Szybkie, dynamiczne, piękne, drogie, luksusowe. Takich nasiąkniętych emocjami epitetów do modeli wybranych do naszego Top 20 można by znaleźć jeszcze całe mnóstwo. Natomiast wszystkie te auta łączy przynależność do elitarnego grona najlepiej przyspieszających do „setki” samochodów seryjnych. Najtańszy z nich – Tesla Model 3 – dysponując mocą 480 KM jest w stanie osiągnąć taką prędkość w 3,4 s, czyli w takim samym czasie, jak plasujący się tuż za tym elektrykiem Lamborghini Huracan Evo, którego silnik V10 osiąga moc 610 KM. I o ile w tym rankingu zwycięzcą okazuje się samochód o największej mocy, o tyle na innych pozycjach liczba koni mechanicznych wcale nie musi decydować o zajmowanych miejscach. Zresztą zobaczcie sami.
4.4 V8/625 KM
0-100 km/h – 3,3 s
V maks – 250 km/h
cena ok. 610 tys. zł
4.0 V8/612 KM
0-100 km/h – 3,2 s
V maks – 326 km/h
cena ok. 1,03 mln zł
3.7 V8/600 KM
0-100 km/h – 3,2 s
V maks – 328 km/h
cena ok. 1,02 mln zł
5.2 V10/620 KM
0-100 km/h – 3,1 s
V maks – 331 km/h
cena ok. 935,7 tys. zł
3.9 V8/670 KM
0-100 km/h – 3,0 s
V maks – 325 km/h
cena ok. 299,8 tys. euro
6.5 V12/800 KM
0-100 km/h – 3,0 s
V maks – 340 km/h
cena ok. 397,5 tys. euro
5.2 V10/640 KM
0-100 km/h – 2,9 s
V maks – 325 km/h
cena ok. 274,8 tys. euro
3.8 V8/600 KM
0-100 km/h – 2,9 s
V maks – 328 km/h
cena ok. 1,2 mln zł
3.7 B6/650 KM
0-100 km/h – 2,9 s
V maks – 330 km/h
cena ok. 1,08 mln zł
3.9 V8/720 KM
0-100 km/h – 2,9 s
V maks – 340 km/h
cena ok. 282 tys. euro
6.5 V12/800 KM
0-100 km/h – 2,9 s
V maks. – 340 km/h
cena ok. 358,2 tys. euro
4.0 V8/720 KM
0-100 km/h – 2,8 s
V maks – 330 km/h
cena ok. 300 tys. euro (szacunkowa)
napęd elektryczny/761 KM
0-100 km/h – 2,8 s
V maks – 260 km/h
cena ok. 790 tys. zł
3.9 V8/720 KM
0-100 km/h – 2,8 s
V maks – 340 km/h
cena ok. 317,8 tys. euro