Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeep Compass Trailhawk – na bulwary i wertepy

Jeep Compass Trailhawk – na bulwary i wertepy

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

SUV-y na dobre zagościły w ofercie Jeepa – marki będącej archetypem offroadu. Poza wszelkimi zaletami tego typu nadwozia Jeep Compass spełnia też kryteria samochodu na wakacyjną przygodę. Testujemy wersję Trailhawk 2.0 JMD.

Jeep Compass 2.0 MTD Trailhawk
Zobacz galerię (22)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Jeep Compass 2.0 MTD Trailhawk
  • SUV ze wszystkimi zaletami tego typu nadwozia plus bezkonkurencyjnymi parametrami offroadowymi
  • Llifting zmieni wkrótce gamę silnikową – Compassy będą przyjeżdżać do nas z Włoch
  • 170-konny diesel testowanego auta świetnie radzi sobie z autem na drodze i w terenie
  • Jeśli nie wyjeżdżasz w teren ani nie czujesz tematu, lepiej sięgnąć po inną wersję Compassa

Aktualna generacja Jeepa Compassa jest co do wielkości kompaktowym SUV-em, konkurującym z Volkswagenem Tiguanem czy Mazdą CX-5, jednak co do dzielności w terenie – w testowanej odmianie Trailhawk – pozostaje właściwie bez konkurencji. Trailhawk jest oferowany wyłącznie w topowej wersji dieslowskiej.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Niedawno Jeep zaprezentował face lifting Compassa, który dla klientów z Europy produkowany jest teraz w Melfi na południu Włoch. Jeep Compass z fabryki FCA Melfi będzie napędzany nowym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym w dwóch wersjach mocy (130 KM lub 150 KM) lub też odświeżoną wersją diesla MultiJet II 1.6 litra o mocy 120 KM z katalizatorem SCR. Zmiany zajdą także w multimediach – użytkownicy Compassa będą mieli lepszą łączność z pojazdem i ze światem.

W salonach Jeepa oferowane są nadal wszystkie wersje Compassa sprzed face liftingu, auta z Melfi zaczną przyjeżdżać do nas w przyszłym miesiącu.

Jeep Compass Trailhawk – nadwozie

Przeczytaj też:

Stylistyką Compass nawiązuje do Grand Cherokee, na pierwszy rzut oka widać, że to Jeep. Offroadowe parametry nadwozia – kąty, prześwit, głębokość brodzenia – potwierdzają kultywowanie zacnej amerykańskiej tradycji. Wnętrze jest za to w 100 proc. SUV-owe: przestronne, estetycznie wykończone, z komfortowymi fotelami umieszczonymi na tyle wysoko, żeby widoczność była bez zarzutu, ale na tyle nisko, żeby łatwo na nich usiąść. Compass ma na pokładzie nowoczesną elektronikę: systemy asystenckie (zjazdu, pasa ruchu, parkowania tyłem, ostrzegający przed kolizją), zestaw multimedialny i kolorowy wyświetlacz między zegarami w kokpicie, czujniki zmierzchu i deszczu – wszystko seryjnie.

Jeep Compass Trailhawk – silnik

Już testowany przez nas wcześniej w Compassie Multijet 2.0 o mocy 140 KM dobrze radził sobie z napędzaniem tego auta. 170-konny diesel robi to jeszcze lepiej, dając subiektywne poczucie dużej zrywności. W połączeniu z 9-stopniowym „automatem” stanowi bardzo skuteczny zespół napędowy, który w dodatku nie obciąża budżetu wysokimi rachunkami za paliwo.

Jeep Compass Trailhawk – prowadzenie

Na autostradzie i w mieście Compass pokazuje swoje SUV-owe oblicze – prowadzi się go lekko, manewruje nim bezproblemowo i mimo terenowego zawieszenia jeździ się wygodnie. Po zjeździe z asfaltu ten Jeep w pełni nadaje się do harców w terenie. Ma przełożenie pełzające do pokonywania trudniejszych przeszkód i system zarządzania trakcją z 5 trybami na różne rodzaje podłoża.

Jeep Compass Trailhawk – koszty

Trailhawk to najdroższy wariant w cenniku Compassa (kosztuje tyle, co Limited z tym silnikiem), dlatego polecamy go osobom, które rzeczywiście wykorzystają jego offroadowe możliwości, których nie znajdą w żadnym innym SUV-ie. Wszystkim pozostałym wystarczy komfortowy, świetnie wyposażony Limited ze 140-konnym dieslem, który jest tańszy o 9000 zł.

Jeep Compass Trailhawk – opinia

Jeepy mają swoją szczególną atmosferę, której cały ten szum panujący wokół SUV-ów na szczęście nie zepsuł. Compass stanowi dobry kompromis między komfortem na co dzień a offroadem, ale Trailhawka powinni wybrać jednak ci, którzy lubią i potrafią jeździć w terenie.

Jeep Compass Trailhawk 2.0 JMD – osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h9,5 s
Prędkość maksymalna196 km/h
Spalanie w mieście7,3 l/100 km
Spalanie poza miastem5,7 l/100 km
Spalanie średnie6,3 l/100 km
Emisja CO2166 g/km
Teoretyczny zasięg952 km

Jeep Compass Trailhawk 2.0 JMD – dane techniczne

Silnikt.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3)1956
Moc maks. (KM/obr./min)170/4000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)380/1750
Napęd/skrzynia biegów4x4/aut. 9
Dł./szer./wysokość (mm)4398/1819/1660
Rozstaw osi (mm)2636
Poj. bagażnika (l)368-1181
Masa własna (kg)1619
Cena testowanej wersji (zł)153 400
Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków