G80 Sport dołączy do palety Genesisa G80 za kilka tygodni i wyróżniać się będzie kilkoma stylistycznymi modyfikacjami, które eleganckiej sylwetce dodają bardziej agresywnego i dynamicznego charakteru. To przede wszystkim ekskluzywna kratka grilla pokryta błyszczącym, przyciemnianym chromem oraz zderzak z powiększonymi wlotami powietrza i elementami w kształcie skrzydła, które mają podkreślać potencjał modelu.
Genesis G80 Sport – efektowny i elegancki
Przeczytaj też:
- Genesis G80 - sztuczna inteligencja na kołach
- Genesis G70 Shooting Brake - nowy model premium dla Europy
- Genesis GV80 - koreańska odpowiedź na Mercedesa GLE i Audi Q7
Czarne ramki wokół reflektorów również akcentują jego sportowy styl, podobnie jak listwy okienne, na progach i klapie bagażnika z przyciemnianego chromu. Specjalnie dla tej wersji zarezerwowano 20-calowe felgi ze wzorem G-Matrix oraz dwa kolory zacisków tarcz hamulcowych do wyboru: czarny i czerwony. Z tyłu nie mogło oczywiście zabraknąć zgrabnego dyfuzora, w który wkomponowano dwie trapezoidalne końcówki układu wydechowego. G80 Sport będzie również dostępny w nowym, ekskluzywnym kolorze: "Cavendish Red". Nazwa inspirowana jest klifem na północnym wybrzeżu Wyspy Księcia Edwarda w Kanadzie, a sam kolor został zaczerpnięty ze słynnych czerwonych klifów tego regionu.
Wnętrze przyprawiono na sportowo trójramienną kierownicą, aluminiowymi i karbonowymi wstawkami w desce rozdzielczej oraz nowym wzorem przeszyć skórzanej tapicerki – diamentowym lub w układzie V. Do wyboru trzy opcje kolorystyczne wykończenia, czarna z szarymi lub czerwonymi przeszyciami oraz czerwona Sevilla.
Genesis G80 Sport – dynamiczne wrażenia
Przeczytaj też:
Przedstawicie marki nie ujawniają jeszcze, jaki silnik trafi pod maskę modelu, obiecują natomiast, że "Genesis G80 Sport zapewnia najlepszą wartość dla klientów, którzy chcą cieszyć się doskonałą równowagą sportowej elegancji z G80 w połączeniu z bardziej dynamicznymi wrażeniami z jazdy". Jest duża szansa na to, że będzie to najmocniejsza z obecnie oferowanych w G80 jednostek, czyli sześciocylindrowy, turbodoładowany motor o pojemności 3,5 l i mocy 380 KM w parze z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów. Auto będzie można wyposażyć w system skrętnych kół tylnej osi, który ma poprawiać stabilność i precyzję prowadzenia. Na więcej szczegółów technicznych musimy poczekać do jesieni.
Warto przypomnieć, że paleta Genesisa obejmuje aktualnie sedany G70, G80 i G90 oraz SUV-y GV70 i GV80, a salony sprzedaży w Europie działają w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwajcarii. Na razie nie ma planów, by auta marki były oficjalnie oferowane w Polsce.