Potężną moc drzemiącą w tym modelu zdradza już sam jego wygląd. W typowym dla aut z rodziny RS stylu jest delikatnie wyzywający, ale i bardzo stanowczy za sprawą kilku agresywnych detali dołożonych do A7 Sportbacka. Szerszy od niego o 40 mm, ma charakterystyczny grill o strukturze plastra miodu, większe wloty powietrza z przodu i listwy progowe oraz dwie owalne końcówki wydechu. Inna jest też powitalna sekwencja świateł, odgrywana przez ledowe reflektory i tylne lampy. Seryjnie auto będzie oferowane z 21-calowymi alufelgami, a 22-calowe wraz z ceramicznymi hamulcami, laserowymi światłami i sportowym wydechem trafią na długą listę opcji.
Audi RS 7 Sportback – szybkie i zwinne
Pod maską RS 7 Sportbacka znajdziecie znany m.in. z modelu RS 6 układ mild hybrid (MHEV) z 4-litrowym silnikiem V8 twin-turbo, główną instalacją elektryczną 48 V i alternatorem-rozrusznikiem. Maksymalna moc 600 KM i moment 800 Nm są przekazywane na obie osie w stosunku 40:60 (przód:tył) poprzez 8-biegowy „automat” Tiptronic. Standardowo prędkość maksymalną auta ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu można ją zwiększyć do 280 km/h, a gdy wybierze się pakiet dynamiczny plus – nawet do 305 km/h.
Alternator-rozrusznik w zależności od stylu jazdy pozwala w zakresie prędkości od 55 do 160 km/h albo na odzyskiwanie energii, albo na „żeglowanie”, a sam MHEV redukuje średnie spalanie o 0,8 l/100 km. Silnik V8 jest wyposażony w system odłączania cylindrów na żądanie – przy małym obciążeniu są dezaktywowane cylindry 2., 3., 5. i 8. – co dodatkowo wpływa na obniżenie zużycia paliwa.
Do charakteru samochodu dopasowano: adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu, progresywny układ kierowniczy, a także system Audi drive select, który poza trybami comfort, auto, dynamic i efficiency oferuje personalizowane RS1 i RS2, aktywowane bezpośrednio specjalnym przyciskiem „RS Mode” na kierownicy. Za dopłatą będzie także dostępny układ czterech kół skrętnych.
Ceny samochodu poznamy jeszcze w tym roku. Według prognoz rozpoczynać się ona będą od poziomu około 100 tys. euro.
Audi RS 7 Sportback – naszym Zdaniem
Topowa sportowa limuzyna Audi na żywo wygląda lepiej niż doskonale i stanowi ciekawą alternatywę dla takich modeli, jak: Mercedes-AMG GT 4, BMW M8 czy Porsche Panamera Turbo. Druga generacja auta z Ingolstadt też będzie dostępna po raz pierwszy w wersji pięciomiejscowej.
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 3996 cm3, V8, twin-turbo benz. | |
Moc | 600 KM przy 6000 obr./min | |
Moment obrotowy | 800 Nm przy 2050-4500 obr./min | |
Skrzynia biegów i napęd | 8-biegowy automat Tiptronic, napęd 4x4 | |
Prędkość maksymalna | 305 km/h | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,6 s | |
Średnie zużycie paliwa | 11,6 l/100 km (WLTP) | |
Dł./szer./wys. | 5009/1950/1424 mm | |
Cena | od 450 tys. zł (prognoza) |