• Kompaktowy hatchback o eleganckiej stylistyce, mniej rzucającej się w oczy niż poprzednik
  • Wydłużone nadwozie i większy rozstaw osi pozwoliły na urządzenie przestronnego wnętrza
  • Nowoczesne multimedia z interfejsem Apple CarPlay i Android Auto obsługiwane wydają się łatwe w obsłudze
  • Napęd hybrydowy, złożony z dwulitrowego benzyniaka i dwóch silników elektrycznych, współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów
  • Honda nie zrezygnuje z Civica Type R
  • Więcej podobnych historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Pierwsza Honda Civic została zaprezentowana pół wieku temu! Teraz do gry wchodzi jedenasta generacja. Podczas gdy poprzednik zaprojektowany był raczej po sportowemu zadziornie, teraz przyszedł czas na bardziej elegancką odsłonę. Nowa generacja kompaktowej Hondy otrzyma też napęd hybrydowy, który znamy już z Jazza i HR-V-a. W związku z tym jedenasty Civic nie będzie mógł jeździć szybciej niż 180 km/h.

Tak całkiem ze sportowego stylu Japończycy jednak nie zrezygnowali. Linia nowej Hondy Civic jest bardziej przejrzysta, nowocześniejsza, gładsza od poprzednika, ale długa maska i opadający ku tyłowi dach nadają jej zgrabny atletyczny wygląd. Najbardziej "uspokojona" została tylna część nadwozia. Spoiler dachowy i skrzydło są nieobecne, subtelnie podniesiona krawędź bagażnika musi wystarczyć. Ciekawie wygląda trzecie światło stopu, które styliści umieścili pomiędzy tylnymi lampami. W ten sposób podczas hamowania tworzy się prawie ciągłe pasmo LED-owe.

Nowa Honda Civic w środku również elegancka

Dzięki pokaźnym gabarytom – 4,55-metrowej długości, czyli o 31 mm większej niż poprzednio i 2,73-metrowemu rozstawowi osi (+35 mm), miejsca z przodu jest pod dostatkiem, jednak na tylnej kanapie z powodu opadającej linii dachu pasażerowie o wzroście powyżej 1,80 m mogą czuć się nieco przytłoczeni.

W kokpicie ekran multimediów podjechał wyżej i znalazł się na desce powiększony z 7 do 9 cali. Przy pierwszej krótkiej próbie system wydaje się działać intuicyjnie i szybko. Ważne elementy, takie jak przycisk ekranu startowego i pokrętło regulacji głośności znajdują się po lewej stronie. iPhone'y podłącza się bezprzewodowo, telefony z Androidem – przez kabel. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, a panel obsługi klimatyzacji prezentuje się elegancko, przy czym temperatura regulowana jest za pomocą pokrętła. Jedynie przyciski służące do obsługi przekładni są zbyt duże i toporne.

Nowa Hondy Civic - hybryda sprawdzona w innych modelach

Na początek jesienią Honda Civic wejdzie na rynek jako hybryda e:HEV. Zespół napędowy składa się z 72-ogniwowego zespołu akumulatorów litowo-jonowych, dwóch niewielkich, ale mocnych silników elektrycznych sprzężonych z 2-litrowym silnikiem benzynowym. Skrzynia biegów to bezstopniowe e-CVT. Łączna moc systemu osiąga 184 KM, a maksymalny moment obrotowy – 315 Nm. Producent zapowiada średnie zużycie paliwa poniżej 5 l/100 km (wg WLTP).

W późniejszym czasie przewidziane jest wprowadzenie Hondy Civic Type R – już bez hybrydy i zdecydowanie szybsza niż 180 km/h.