Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Nowe Porsche 911 GTS - jeszcze bardziej dynamiczne i wyraziste

Nowe Porsche 911 GTS - jeszcze bardziej dynamiczne i wyraziste

Po półtora roku od prezentacji Porsche 911 generacji 992 firma przedstawiła jej sportowe warianty GTS. Są mocniejsze i bardziej wyraziste.

911 Carrera GTSŹródło: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG

Zaprezentowana właśnie najnowsza odsłona Porsche 911 GTS obejmuje pięć wariantów: 911 Carrera GTS z napędem na tylne koła, dostępne jako Coupé i Cabriolet, 911 Carrera 4 GTS z napędem na wszystkie koła, dostępne jako Coupé i Cabriolet, oraz 911 Targa 4 GTS z napędem na wszystkie koła.

Nowe Porsche 911 GTS - wyraziste detale i sportowe akcenty

Wizualnie Porsche 911 GTS odróżnia się czarnymi i przyciemnionymi detalami karoserii. Lista elementów polakierowanych na kolor czarny, z satynowym połyskiem, obejmuje listwę spojlera, wykonane z lekkich stopów obręcze kół z mocowaniem centralną śrubą, grill pokrywy silnika oraz napisy "GTS" na drzwiach i z tyłu samochodu. W odmianie 911 Targa 4 GTS, jest to także pałąk ochronny oraz napis "targa". Jako opcję zamówić można także pakiet zewnętrzny, w którym ww. elementy polakierowane będą na kolor czarny, ale z wykończeniem na wysoki połysk.

Przeczytaj też:

Każdy GTS wyposażony jest także w pakiet Sport Design, obejmujący charakterystyczne wzornictwo przedniego i tylnego pasa, osłon progów oraz inne, niż zwykła 911 lampy tylne. Dodatkowo obramowanie reflektorów i wykończenie świateł do jazdy dziennej są przyciemnione. W standardzie odmiany GTS znalazły się także Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System Plus.

Sportowe akcenty kontynuowane są także we wnętrzu nowego modelu. W środku znajdziemy fotele sportowe Plus z czterokierunkową regulacją elektryczną i skrócona o 10 mm dźwignię zmiany biegów, w przypadku opcjonalnej 7-biegowej manualnej przekładni. Seryjne wyposażenie obejmuje kierownicę sportową GT, pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy, aplikację Porsche Track Precision, wyświetlacz temperatury opon oraz ograniczoną izolację wnętrza.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Porsche 911 GTS wyposażono również w nową generację systemu operacyjnego Porsche Communication Management, która oferuje więcej funkcji, niż poprzednio i jeszcze prostszą obsługę - w systemie można teraz zmieniać kolejność kafelków na ekranie głównym, korzystać z powiększonych paneli dotykowych w menu Media oraz z udoskonalonego asystenta głosowego, reagującego na polecenie "Hej Porsche".

Nowe Porsche 911 GTS - mocniejsze i z lepszymi hamulcami

Turbodoładowany 6-cylindrowy, 3-litrowy silnik nowego 911 GTS generuje moc 480 KM, czyli o 30 KM więcej, niż aktualne 911 Carrera S i poprzednie 911 GTS. Maksymalny moment obrotowy wynosi 570 Nm, a więc o 20 Nm więcej, niż w poprzedniej generacji. Lepsze są też osiągi - 911 Carrera 4 GTS Coupé z 8-stopniową dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie o 0,3 s lepszym niż poprzednik - w 3,3 s. Do wyboru, oprócz wspomnianej skrzyni jest także siedmiobiegowa skrzynia manualna z krótkim skokiem dźwigni.

Porsche 911 Carrera GTS wyposażono również w specyficzne dla tego modelu (wywodzące się z 911 Turbo i zmodyfikowane na potrzeby nowego 911 GTS) zawieszenie z systemem seryjnym systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Wersje Coupé i Cabriolet korzystają z jego wersji obniżonej o 10 mm, a wariant 911 Targa 4 GTS z podwozia 911 Targa 4S z PASM.

Układ hamulcowy GTS-a pochodzi z modelu 911 Turbo. Z tego modelu wzięto także czarne obręcze kół z mocowaniem centralną śrubą. Przednie mają 20 cali, natomiast tylne 21 cali.

Poziom dynamiki GTS-a można podnieść za sprawą pakietu Lightweight Design, optymalizującego masę własną - po raz pierwszy dostępnego dla 911 GTS. Pozwala on zaoszczędzić do 25 kg. Obejmuje lżejsze Fotele kubełkowe z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, lekkie oszklenia oraz lekki akumulator. W pakiecie znalazła się także skrętna oś tylna oraz aerodynamiczne akcenty wykończeniowe.

Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków