Najbardziej rzucające się w oczy zmiany w Lexusie RC F 2023 pojawiły się we wnętrzu. Przeprojektowano deskę rozdzielczą, w której pojawił się 10,3-calowy ekran dotykowy. Ponadto przesunięto go o 15 cm bliżej kierowcy, aby obsługa multimediów była łatwiejsza. Zmieniono także przycisk uruchamiania auta. W środku pojawiły się także nowe materiały oraz przeszycia deski, a audio firmowane przez Marka Levinsona dostało głośniki o poprawionych właściwościach.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoLexus RC F — lepsze prowadzenie
Tegoroczna wersja RC F dostała ulepszone zawieszenie przednie i tylne. Zmodyfikowano w nim charakterystykę pracy amortyzatorów i sprężyn, a w wersjach Elegance i Carbon zmieniono również charakterystykę tulei i średnicy stabilizatora. Track Edition otrzymała sprężyny o innej charakterystyce. Zmianom uległo także sportowe adaptacyjne zawieszenie z układem korekcji sztywności (AVS) i układ wspomagania kierownicy.
Lexus RC F — szybsza reakcja na gaz
Pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM ma teraz także jeszcze lepiej reagować na naciśnięcie pedału gazu. W wersji Track Edition przyspieszać ma od 0 do 100 km/h w 4,3 sek. Maksymalnie rozpędzić może się do 270 km/h. O hamowanie dbają hamulce Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 345 mm z tyłu z pomarańczowymi zaciskami z logo F, a standardem w Track Edition są karbonowo-ceramiczne hamulce Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 380 mm z tyłu z czerwonymi zaciskami.
Lexus RC F — seryjnie bezpieczny
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to w Lexusie RC F mamy w standardzie pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5. W pakiecie są system ochrony w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy, rowerzystów w dzień oraz z asystentem wykrywania ruchu z przodu. Lexus dostał także ulepszony aktywny adaptacyjny tempomat, który tym razem współpracuje już z systemem rozpoznawania znaków. W standardzie są także system monitorowania martwego pola (BSM) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTAB).
Lexus RC F — ceny i wersje wyposażenia
Lexus RC F kosztuje od 492 800 zł za wersję Elegance. Carbon kosztuje od 591 800 zł, a najwyższą Track Edition wyceniono na 645 700 zł.
- Przeczytaj także: Nowy Lexus RX trafi do Polski w trzech wersjach silnikowych. Jeździłem wszystkimi, podpowiadam, którą wybrać