Obecnie oferowane są modele o wyróżniających się kształtach i doskonałym wykończeniu wnętrza.

Jednakże w przypadku Laguny nie zdecydowano się na innowacje stylistyczne (przyjęte mniej lub bardziej przychylnie) jakie znamy z Megane czy Vel Sarisa. Laguna ma zarys sylwetki identyczny jak dotychczas oferowane modele tzn. długa maska, nachylona szyba przednia i klapa tylna unoszona wraz z szybą.

Zmieniły się jednak stylistyczne akcenty i obecnie Laguna ma jeszcze bardziej sportowy design. W limuzynie zasługą innego design są m.in. masywna forma bagażnika i (podobne do Saaba 9-3) światła tylne. Jeszcze większą przemianę zauważyć można w wersji kombi. Obecny model ma boczny zarys szyb zwężający się ku tyłowi i dość masywny słupek tylny (znowu podobieństwo do Saaba 9-3 SportCombi).

Wnętrze to wyraźny krok w kierunku klasy wyższej. W kokpicie zaakcentowano wiele dodatków zarezerwowanych dotychczas dla najbardziej prestiżowego w koncernie samochodu Vel Saris. Stąd też wysokiej klasy obicia tapicerskie, czy aplikacje z drewna.

Ponieważ Laguna zasłynęła jako pierwszy samochód który otrzymał pięć gwiazdek w teście NCAP, w obecnie prezentowanym modelu nie mogło zabraknąć innowacji z dziedziny bezpieczeństwa. Tym razem konstruktorzy skupili się na zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa podczas zderzeń bocznych. W efekcie prac w pojeździe zastosowano min. nową poduszkę boczną (chroni także miednicę pasażera) o dwóch poziomach ciśnienia, oraz czujniki nowej generacji zamontowane w drzwiach i środkowym słupku.

Zaskoczeniem w nowym modelu jest za to użycie silnika wysokoprężnego 1,5. Podczas gdy w wykończeniu wnętrza sięgnięto wzorców z wyższej półki, w wyposażeniu w jednostki napędowe "obniżono poprzeczkę". Dotychczas Laguna miała silniki 1,9 dCi i 2,0 dCi. Użycie małego (ale mającego moc 110 KM) silnika 1,5 dCi jest ukłonem w stronę osób lubiących duże samochody, ale jeżdżących powoli i oszczędnie (zużycie paliwa to średnio 5,1 l/00 km)