Audi R8 Performance RWD będzie teraz wersją „bazową”, o ile można tak powiedzieć, dla linii R8, co oznacza wycofanie z oferty podstawowych odmian R8 V10 quattro i R8 V10 RWD. Nowy wariant z napędem na tył wykorzysta wolnossący benzynowy silnik V10 o mocy 570 KM, czyli o 30 KM niż dotychczasowa wersja V10 RWD i momencie obrotowym 550 Nm (+10 Nm), który przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej S tronic. Taki zestaw stanowi obietnicę doskonałych osiągów.
Audi R8 Performance RWD – nawet 329 km/h
Superbolid Audi w nowej wersji Coupe potrafi rozpędzać się do 100 km/h w 3,7 s (3,8 s jako Spyder) i osiągać maksymalną prędkość 329 km/h (Spyder 327 km/h), co czyni go jednym z najszybszych serynie produkowanych aut tej klasy na rynku. R8 Kontrolę nad R8 V10 Performance RWD ma ułatwiać m.in. mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który rozdzielając moment między tylnymi kołami w zależności od sytuacji na drodze poprawia trakcję. Seryjny jest 18-calowy układ hamulcowy, a opcjonalnie dostępny będzie 19-calowy ceramiczny. Za dopłatą oferowane też będą koła Cup w rozmiarze 245/30 R20 z przodu i 305/30 R20 z tyłu, które zapewniają dodatkową przyczepność i dynamikę (w standardzie 19-calowe alufelgi).
Do tylnego napędu dostosowano charakterystykę sportowego zawieszenia z podwójnymi wahaczami i pasywną blokadą dyferencjału, a także działanie systemów elektronicznych. Dzięki temu np. po aktywacji trybu sportowego układ stabilizacji toru jazdy ESC pozwala na kontrolowane drifty. R8 V10 Performance RWD jest również wyposażony w system zmiennych przełożeń układu kierowniczego Audi Dynamic Steering, który zmienia przełożenie układu kierowniczego w zależności od wybranego trybu jazdy i prędkości samochodu, wpływając na większą stabilność prowadzenia lub ostrzejsze wchodzenie w zakręty, gdy jest to wymagane. To debiut tego rozwiązania w tylnonapędowym R8.
Audi R8 Performance RWD – rasowy styl
Tak jak w przypadku innych wersji Performance także i w V10 RWD styliści Audi zadbali o sportowe detale inspirowane wyścigowymi modelami LMS GT4. To m.in.: szeroki płaski grill chłodnicy Singleframe z emblematem R8, otoczony dużymi wlotami powietrza, przedni splitter i tylna kratka wylotu powietrza, a także owalne końcówki rur wydechowych – wszystko w matowej czerni. Szczelina pod przednią maską nawiązuje do legendarnego Audi Sport quattro.
We wnętrzu standardowo montowane są sportowe lub kubełkowe fotele obszyte skórą nappa lub Alcantarą, a także 12,3-calowe cyfrowe zegary Audi Virtual Cockpit. Na wielofunkcyjnej kierownicy znajdziemy natomiast dodatkowe przyciski do obsługi Audi Drive Select, uruchamiania silnika, aktywacji trybu Performance oraz wzmacniania brzmienia silnika.
Audi R8 Performance RWD – ręczna robota
Model powstaje w fabryce „Böllinger Höfe” w Neckarsulm w Niemczech, a proces jego produkcji w znacznej mierze odbywa się ręcznie. Co ciekawe w tej samej fabryce produkowane są również inne sportowe model marki, w tym wyścigowe LMS GT4, które aż 60 proc. podzespołów dzieli właśnie z R8 Performance.
Przyjmowanie zamówień na Audi R8 Performance RWD rozpocznie się w Europie 21 października.