- Maserati MC20 Cielo ma szklany dach, który można złożyć w ciągu 12 s, a ponadto może on być transparentny, jak i nieprzezroczysty
- Do napędu wersji spyder przewidziano taki sam silnik Nettuno jak w coupe o mocy 630 KM i momencie obrotowym o wartości 730 Nm
- Nieznane są jeszcze ceny ani termin wprowadzenia auta do sprzedaży, ale wiadomo, że będzie ono dostępne również dla klientów w Polsce
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Maserati MC20 to futurystycznie wyglądający bolid z drzwiami otwieranymi do góry. To jednocześnie supersportowy samochód, w którego każdym elemencie wyczuwa się geny włoskiej marki. Fani sportowych doznań oraz jazdy bez dachu nad głową mają teraz dodatkowy atut w postaci odmiany Cielo – spydera z elektrycznie składanym, szklanym dachem.
Podobnie, jak Maserati MC20 w wersji coupe Cielo także ma drzwi otwierane do góry. To, co otwartą odmianę odróżnia od zamkniętej wersji to innowacyjny sposób przykrycia. W aucie wykorzystano innowacyjny szklany dach o wymiarach 909 mm na 615 mm, a jego powierzchnia to więcej niż pół metra kwadratowego (5268 cm2). Dach, który instalowany jest w samochodzie w wyposażeniu standardowym, można złożyć elektrycznie, a transformacja pojazdu z coupe na cabrio zajmuje tylko 12 s.
Maserati MC20 Cielo – różne oblicza dachu
Dach opracowany przez Maserati we współpracy z firmą Webasto gwarantuje doskonałą izolację termiczną oraz optymalną redukcję hałasu. Jeżeli jadący będą mieli życzenie to po użyciu przycisku (tak naprawdę jest to sensor) szkło zmieni się z transparentnego na nieprzezroczyste lub odwrotnie.
Maserati MC20 Cielo dostępne jest z siedmioma kolorami lakieru do wyboru. Jednym z nich jest nowy odcień Aquamarina, który stworzono specjalnie z myślą o tym modelu. Ten trójwarstwowy lakier jest dostępny w ramach programu personalizacji Maserati Fuoriserie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:
Maserati MC20 Cielo – optymalna aerodynamika
Nadwozie wersji spyder różni się od coupe nie tylko otwieranym dachem. W Maserati MC20 Cielo w ramach optymalizacji aerodynamiki zmieniono usytuowanie wlotów powietrza do komory silnika. Ponadto z tyłu pojawiły się nowe wloty w kształcie bumerangu.
Dzięki nim wykorzystanie efektu przepływu powietrza przez błotniki pozwala zintensyfikować odprowadzanie gorącego powietrza z komory silnika bez zmian efektywności aerodynamicznej tylnego spoilera. Poza tym optymalnie ukształtowany środkowy słupek pomaga w stabilizacji przepływu powietrza po powierzchni nadwozia i nawet podczas jazdy z otwartym dachem jadący nie są atakowani nadmiernymi zawirowaniami powietrza.
Maserati MC20 Cielo – kolorystyczny chłód
We wnętrzu Maserati MC20 Cielo na pierwszy plan wysuwa się doświetlenie kabiny. Efektowny wygląd to zasługa zastosowaniu Alcantary i skóry utrzymanych w chłodnej kolorystyce. Panele drzwi i fotele w "zimnym" odcieniu podkreślają styl wykończenia i pomagają uzyskać efekt wizualnej lekkości. Na życzenie zagłówki może zdobić ręcznie haftowany trójząb.
W momencie premiery Maserati MC20 Cielo będzie dostępne w specjalnym wydaniu PrimaSerie Launch Edition – limitowanej serii około 60 egzemplarzy, wyróżniających się ekskluzywną specyfikacją. Unikalne w tej wersji jest nie tylko nadwozie w kolorze Acquamarina, lecz także 20-calowe, matowoczarne felgi ze specyficznym wykończeniem w kolorze białego złota i wygrawerowanym laserowo napisem "PrimaSerie".
Maserati MC20 Cielo – nowe wzory alufelg
Wraz z wprowadzeniem Maserati MC20 Cielo wzbogacono paletę obręczy o nowe felgi z lekkich stopów z diamentowym szlifem. Ich charakterystycznym motywem są ramiona skrzyżowane na kształt liter XX – w nawiązaniu do rzymskiej "20", która przypomina nazwę samochodu i rok dający początek „nowej epoki” Maserati.
Obręcze te będą dostępne na życzenie zarówno dla coupé, jak i dla spydera. Do wyboru będą również felgi z włókna węglowego, które w porównaniu do wersji standardowej pozwolą zmniejszyć masę pojazdu o 30 kg.
Wnętrze Maserati MC20 Cielo wykończono Alcantarą i skórą w kolorze lodu z kontrastowymi akwamarynowymi przeszyciami. Ten sam odcień, ma nić wykorzystana do wyhaftowania napisu "PrimaSerie" na zagłówkach.
Maserati MC20 Cielo – Nettuno rodem z coupe
Maserati MC20 Cielo napędzane jest takim samym silnikiem Nettuno jak odmiana coupe. Jednostka V6 biturbo o pojemności 3 litrów generuje 630 KM oraz 730 Nm. Dzięki tym parametrom pojazd rozpędza się w zakresie 0-100 km/h po 3 s, a maksymalnie można autem jechać ponad 320 km/h. Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni.
Maserati MC20 Cielo będzie dostępny również w Polsce. Jednak na razie nie jest znany termin wprowadzenia pojazdu do sprzedaży oraz jego ceny.