Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Mercedes-AMG PureSpeed ma pod maską potężne V8. To nie koncept

Mercedes-AMG PureSpeed ma pod maską potężne V8. To nie koncept

Kto jak kto, ale Mercedes ma wyjątkowo bogatą historię w motorsporcie. Inżynierowie i projektanci AMG mieli więc skąd czerpać inspiracje. Tak powstał wyjątkowy PureSpeed. Choć wygląda jak koncept, to trafi do produkcji i sprzedaży. Oczywiście będzie ściśle limitowany. A motopurystów możemy od razu uspokoić. Pod maską pracuje potężne V8.

Mercedes-AMG PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeedŹródło: Mercedes
  • Powstanie tylko 250 egzemplarzy Mercedesa-AMG PureSpeed. To projekt ze specjalnej linii Mythos i hołd dla legendarnych sportowych samochodów marki
  • Mercedesa-AMG PureSpeed zaprezentowano podczas ostatniego GP Formuły 1 w tym roku. Co kryje się pod maską tego roadstera? Czterolitrowe V8 o mocy 585 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego
  • Osiągi są więcej niż imponujące. Wskazówka prędkościomierza 100 km na godz. mija po 3,6 s, a na odpowiednio długiej prostej na torze dotrze do aż 315 km na godz. Mercedes-AMG PureSpeed ma do zaoferowania jednak znacznie więcej

Podczas Grand Prix Formuły 1 w Abu Zabi Mercedes-AMG ujawnił pierwszy model z nowej, ekskluzywnej serii Mythos. PureSpeed, jako hołd dla sportów motorowych, oferuje wyjątkowe, otwarte doznania z jazdy, będące kwintesencją wyścigowego DNA marki. Tak nowy projekt opisał dyrektor generalny AMG:

Mercedes-AMG PureSpeed to najbardziej bezpośredni sposób na doświadczenie osiągów i radości z jazdy. Dzięki otwartej konstrukcji samochodu, bez dachu i przedniej szyby, nic nie oddziela kierowcy i pasażera od żywiołów, pozwalając im w pełni docenić pojazd, drogę i krajobraz wszystkimi zmysłami. Uderzający design na nowo interpretuje elementy legendarnych samochodów wyścigowych i tworzy fascynującą, ponadczasową sylwetkę. W ten sposób PureSpeed łączy w sobie tradycyjne mocne strony AMG: Bardzo emocjonujące i bardzo wydajne pojazdy, które inspirują – na pierwszy rzut oka i za kierownicą

Przeczytaj także: Adam Małysz zamienił SUV-a na kombi. Ma aż 630 koni

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-AMG PureSpeed - silnik i osiągi

Od razu zacznijmy od najważniejszego, a więc silnika. Jeśli jesteście uczuleni na sportowe elektryki, to możemy was uspokoić. Mercedes-AMG PureSpeed ma pod długą maską czterolitrowy silnik V8 biturbo, który kierowcy znają z innych modeli AMG. Zapewnia aż 585 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód rozpędza się od zera do 100 km/h w 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 315 km na godz. Do tego dochodzi legendarny dźwięk silnika AMG V8, który można jeszcze bardziej bezpośrednio odczuć w PureSpeed. Zapewne to najmniej istotna informacja w takim modelu, ale znamy też deklarowane zużycie benzyny. Na 100 km spokojnej jazdy PureSpeed będzie potrzebował 13,7 l. Na torze ta wartość znacznie się zwiększy... ale to raczej nie zrobi wrażeniach na osobach, które na taki samochód stać.

Mercedes zapewnia, że otwarta konstrukcja AMG PureSpeed tym bardziej zwiększa doznania z jazdy i zapewnia niezrównane emocje. Przekonają się jednak o tym tylko wybrani. Limitowana ekskluzywna seria obejmuje tylko 250 egzemplarzy.

