- SUV ze wszystkimi zaletami tego typu nadwozia plus bezkonkurencyjnymi parametrami offroadowymi
- Llifting zmieni wkrótce gamę silnikową – Compassy będą przyjeżdżać do nas z Włoch
- 170-konny diesel testowanego auta świetnie radzi sobie z autem na drodze i w terenie
- Jeśli nie wyjeżdżasz w teren ani nie czujesz tematu, lepiej sięgnąć po inną wersję Compassa
Aktualna generacja Jeepa Compassa jest co do wielkości kompaktowym SUV-em, konkurującym z Volkswagenem Tiguanem czy Mazdą CX-5, jednak co do dzielności w terenie – w testowanej odmianie Trailhawk – pozostaje właściwie bez konkurencji. Trailhawk jest oferowany wyłącznie w topowej wersji dieslowskiej.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNiedawno Jeep zaprezentował face lifting Compassa, który dla klientów z Europy produkowany jest teraz w Melfi na południu Włoch. Jeep Compass z fabryki FCA Melfi będzie napędzany nowym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym w dwóch wersjach mocy (130 KM lub 150 KM) lub też odświeżoną wersją diesla MultiJet II 1.6 litra o mocy 120 KM z katalizatorem SCR. Zmiany zajdą także w multimediach – użytkownicy Compassa będą mieli lepszą łączność z pojazdem i ze światem.
W salonach Jeepa oferowane są nadal wszystkie wersje Compassa sprzed face liftingu, auta z Melfi zaczną przyjeżdżać do nas w przyszłym miesiącu.
Jeep Compass Trailhawk – nadwozie
Przeczytaj też:
- Jeep Renegade 1.3 – tylko z przednim napędem, ale czy to ma sens?
- Jeep Wrangler Rubicon i Sahara - gdzie diabeł nie może, to...
- Jeep Grand Cherokee Trackhawk – kochajmy absurdy
Stylistyką Compass nawiązuje do Grand Cherokee, na pierwszy rzut oka widać, że to Jeep. Offroadowe parametry nadwozia – kąty, prześwit, głębokość brodzenia – potwierdzają kultywowanie zacnej amerykańskiej tradycji. Wnętrze jest za to w 100 proc. SUV-owe: przestronne, estetycznie wykończone, z komfortowymi fotelami umieszczonymi na tyle wysoko, żeby widoczność była bez zarzutu, ale na tyle nisko, żeby łatwo na nich usiąść. Compass ma na pokładzie nowoczesną elektronikę: systemy asystenckie (zjazdu, pasa ruchu, parkowania tyłem, ostrzegający przed kolizją), zestaw multimedialny i kolorowy wyświetlacz między zegarami w kokpicie, czujniki zmierzchu i deszczu – wszystko seryjnie.
Jeep Compass Trailhawk – silnik
Już testowany przez nas wcześniej w Compassie Multijet 2.0 o mocy 140 KM dobrze radził sobie z napędzaniem tego auta. 170-konny diesel robi to jeszcze lepiej, dając subiektywne poczucie dużej zrywności. W połączeniu z 9-stopniowym „automatem” stanowi bardzo skuteczny zespół napędowy, który w dodatku nie obciąża budżetu wysokimi rachunkami za paliwo.
Jeep Compass Trailhawk – prowadzenie
Na autostradzie i w mieście Compass pokazuje swoje SUV-owe oblicze – prowadzi się go lekko, manewruje nim bezproblemowo i mimo terenowego zawieszenia jeździ się wygodnie. Po zjeździe z asfaltu ten Jeep w pełni nadaje się do harców w terenie. Ma przełożenie pełzające do pokonywania trudniejszych przeszkód i system zarządzania trakcją z 5 trybami na różne rodzaje podłoża.
Jeep Compass Trailhawk – koszty
Trailhawk to najdroższy wariant w cenniku Compassa (kosztuje tyle, co Limited z tym silnikiem), dlatego polecamy go osobom, które rzeczywiście wykorzystają jego offroadowe możliwości, których nie znajdą w żadnym innym SUV-ie. Wszystkim pozostałym wystarczy komfortowy, świetnie wyposażony Limited ze 140-konnym dieslem, który jest tańszy o 9000 zł.
Jeep Compass Trailhawk – opinia
Jeepy mają swoją szczególną atmosferę, której cały ten szum panujący wokół SUV-ów na szczęście nie zepsuł. Compass stanowi dobry kompromis między komfortem na co dzień a offroadem, ale Trailhawka powinni wybrać jednak ci, którzy lubią i potrafią jeździć w terenie.
Jeep Compass Trailhawk 2.0 JMD – osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,5 s |
Prędkość maksymalna | 196 km/h |
Spalanie w mieście | 7,3 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 5,7 l/100 km |
Spalanie średnie | 6,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 166 g/km |
Teoretyczny zasięg | 952 km |
Jeep Compass Trailhawk 2.0 JMD – dane techniczne
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1956 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 170/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 380/1750 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 9 |
Dł./szer./wysokość (mm) | 4398/1819/1660 |
Rozstaw osi (mm) | 2636 |
Poj. bagażnika (l) | 368-1181 |
Masa własna (kg) | 1619 |
Cena testowanej wersji (zł) | 153 400 |
Galeria zdjęć
Zarządzanie napędem i trakcją z 5. trybem (skały), podcięty przód i czarna maska wyróżniają Trailhawka. Bez problemu pokonuje błotne, a także wodne i skaliste przeszkody
Parametry offroadowe ośmielają do wyjazdu w teren. Prześwit: 216 mm, głębokość brodzenia 482,6 mm, kąty: natarcia 30º, zejścia 33,6º, rampowy 24,4º
Dobra ergonomia i materiały wykończeniowe o wysokiej jakości
Pokrętło z przyciskami do zarządzania napędem i trakcją z 5. trybem (skały)
Wygodny fotel z regulacją odcinka lędźwiowego
Tym SUV-em możesz śmiało wyjechać na bezdroża
Dużo miejsca na bagaż robi się dopiero po złożeniu tylnej kanapy
7-calowy wyświetlacz pomiędzy zegarami to wyposażenie seryjne
Dwulitrowe JMD o mocy 170 KM to topowy diesel w ofercie Compassa i jedyna wersja silnikowa dostępna dla wersji Trailhawk