Londyńskie targi są miejscem premiery jednego z najbardziej popularnych na europejskim rynku modeli typu pick-up z nowym silnikiem oraz lekko zmienioną stylistyką.

Pochodzący z flagowego Land Cruisera trzylitrowy, czterocylindrowy silnik D-4D w technologii common-rail drugiej generacji osiąga moc 171 KM oraz maksymalny moment obrotowy 343 Nm osiągany już od 1.400 obr/min. Jednostka może współpracować z pięciobiegową skrzynią manualną lub czterostopniową przekładnią automatyczną, a auto dostępne jest jedynie w wersji Double Cab, z napędem 4x4 oraz poziomem wyposażenia SR lub bogatszym. Wersja z manualną skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12 sekund, prędkość maksymalna wynosi 170 km/h, a średnie spalanie 8,3 l/100 km. Wersja z automatem pozwala na szybsze o 0,1 s. rozpędzenie do setki, prędkość maksymalna jest także większa o 5 km/h, co jednak zostało okupione nieco wyższym zużyciem paliwa (9,4 l/100 km).

Wersja 2,5 D-4D Toyoty Hilux osiągać będzie teraz moc 120 KM (poprzednio 102 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosić będzie 325 Nm (poprzednio 200 Nm). Dostępna będzie ona w różnych konfiguracja: 4x2 lub 4x4, z kabiną Single Cab, Extra Cab lub Double Cab. Maksymalna prędkość wynosić będzie 165 km/h (4x2) lub 155 km/h (4x4). Średnie spalanie, w zależności od wersji, oscylować będzie od 7,4 do 8,3 l/100 km.

Zmiany nadwozia oraz wewnątrz kabiny mają jedynie symboliczny charakter. M.in. pojawiły się większe wloty powietrza oraz przednie lampy przeciwgielne, jednak w minimum w wersji wyposażenia SR. Dostępnych będzie także kilka nowych kolorów nadwozia.

Hilux 3.0 wyposażony został m.in. w wielofunkcyjny wyświetlacz, a wersja z automatem także tempomat. Pojawiła się też najbogatsza wersja SR-X, która oferuje skórzaną tapicerkę, nawigację, aluminiowe felgi oraz chromowe wykończenia.