- Do gamy Porsche 911 dołącza 911 GTS
- Linia składa się z pięciu wariantów
- 911 GTS ma mocniejszy silnik, lepsze hamulce
- Wariant ten wyróżnia się także wizualnie spośród innych odmian 911
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Zaprezentowana właśnie najnowsza odsłona Porsche 911 GTS obejmuje pięć wariantów: 911 Carrera GTS z napędem na tylne koła, dostępne jako Coupé i Cabriolet, 911 Carrera 4 GTS z napędem na wszystkie koła, dostępne jako Coupé i Cabriolet, oraz 911 Targa 4 GTS z napędem na wszystkie koła.
Nowe Porsche 911 GTS - wyraziste detale i sportowe akcenty
Wizualnie Porsche 911 GTS odróżnia się czarnymi i przyciemnionymi detalami karoserii. Lista elementów polakierowanych na kolor czarny, z satynowym połyskiem, obejmuje listwę spojlera, wykonane z lekkich stopów obręcze kół z mocowaniem centralną śrubą, grill pokrywy silnika oraz napisy "GTS" na drzwiach i z tyłu samochodu. W odmianie 911 Targa 4 GTS, jest to także pałąk ochronny oraz napis "targa". Jako opcję zamówić można także pakiet zewnętrzny, w którym ww. elementy polakierowane będą na kolor czarny, ale z wykończeniem na wysoki połysk.
Przeczytaj też:
Każdy GTS wyposażony jest także w pakiet Sport Design, obejmujący charakterystyczne wzornictwo przedniego i tylnego pasa, osłon progów oraz inne, niż zwykła 911 lampy tylne. Dodatkowo obramowanie reflektorów i wykończenie świateł do jazdy dziennej są przyciemnione. W standardzie odmiany GTS znalazły się także Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System Plus.
Sportowe akcenty kontynuowane są także we wnętrzu nowego modelu. W środku znajdziemy fotele sportowe Plus z czterokierunkową regulacją elektryczną i skrócona o 10 mm dźwignię zmiany biegów, w przypadku opcjonalnej 7-biegowej manualnej przekładni. Seryjne wyposażenie obejmuje kierownicę sportową GT, pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy, aplikację Porsche Track Precision, wyświetlacz temperatury opon oraz ograniczoną izolację wnętrza.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPorsche 911 GTS wyposażono również w nową generację systemu operacyjnego Porsche Communication Management, która oferuje więcej funkcji, niż poprzednio i jeszcze prostszą obsługę - w systemie można teraz zmieniać kolejność kafelków na ekranie głównym, korzystać z powiększonych paneli dotykowych w menu Media oraz z udoskonalonego asystenta głosowego, reagującego na polecenie "Hej Porsche".
Nowe Porsche 911 GTS - mocniejsze i z lepszymi hamulcami
Turbodoładowany 6-cylindrowy, 3-litrowy silnik nowego 911 GTS generuje moc 480 KM, czyli o 30 KM więcej, niż aktualne 911 Carrera S i poprzednie 911 GTS. Maksymalny moment obrotowy wynosi 570 Nm, a więc o 20 Nm więcej, niż w poprzedniej generacji. Lepsze są też osiągi - 911 Carrera 4 GTS Coupé z 8-stopniową dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie o 0,3 s lepszym niż poprzednik - w 3,3 s. Do wyboru, oprócz wspomnianej skrzyni jest także siedmiobiegowa skrzynia manualna z krótkim skokiem dźwigni.
Porsche 911 Carrera GTS wyposażono również w specyficzne dla tego modelu (wywodzące się z 911 Turbo i zmodyfikowane na potrzeby nowego 911 GTS) zawieszenie z systemem seryjnym systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Wersje Coupé i Cabriolet korzystają z jego wersji obniżonej o 10 mm, a wariant 911 Targa 4 GTS z podwozia 911 Targa 4S z PASM.
Układ hamulcowy GTS-a pochodzi z modelu 911 Turbo. Z tego modelu wzięto także czarne obręcze kół z mocowaniem centralną śrubą. Przednie mają 20 cali, natomiast tylne 21 cali.
Poziom dynamiki GTS-a można podnieść za sprawą pakietu Lightweight Design, optymalizującego masę własną - po raz pierwszy dostępnego dla 911 GTS. Pozwala on zaoszczędzić do 25 kg. Obejmuje lżejsze Fotele kubełkowe z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, lekkie oszklenia oraz lekki akumulator. W pakiecie znalazła się także skrętna oś tylna oraz aerodynamiczne akcenty wykończeniowe.