Mercedes-AMG PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeedŹródło: Mercedes

Tak wygląda Mercedes-AMG PureSpeed. Zobacz naszą galerię:

Zainspirowany legendarnymi wyścigówkami, Mercedes-AMG PureSpeed wyróżnia się radykalnym wzornictwem i innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Dwumiejscowy roadster bez dachu i przedniej szyby zapewnia intensywne wrażenia z jazdy, pozwalając na pełne doświadczenie mocy i emocji, które niesie ze sobą każda chwila za kierownicą. Niski profil, długa maska i charakterystyczny "nos rekina" to tylko niektóre elementy, które łączą PureSpeed z hipersamochodem Mercedes-AMG ONE. Aerodynamika i estetyka idą w parze, tworząc niepowtarzalny samochód.

Unikatowy system HALO, zaczerpnięty z Formuły 1 oraz dopracowane detale aerodynamiczne, takie jak deflektory czy elementy z włókna węglowego, podnoszą nie tylko bezpieczeństwo, ale i osiągi PureSpeed. Specjalnie zaprojektowane kaski z interkomem to kolejny dowód na sportowy charakter modelu. Od jakiegoś czasu wiele osób narzeka na stylistykę nowych Mercedesów. W tym przypadku chyba nikt nie będzie tego robił. Limitowany PureSpeed prezentuje się spektakularnie. Zresztą oceńcie sami:

Mercedes-AMG PureSpeed - aerodynamika na pierwszym miejscu

Samochód jest wyposażony w szereg aktywnych elementów aerodynamicznych, takich jak wysuwany tylny spojler, który jest płynnie zintegrowany z pokrywą bagażnika. Zmienia swoje położenie w zależności od warunków jazdy. Oprogramowanie sterujące uwzględnia wiele parametrów, w tym prędkość jazdy, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne oraz prędkość kierowania. Przy prędkościach powyżej 80 km na godz. spojler przyjmuje pięć różnych kątów nachylenia, co pozwala zoptymalizować stabilność jazdy lub zmniejszyć opór, w zależności od jego położenia.

Aktywny element aerodynamiczny ukryty w podwoziu przed silnikiem również przyczynia się do bezpiecznego i dynamicznego prowadzenia. Ważący około dwóch kilogramów profil z włókna węglowego reaguje na tryby jazdy AMG, automatycznie obniżając go o około 40 milimetrów przy prędkościach powyżej 80 km na godz. Tworzy to tak zwany efekt Venturiego, który dodatkowo zasysa samochód do nawierzchni drogi i zmniejsza siłę nośną przedniej osi.

Mercedes-AMG PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeedŹródło: Mercedes

Mercedes-AMG PureSpeed - wyposażenie. Nie zapominajmy o luksusie...

Z jednej strony sport, sport i jeszcze więcej sportu, a z drugiej cała masa nowoczesnych, luksusowych rozwiązań, które znamy z najwygodniejszych SUV-ów i limuzyn producenta. Dwukolorowa koncepcja wnętrza, podgrzewane fotele AMG Performance oraz zegar od IWC Schaffhausen to tylko niektóre z elementów, które tworzą niezwykłą atmosferę w kabinie PureSpeed. System dźwiękowy Burmester High-End 3D Surround Sound gwarantuje natomiast doskonałe wrażenia akustyczne. Ma 1170 watów mocy i składa się z 15 głośników.

Ciekawostką jest wykonany na zamówienie zegar analogowy zaprojektowany przez IWC Schaffhausen. Jest on umieszczony w widocznym miejscu na środku deski rozdzielczej w obudowie w kształcie kropli w błyszczącym czarnym kolorze na wykonanej z włókna węglowego podstawie. Aby zapewnić optymalną widoczność, tarcza jest podświetlana o zmierzchu i w ciemności.

Przeczytaj także: Za 100 tys. zł lepiej kupić prawie nową Skodę Kodiaq czy trochę starsze Volvo XC90?

Wnętrze Mercedesa-AMG PureSpeed. Tu również mamy galerię z kilkoma zdjęciami:

Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków