G80 Sport dołączy do palety Genesisa G80 za kilka tygodni i wyróżniać się będzie kilkoma stylistycznymi modyfikacjami, które eleganckiej sylwetce dodają bardziej agresywnego i dynamicznego charakteru. To przede wszystkim ekskluzywna kratka grilla pokryta błyszczącym, przyciemnianym chromem oraz zderzak z powiększonymi wlotami powietrza i elementami w kształcie skrzydła, które mają podkreślać potencjał modelu.

Genesis G80 Sport – efektowny i elegancki

Czarne ramki wokół reflektorów również akcentują jego sportowy styl, podobnie jak listwy okienne, na progach i klapie bagażnika z przyciemnianego chromu. Specjalnie dla tej wersji zarezerwowano 20-calowe felgi ze wzorem G-Matrix oraz dwa kolory zacisków tarcz hamulcowych do wyboru: czarny i czerwony. Z tyłu nie mogło oczywiście zabraknąć zgrabnego dyfuzora, w który wkomponowano dwie trapezoidalne końcówki układu wydechowego. G80 Sport będzie również dostępny w nowym, ekskluzywnym kolorze: "Cavendish Red". Nazwa inspirowana jest klifem na północnym wybrzeżu Wyspy Księcia Edwarda w Kanadzie, a sam kolor został zaczerpnięty ze słynnych czerwonych klifów tego regionu.

Wnętrze przyprawiono na sportowo trójramienną kierownicą, aluminiowymi i karbonowymi wstawkami w desce rozdzielczej oraz nowym wzorem przeszyć skórzanej tapicerki – diamentowym lub w układzie V. Do wyboru trzy opcje kolorystyczne wykończenia, czarna z szarymi lub czerwonymi przeszyciami oraz czerwona Sevilla.

Genesis G80 Sport – dynamiczne wrażenia

Przedstawicie marki nie ujawniają jeszcze, jaki silnik trafi pod maskę modelu, obiecują natomiast, że "Genesis G80 Sport zapewnia najlepszą wartość dla klientów, którzy chcą cieszyć się doskonałą równowagą sportowej elegancji z G80 w połączeniu z bardziej dynamicznymi wrażeniami z jazdy". Jest duża szansa na to, że będzie to najmocniejsza z obecnie oferowanych w G80 jednostek, czyli sześciocylindrowy, turbodoładowany motor o pojemności 3,5 l i mocy 380 KM w parze z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów. Auto będzie można wyposażyć w system skrętnych kół tylnej osi, który ma poprawiać stabilność i precyzję prowadzenia. Na więcej szczegółów technicznych musimy poczekać do jesieni.

Warto przypomnieć, że paleta Genesisa obejmuje aktualnie sedany G70, G80 i G90 oraz SUV-y GV70 i GV80, a salony sprzedaży w Europie działają w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwajcarii. Na razie nie ma planów, by auta marki były oficjalnie oferowane w Polsce.