Logo
WiadomościPremieryKolejny przedstawiciel serii Cross

Kolejny przedstawiciel serii Cross

Po modelach Polo oraz Golf, Volkswagen Cross Touran będzie kolejnym uterenowionym modelem niemieckiej marki. Jego premiera będzie miała miejsce na 30. międzynarodowych targach w Bolonii (7-17 grudnia).

Kolejny przedstawiciel serii Cross
Onet
Kolejny przedstawiciel serii Cross

Choć z założenia ma być bardziej terenowy, to jednak podobnie jak w przypadku mniejszych braci z tej serii zostanie autem z napędem wyłącznie na przednią oś. Główne zmiany dotyczą wyglądu nadwozia, które mają upodobnić tego minivana do aut typu SUV.

Bardziej masywne zderzaki, szersze opony, zwiększony o 12 mm prześwit czy boczna listwa to najważniejsze, rzucające się w oczy elementy nadwoza. Auto zyskało także relingi dachowe, szereg chromowych aplikacji (np. wokół przednich wlotów powietrza), lusterka zewnętrzna w kolorze nadwozia. Na 17-calowych kołach zamocowane są z przodu opony o rozmiarze 215/50, zaś z tyłu 235/45. Na przednich drzwiach, nad listwą pojawiła się nazwa modelu.

W dość bogatym wyposażeniu Cross Tourana znajdziemy m.in. klimatyzację, skórzaną kierownicę, specjalne obicia foteli, system ESP, elektryczne szyby z przodu i tyłu. Praktyczne, jak w przypadku standardowej wersji Tourana, są tylne, trzy oddzielne siedzenia. Mogą być one niezależnie od siebie przesuwane, składane a nawet wyjmowane. Na życzenie można doposażyć auto w dodatkowe dwa pełnowymiarowe siedzenia w trzecim rzędzie.

O sporej funkcjonalności przekonać możemy się także podczas pakowania większej ilości bagaży. Pojemność przestrzeni bagażowej można w razie konieczności powiększyć ze standardowych 695 litrów do 1.989 l. W tym celu należałoby wyjąć siedzenia drugiego rzędu, zaś ewentualne dwa dodatkowe z trzeciego można schować w podłodze.

W momencie debiutu rynkowego, wiosną przyszłego roku, Volkswagen Cross Touran będzie oferowany w sześciu wersjach silnikowych - po trzy benzynowe i trzy diesle. Podstawową jednostką będzie silnik 1,6 o mocy 102 KM (13,3 s. do setki, 176 km/h maks. prędkość, 8,3 l/100 km średnie spalanie). Na specjalną uwagę zasługują jednostki 1,4 TSI w dwóch wariantach 140 oraz 170 KM - przy czym mocniejsza oferowana jest w standardzie ze skrzynią DSG (słabsza w opcji), maksymalna prędkość wynosi 208 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,7 sek.

Trzy silniki wysokoprężne są typowymi dla Volkswagena jednostkami. Najsłabszy 1,9 TDI ma moc 105 KM, zaś dwulitrowy motor jest dostępny w wersji 140- oraz 170-konnej.

mojeauto.pl