Cechami charakterystycznymi nowej generacji Hondy CR-V mają być dobre właściwości jezdne porównywalne z samochodami osobowymi segmentu D oraz wysokie wyposażenie standardowe połączone z najnowocześniejszymi technologiami w kwestii bezpieczeństwa. W dodatku do tego wszystkiego, nowy samochód ma być bardzo praktyczny.

Nadwozie nowej Hondy charakteryzuje się sportowym stylem, który został podkreślony klinowym kształtem nadwozia. Z przodu w oczy rzuca się elegancka, podwójna osłona chłodnicy uzupełniona reflektorami. Muskularne proporcje wraz z dużym rozstawem osi pokazują przynależność modelu do segmentu SUV. Z tyłu samochodu, po sugestiach klientów, producent zdecydował się zastosować klapę bagażnika otwieraną pionowo. Takie rozwiązanie sprawdza się na zatłoczonych parkingach. Z tyłu nie znajdziemy także koła zapasowego. Powędrowało ono pod podłogę bagażnika, co zaowocowało skróceniem nadwozia o 105 mm, w stosunku do poprzedniej wersji.

Japońscy projektanci popracowali trochę nad wyglądem i ergonomią wnętrza. Znajdzie się tam teraz przede wszystkim trochę więcej miejsca. Przednie fotele zostały powiększone, co pozwolić ma na zwiększenie komfortu podróżowania. Drążek zmiany biegów powędrował teraz nieco wyżej, dzięki czemu operowanie przekładnią będzie wygodniejsze. Obiecany wzrost ergonomii objawił się w postaci zwiększonej liczby schowków. Każdy z pasażerów otoczony zostanie różnymi, przydatnymi miejscami do przechowywania różnych elementów.

Jedną z najbardziej oczekiwanych rzeczy w nowej Hondzie będzie nowa jednostka silnikowa. Pod maską CR-V pojawi się dwulitrowy silnik benzynowy, pochodzący z tej samej rodziny co 1.8 SOHC i-VTEC. Zaimplementowano w nim najnowocześniejszą odsłonę układu i-VTEC, który redukuje tarcie. Poza tym umożliwia on zamknięcie zaworów dolotowych przy pełnym otwarciu przepustnicy podczas jazdy, dzięki czemu redukowane są straty wywołane przetłaczaniem mieszanki, co w efekcie daje zmniejszone zużycie paliwa. Jednostka charakteryzuje się mocą 150 KM przy 6.200 obr./min. Jego moment obrotowy wynosi 192 Nm przy 4.200 obr./min. Średnie spalanie nowego silnika będzie się utrzymywać na poziomie 8,2 l/100km.

W ofercie na polskim rynku będzie można dostać wersję z silnikiem wysokoprężnym i-CTDi o pojemności 2,2 litra. Dysponuje ona mocą 140 KM oraz momentem obrotowym 340 Nm już przy 2.000 obr./min. W trzeciej generacji udało się zmniejszyć w nim zużycie paliwa. Dzięki temu osiąga on wyniki spalania na poziomie 6,5 l/100km. Modele z silnikiem diesla dostępne będą z sześciostopniową przekładnią manualną.

Grupą docelową dla nowej Hondy CR-V mają być mężczyźni w wieku 40 lat, pracujący zawodowo, planujący założenie rodziny. Nie jest to zatem samochód dla ludzi młodych, co zresztą można wywnioskować po jego cenie. Najtańsza wersja samochodu z wyposażeniem "Comfort" i silnikiem benzynowym kosztować będzie 106.400 zł. Standardowo jednostka współpracować będzie z sześciobiegową skrzynią manualną. Za automat trzeba będzie dopłacić 6 tysięcy złotych. Topowa wersja "Executive" napędzana benzyniakiem kosztować będzie 134.400 zł. Dla porównania za najuboższą wersję z silnikiem wysokoprężnym trzeba będzie zapłacić 120.900 zł. Wersja "Executive" to wydatek rzędu 142.900 zł.