Z przodu nową Mazdę CX-5 rozpoznamy po innych zderzakach, bardziej trójwymiarowym grillu i charakterystycznym kształcie skrzydła. Zmieniono też kształt przednich i tylnych lamp oraz wprowadzono nowy kolor nadwozia – Zircon Sand. Pojawiły się także nowe specjalne wersje.

Linia Newground charakteryzuje się srebrnym wykończeniem zderzaków i listew drzwiowych, czarnymi obudowami lusterek, zielonymi akcentami w przednim grillu i 17- lub 19-calowymi felgami. We wnętrzu użyto zamszowej tapicerki wykończonej zieloną nicią i obudowami kratek wentylacji w tym samym kolorze.

Wersja Homura wyróżnia się sportowym, błyszczącym czarnym wykończeniem: grilla, skrzydła, dolnej części zderzaka, nadkoli, listew drzwiowych i lusterek drzwiowych. Alufelgi (19 cali) pokryto czarnym lakierem metalicznym, a wlot powietrza zawiera czerwone akcenty. Czerwone przeszycia zdobią czarne skórzane fotele, kierownicę, dźwignię zmiany biegów i panele boczne drzwi.

W wybranych poziomach wyposażenia Mazdy CX-5 z napędem i-Activ AWD dostępny będzie teraz tryb Off-Road, który sprawia, że pewniejsze staje się prowadzenie na nieutwardzonych oraz śliskich nawierzchniach.

Mazda CX-5 po liftingu – wyższy komfort jazdy

W Maździe CX-5 po liftingu udoskonalono konstrukcję nadwozia, zawieszenie i fotele, a to zwiększyło komfort podróżowania. Ponadto zredukowano poziom hałasu, a poprawę odczuje się przede wszystkim podczas jazdy po nierównych nawierzchniach, takich jak żwir.

Gama systemów bezpieczeństwa i-Activsense obejmuje asystenta jazdy w korku CTS (Cruising & Traffic Support). Pomaga on ograniczyć zmęczenie kierowcy, wspomagając operowanie pedałami gazu i hamulca oraz kierownicą. W celu zapewnienia lepszej kontroli nad strumieniem światła zmodyfikowano matrycowe reflektory LED (ALH).

W Polsce można już zamawiać Mazdę CX-5 po modernizacji. Ceny pojazdu startują od 120 900 zł (wersja KAI, napęd na przód, silnik benzynowy o mocy 165 KM, manualna skrzynia).