• W zmodernizowanym SUV-ie postawiono na unowocześnienie wyglądu, multimediów i systemów asystenckich
  • Stylistyka i jakość wykończenia auta produkowanego we Włoszech odpowiadać ma wymaganiom europejskiego odbiorcy
  • W wersjach czysto spalinowych napęd przenoszony jest na przednie koła, napęd 4x4 mają wersje hybrydowe z dodatkowym silnikiem elektrycznym na tylnej osi
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

SUV-y Jeepa zawsze różniły się od tego typu aut innych marek. Amerykański producent niezmiennie uważał, że marka Jeep zobowiązuje do tego, żeby zaoferować klientowi coś więcej niż praktyczne wnętrze, wysoką pozycję za kierownicą i wynikającą z tego dobrą widoczność. Nie inaczej jest z Jeepem Compassem, który także po zaprezentowanej właśnie obszernej modernizacji, pozostanie samochodem, którym śmiało można zjechać z ubitego szlaku. Compass ma 40-proc. udział w europejskiej sprzedaży Jeepa, przy czym co czwarty sprzedawany egzemplarz tego modelu jest hybrydą plug-in.

Nowy Jeep Compass, który na nasz rynek wejdzie już w połowie kwietnia, łączy dwa światy: miejskiej elegancji i off-roadowej przygody. Pod względem wyglądu zyskał dzięki przeprojektowaniu przodu, zwężeniu ledowych reflektorów i podkreśleniu poziomych linii. Dostępne są trzy warianty stylistyczne: miejski Limited, z czarnymi zderzakami i nowymi 18-calowymi kołami; elegancka wersja S z metalicznym szarym wykończeniem, zderzakami w kolorze nadwozia i nowymi 19-calowymi felgami i zorientowany na jazdę w terenie Trailhawk, ze specyficznie wykończonym grillem, obramowaniami świateł przeciwmgielnych w kolorze nadwozia, bardziej widoczną ochroną spodu i 17-calowymi felgami. Poza tym w ofercie są dwie skromniejsze wersje Sport i Longitude oraz jubileuszowa edycja specjalna 80th Anniversary.

Jeep Compass po liftingu - zaawansowane technologie

Największą nowością technologiczną Jeepa Compassa jest system informacyjno-rozrywkowy Uconnect 5 z mocniejszym procesorem o znacznie skróconym czasie reakcji w porównaniu do poprzedniej generacji. W nowych multimediach zastosowano system operacyjny Android i łączność 4G z aktualizacjami Over-the-Air, a jego obsługę umożliwia duży ekran dotykowy (o przekątnej 10,1 lub 8,4 cala). Bezprzewodową łączność ze smartfonem umożliwia seryjny interfejs Apple CarPlay i Android Auto. Z Compassem będzie można także pogadać, uruchamiając obsługę głosową komendą "Hej Jeep!".

Oprócz nowego systemu multimedialnego w Jeepie Compassie debiutuje także asystent jazdy autostradowej (Highway Assist) wspomagający autonomiczne poruszanie się na poziomie 2 – to pierwszy taki Jeep w Europie. Highway Assist dołączy do zespołu systemów asystenckich, które są już dostępne w Compassie. Inną nowością technologiczną w tym modelu jest kamera 360 st. monitorująca obszar dookoła samochodu, oferowana w wersjach Limited, S i Trailhawk.

Jeep Compass po liftingu - pięć wariantów napędu

Jeep Compass oferowany będzie w pięciu kombinacjach układów napędowych – z benzyniakami, dieslem lub w dwóch wersjach hybrydowych plug-in. Diesel 1.6 Multijet II o mocy 130 KM przy 3750 obr/min i momencie obrotowym 320 Nm przy 1500 obr/min łączony jest z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła. Turbodoładowany 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.3 rozwija moc: 130 KM (dostępny ze skrzynią manualną) lub 150 KM (z przekładnią dwusprzęgłową). Obie opcje benzynowe mają napęd na przednie koła.

W wersjach z napędem 4x4 (eAWD), oznaczanych 4xe, benzyniak 1.3 turbo (o mocy 130 lub 180 KM) współpracuje z 60-konnym silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi i zasilanym z akumulatora o pojemności 11,4 kWh. Hybrydy plug-in osiągają moc systemową 190 KM lub 240 KM i oferowane są z 6-stopniowym „automatem”.

Podstawowa wersja Sport z 130-konnym benzyniakiem kosztuje 99 900 zł. Ceny topowej czysto spalinowej wersji S – ze 150-konnym benzyniakiem i bogatym wyposażeniem seryjnym zaczynają się od 156 900 zł. Najtańsza wersja hybrydowa z napędem 4x4 to 190-konny Longitude za 185 700 zł. Trailhawk, oczywiście z napędem 4x4, napędzany hybrydą w 240-konnej wersji kosztuje od 209 500 zł i jest to najdroższy wariant w cenniku. Zmodernizowany Jeep Compass wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym miesiącu.