Sprzedaż modelu ruszy w styczniu przyszłego roku, w pierwszej kolejności na irańskim rynku. Czterodrzwiowa wersja 206-ki trafi na rynek po siedmiu latach od debiutu wersji hatchback. W tym okresie powstało 5 mln egzemplarzy pięcio- i trzydrzwiowych Peugeotów 206. Eksport, głównie do krajów sąsiednich, rozpocznie się w marcu. W planach firmy, Peugeot 206 sedan nie będzie sprzedawany na rynku zachodnioeuropejskim.

Podstawową różnicą pomiędzy wersjami hatchback i sedan jest ich długość, 206-ka w wersji sedan mierzy 4.190 mm długości i jest większa od hatchbacka o 350 mm.

Oferta nowego Peugeota będzie dość skromna. Koncern zaoferuje dwie wersje wyposażenia z dwoma znanymi możliwymi jednostkami napędowymi. Pierwsza to 1,4-litrowy silnik o mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym 120 Nm z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów. Drugą jednostką napędowa jest natomiast 109-konny silnik o pojemności 1,6 litra z automatyczną (4-biegową) lub manualną skrzynią biegów (5-biegową). W standardowym wyposażeniu znajdą się jedynie dwie poduszki powietrzne, zaś ABS będzie tylko w bogatszej wersji XT.

Obecnie każdego dnia z taśm montażowych zjeżdza 3100 sztuk Peugeotów 206, produkcja jest prowadzona w sześciu fabrykach ulokowanych na całym świecie (Argentyna, Brazylia, Francja, Iran i Wlk. Brytania). Już wkrótce model ten ma szansę stać się najlepiej sprzedawanym autem marki Peugeot - do tej pory liderem był 205 z 5,3 milionami sprzedanych egzemplarzy.

Czterodrzwiowa wersja modelu Peugeot 206 jest typowym przykładem na to, jak europejskie koncerny dostosowują swoją ofertę do rynków, gdzie bardzo dużą popularnością cieszą się samochody typu sedan. Czyli rynki azjatyckie, kraje Bliskiego Wschodu i Ameryki Południowej. Podobną tendencję możemy też zaobserwować u innych światowych producentów - na przykładzie Renault Clio czy Opla Corsy.