując się na Mustanga Mach-E, dostajesz ikonę motoryzacji, piękną i innowacyjną z obszernym i luksusowym wnętrzem, dwoma bagażnikami, bogatym wyposażeniem, oferującą wysoki komfort jazdy, doskonałe osiągi i satysfakcjonujący zasięg.