• SUV ze wszystkimi zaletami tego typu nadwozia plus bezkonkurencyjnymi parametrami offroadowymi
  • Llifting zmieni wkrótce gamę silnikową – Compassy będą przyjeżdżać do nas z Włoch
  • 170-konny diesel testowanego auta świetnie radzi sobie z autem na drodze i w terenie
  • Jeśli nie wyjeżdżasz w teren ani nie czujesz tematu, lepiej sięgnąć po inną wersję Compassa

Aktualna generacja Jeepa Compassa jest co do wielkości kompaktowym SUV-em, konkurującym z Volkswagenem Tiguanem czy Mazdą CX-5, jednak co do dzielności w terenie – w testowanej odmianie Trailhawk – pozostaje właściwie bez konkurencji. Trailhawk jest oferowany wyłącznie w topowej wersji dieslowskiej.

Niedawno Jeep zaprezentował face lifting Compassa, który dla klientów z Europy produkowany jest teraz w Melfi na południu Włoch. Jeep Compass z fabryki FCA Melfi będzie napędzany nowym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym w dwóch wersjach mocy (130 KM lub 150 KM) lub też odświeżoną wersją diesla MultiJet II 1.6 litra o mocy 120 KM z katalizatorem SCR. Zmiany zajdą także w multimediach – użytkownicy Compassa będą mieli lepszą łączność z pojazdem i ze światem.

W salonach Jeepa oferowane są nadal wszystkie wersje Compassa sprzed face liftingu, auta z Melfi zaczną przyjeżdżać do nas w przyszłym miesiącu.

Jeep Compass Trailhawk – nadwozie

Stylistyką Compass nawiązuje do Grand Cherokee, na pierwszy rzut oka widać, że to Jeep. Offroadowe parametry nadwozia – kąty, prześwit, głębokość brodzenia – potwierdzają kultywowanie zacnej amerykańskiej tradycji. Wnętrze jest za to w 100 proc. SUV-owe: przestronne, estetycznie wykończone, z komfortowymi fotelami umieszczonymi na tyle wysoko, żeby widoczność była bez zarzutu, ale na tyle nisko, żeby łatwo na nich usiąść. Compass ma na pokładzie nowoczesną elektronikę: systemy asystenckie (zjazdu, pasa ruchu, parkowania tyłem, ostrzegający przed kolizją), zestaw multimedialny i kolorowy wyświetlacz między zegarami w kokpicie, czujniki zmierzchu i deszczu – wszystko seryjnie.

Jeep Compass Trailhawk – silnik

Już testowany przez nas wcześniej w Compassie Multijet 2.0 o mocy 140 KM dobrze radził sobie z napędzaniem tego auta. 170-konny diesel robi to jeszcze lepiej, dając subiektywne poczucie dużej zrywności. W połączeniu z 9-stopniowym „automatem” stanowi bardzo skuteczny zespół napędowy, który w dodatku nie obciąża budżetu wysokimi rachunkami za paliwo.

Jeep Compass Trailhawk – prowadzenie

Na autostradzie i w mieście Compass pokazuje swoje SUV-owe oblicze – prowadzi się go lekko, manewruje nim bezproblemowo i mimo terenowego zawieszenia jeździ się wygodnie. Po zjeździe z asfaltu ten Jeep w pełni nadaje się do harców w terenie. Ma przełożenie pełzające do pokonywania trudniejszych przeszkód i system zarządzania trakcją z 5 trybami na różne rodzaje podłoża.

Jeep Compass Trailhawk – koszty

Trailhawk to najdroższy wariant w cenniku Compassa (kosztuje tyle, co Limited z tym silnikiem), dlatego polecamy go osobom, które rzeczywiście wykorzystają jego offroadowe możliwości, których nie znajdą w żadnym innym SUV-ie. Wszystkim pozostałym wystarczy komfortowy, świetnie wyposażony Limited ze 140-konnym dieslem, który jest tańszy o 9000 zł.

Jeep Compass Trailhawk – opinia

Jeepy mają swoją szczególną atmosferę, której cały ten szum panujący wokół SUV-ów na szczęście nie zepsuł. Compass stanowi dobry kompromis między komfortem na co dzień a offroadem, ale Trailhawka powinni wybrać jednak ci, którzy lubią i potrafią jeździć w terenie.

Jeep Compass Trailhawk 2.0 JMD – osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Prędkość maksymalna 196 km/h
Spalanie w mieście 7,3 l/100 km
Spalanie poza miastem 5,7 l/100 km
Spalanie średnie 6,3 l/100 km
Emisja CO2 166 g/km
Teoretyczny zasięg 952 km

Jeep Compass Trailhawk 2.0 JMD – dane techniczne

Silnik t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1956
Moc maks. (KM/obr./min) 170/4000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 380/1750
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 9
Dł./szer./wysokość (mm) 4398/1819/1660
Rozstaw osi (mm) 2636
Poj. bagażnika (l) 368-1181
Masa własna (kg) 1619
Cena testowanej wersji (zł) 153 400
Ładowanie formularza...