Focus CC zaprojektowany został przez połączenie sił europejskiej centrali marki i włoskiego studia stylistycznego Pininfarina co zdecydowanie podkreśla prestiżowy charakter tego modelu. Auto do seryjnej produkcji trafi już w połowie tego roku.

Poza składanym, twardym dachem Ford Focus CC niewiele różni się od bazowej wersji. Design i podzespoły mechaniczne zostały zmienione tylko kosmetycznie. Ford nie ukrywa, że Coupe-Cabrio będzie - podobnie jak sportowa wersja ST - stał na szczycie hierarchii Focusów.

Auto ma bardziej dynamiczny kształt, dzięki dłuższemu bagażnikowi sprawia wrażenie smuklejszego tworząc tym samym elegancki i sportowy wygląd. Sam bagażnik oferuje ponad 500 litrów pojemności co w przypadku nadwozia typu CC jest bardzo dobrym wynikiem. Wkład studia Pininfariny widać również przy akcentowaniu poszczególnych części nadwozia chromowanymi elementami.

Wewnątrz panuje również elegancja, a jakość zastosowanych materiałów potwierdza, że ten Focus nie jest kolejnym Focusem w gamie samochodów Forda. Jasna tapicerka siedzeń i dolnej części konsoli oraz jej ciemniejsza część górna nadaje Focusowi pewien wymiar "luksusowości". Oczywiście paleta kolorów jest znacznie szersza i jak zapowiada Ford każdy klient znajdzie odpowiednią kompozycję dla siebie.

Podczas rynkowego debiutu Ford Focus Coupe-Cabrio oferował będzie również wysoki standard seryjnego wyposażenia na czele z klimatyzacją, rozbudowanym systemem poduszek powietrznych, multifunkcyjnym systemem instrumentów i car-audio oraz pełny pakiet elementów pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa.

Samochód dostępny będzie w ofercie z trzema jednostkami napędowymi. Dwie z nich to silniki benzynowe Duratec o pojemności 1,6 l. i mocy 100 KM i 2,0 l. kryjący 145 KM. Ostatni motor to Diesel Duratorq TDCi o pojemności 2000 ccm, który generuje moc 136 koni mechanicznych. Pełna specyfikacja danych technicznych pojawi się wraz z momentem debiutu nowego Focusa na rynku, czyli latem br. Ford zamierza początkowo sprzedawać nowy model na terenie całej Europy, a wielkość produkcyjna ma utrzymywać się na poziomie 20 tys. sztuk rocznie.