Audi Roadjet jest czterodrzwiową limuzyną o nadwoziu typu hatchback, w którym można znaleźć pewne elementy znane z wersji Avant jak i Sportback. Charakterystyczny dla marki jest przód samochodu z dynamiczną linią klina i typową osłoną chłodnicy oraz dwoma dużymi wlotami powietrza poniżej zderzaków. Ponadto w Audi Roadjet Concept zastosowano duże przeszklone powierzchnie podkreślające przestronność i jasność wnętrza.

Wymiarami - długość 4,70 m i szerokość 1,85 m - Audi Roadjet Concept mieści się w standardach segmentu B. Wysokość 1,55 m oraz rozstaw osi 2,85 m oznaczają jednak większy komfort przestrzenny dla pasażerów: zarówno podwyższone fotele z dużą ilością miejsca na nogi, jak i zwiększona szerokość na wysokości ramion oraz odległość do dachu dla czterech pojedynczych foteli są nowością w tej klasie samochodów.

Sporo nowości, które wkrótce mogą pojawić się także w innych modelach, można zaobserwować jeśli idzie o rozwiązania technologiczne.

Za odpowiednią siłę napędową odpowiedzialna jest kolejna generacja sześciocylindrowego silnika 3,2 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI. Dzięki kolektorowi ssącemu o stałej długości i nowatorskiemu układowi sterowania zaworami silnik uzyskuje moc 300 KM oraz moment obrotowy 330 Nm przy 4.500 obr/min.

W Audi Roadjet Concept zaprezentowano po raz pierwszy sportową, 7-biegową skrzynię biegów w połączeniu z wzdłużnie wbudowanym silnikiem i stałym napędem na wszystkie koła quattro. Przekładnia ta, blisko spokrewniona z DSG z A3 i TT, łączy zalety manualnej skrzyni biegów z zaletami nowoczesnej przekładni automatycznej.

Dynamiczne zawieszenie z czterowahaczową osią przednią oraz osią tylną z wahaczami trapezowymi wpływa korzystnie na dynamikę i komfort jazdy. Po raz pierwszy zastosowano regulowane amortyzatory oraz nową zębatkową przekładnię kierowniczą ze zmiennymi przełożeniem.

Interesującą innowacją zwiększającą przyjemność jazdy jest Audi drive select. System ten, po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, pozwala na wybór jednej z kilku charakterystyk pojazdu. Trzy tryby: "comfort", "dynamic" i "sport" zmieniają ustawienie układu kierowniczego, amortyzatorów, przekładni i charakterystyki silnika. Dzięki temu można zasmakować różnych stylów jazdy w jednym samochodzie, w zależności od nastroju i potrzeb kierowcy.

Nowy system komunikacji Car-to-Car, zaprezentowany po raz pierwszy przez Audi, ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo, lecz również na ekonomię i komfort. Ten układ informacyjny opiera się na wymianie danych między uczestniczącymi w ruchu samochodami oraz dostępną w otoczeniu infrastrukturą informatyczną poprzez sieć WLAN. Pozwala to na unikanie korków, wypadków, a nawet w niedalekiej przyszłości pozwoli na znalezienie wolnego miejsca parkingowego i zarezerwowanie go.