Auto Świat Wiadomości Premiery Audi RS 7 Sportback – objawienie mocy

Audi RS 7 Sportback – objawienie mocy

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Do palety topowych sportowych modeli Audi dołącza RS 7 Sportback, samochód łączący eleganckie maniery limuzyny z charakterem torowego bolidu. Jego oficjalna premiera odbyła się podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Zamówienia na to auto będzie można składać już w tym roku, a do pierwszych klientów RS 7 Sportback trafi w pierwszym kwartale 2020 roku.

Audi RS 7 Sportback
Zobacz galerię (18)
Auto Świat / Audi
Audi RS 7 Sportback

Potężną moc drzemiącą w tym modelu zdradza już sam jego wygląd. W typowym dla aut z rodziny RS stylu jest delikatnie wyzywający, ale i bardzo stanowczy za sprawą kilku agresywnych detali dołożonych do A7 Sportbacka. Szerszy od niego o 40 mm, ma charakterystyczny grill o strukturze plastra miodu, większe wloty powietrza z przodu i listwy progowe oraz dwie owalne końcówki wydechu. Inna jest też powitalna sekwencja świateł, odgrywana przez ledowe reflektory i tylne lampy. Seryjnie auto będzie oferowane z 21-calowymi alufelgami, a 22-calowe wraz z ceramicznymi hamulcami, laserowymi światłami i sportowym wydechem trafią na długą listę opcji.

Audi RS 7 Sportback – szybkie i zwinne

Pod maską RS 7 Sportbacka znajdziecie znany m.in. z modelu RS 6 układ mild hybrid (MHEV) z 4-litrowym silnikiem V8 twin-turbo, główną instalacją elektryczną 48 V i alternatorem-rozrusznikiem. Maksymalna moc 600 KM i moment 800 Nm są przekazywane na obie osie w stosunku 40:60 (przód:tył) poprzez 8-biegowy „automat” Tiptronic. Standardowo prędkość maksymalną auta ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu można ją zwiększyć do 280 km/h, a gdy wybierze się pakiet dynamiczny plus – nawet do 305 km/h.

Alternator-rozrusznik w zależności od stylu jazdy pozwala w zakresie prędkości od 55 do 160 km/h albo na odzyskiwanie energii, albo na „żeglowanie”, a sam MHEV redukuje średnie spalanie o 0,8 l/100 km. Silnik V8 jest wyposażony w system odłączania cylindrów na żądanie – przy małym obciążeniu są dezaktywowane cylindry 2., 3., 5. i 8. – co dodatkowo wpływa na obniżenie zużycia paliwa.

Do charakteru samochodu dopasowano: adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu, progresywny układ kierowniczy, a także system Audi drive select, który poza trybami comfort, auto, dynamic i efficiency oferuje personalizowane RS1 i RS2, aktywowane bezpośrednio specjalnym przyciskiem „RS Mode” na kierownicy. Za dopłatą będzie także dostępny układ czterech kół skrętnych.

Ceny samochodu poznamy jeszcze w tym roku. Według prognoz rozpoczynać się ona będą od poziomu około 100 tys. euro.

Audi RS 7 Sportback – naszym Zdaniem

Topowa sportowa limuzyna Audi na żywo wygląda lepiej niż doskonale i stanowi ciekawą alternatywę dla takich modeli, jak: Mercedes-AMG GT 4, BMW M8 czy Porsche Panamera Turbo. Druga generacja auta z Ingolstadt też będzie dostępna po raz pierwszy w wersji pięciomiejscowej. 

Pojemność skokowa i rodzaj silnika3996 cm3, V8, twin-turbo benz.
Moc600 KM przy 6000 obr./min
Moment obrotowy800 Nm przy 2050-4500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd8-biegowy automat Tiptronic, napęd 4x4
Prędkość maksymalna305 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h3,6 s
Średnie zużycie paliwa11,6 l/100 km (WLTP)
Dł./szer./wys.5009/1950/1424 mm
Cenaod 450 tys. zł (prognoza)
Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków